Aviseringar
Rensa alla

Xbox One Vs ps4?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder. Vilket ska jag välja om jag ska köpa en? Xbox one eller Ps3. Och varför är denne bättre? kommentera gärna.


   
Citera
Ämnesstartare

Ps4, för att alla coola kör ps4Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Ps4, för att alla coola kör ps4Cool

o varför Ps4? vad har den för fördelar förutom att bara de coola använder den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går inte att säga, du måste testa båda kontrollerna för att känna vilken du gillar mest. Själv föredrar jag ps4, du får mer för pengarna och det är billigare att köra online. Orkar inte förklara varför jag tycker ps4 är bäst men kolla den här länken:  https://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-vs-xbox-720-which-is-better-1127315
(sen är jag igentligen stort nintendo fan så själv rekomenderar jag switch)


   
SvaraCitera

Jag skulle säga Xbox. Du får 1år xbox live för ca 350kr. 2-3 spel gratis varje månad. Riktigt bra app och massor av annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

o varför Ps4? vad har den för fördelar förutom att bara de coola använder den? 

Bättre/roligare exklusiva spel (det är såklart en smaksak men jag tycker så)
Ps4 har bättre prestanda än vad Xbox har
Ps4 ser snyggare ut på alla sätt

Som Bananlåda skrev så går vissa enbart på hur kontrollen känns så du kanske måste testa innan du köper. Jag föredrar ps4.

En nackdel med ps4 är att den låter rätt mycket, men det kanske bara är min då den är täckt av damm Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Jag skulle säga Xbox. Du får 1år xbox live för ca 350kr. 2-3 spel gratis varje månad. Riktigt bra app och massor av annat.

de dära 2-3 spelen. är inte de gratis sen tidigare som man bara kan ladda ner på egen hand utan o betala?


   
SvaraCitera

Ps4 har bättre spel som inte ens finns på Xbox. Det är dock dyrt att köpa en ny ps4 jämfört med Xbox One. 


   
SvaraCitera

bästa av allt är nog PC finns allt på det


   
SvaraCitera


Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Ps4, för att alla coola kör ps4Cool

O de supercoola kidsen har ju PS Plus också


   
SvaraCitera

PC, Ladda ned steam och köp spelen, spela online gratis så slipper du betala för typ xbox live eller fan det heter..

liksom varför ska du ens köpa en spel konsol för 4 tusen och sen betala för att spela online + spelen som också kostar pengar??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimeTheFox:
PC, Ladda ned steam och köp spelen, spela online gratis så slipper du betala för typ xbox live eller fan det heter..

liksom varför ska du ens köpa en spel konsol för 4 tusen och sen betala för att spela online + spelen som också kostar pengar??

Ja, på PC kan du köra alla spel som finns till både xbox och playstation. Men du måste betala mer för en PC om du ska kunna spela högre grafik krävande spel. 
Man kan ju alltid koppla in kontroller till datorn, om du inte gillar tangentbord och mus


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Ja, på PC kan du köra alla spel som finns till både xbox och playstation. Men du måste betala mer för en PC om du ska kunna spela högre grafik krävande spel. 
Man kan ju alltid koppla in kontroller till datorn, om du inte gillar tangentbord och mus

ja, och då finns det ju bara en massa fördelar med att ha en PC, så vad är meningen med att ha en konsol?

Ska jag vara ärlig så har jag...
1 Xbox 360 Slim, 1 Xbox 360 Slim RGH, 1 Xbox One, 1 Xbox One Forza Motorsport 6 Limited Edition, 1 PlayStation 3, 1 Wii Red (Super Mario Limited Edition), 1 PSP, och min PC hahah


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera