Aviseringar
Rensa alla

Xbox = Ps3????!??!


Ämnesstartare

Helt seriöst....
Jag hade planerat att köpa Xbox 360, nu vet jag inte.
Jag rabblar upp ett par spel jag ville köpa till xbox:

Eternal Sonata - Xbox 360..... OCH PS3 nu.
The Last Remnant - Xbox 360.... OCH Ps3 den med!
Tales of Vesperia - Xbox 360.... OCH ps3 det med... (ehh...?)
Final Fantasy XIII - Xbox 360
Final fantasy XIII Versus - Ps3

Ser ni? Ps3 blev helt plötsligt värdare att köpa, med tanke på FF versus som endast kommer till ps3. Men nu är det annan sak, ps3 kostar så in i helvete mycket! HJÄLP 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Xbox 360 är bra mycket billigare, men jag förutspår en bättre framtid för PS3an för ett rollspelsfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Xbox 360 är bra mycket billigare, men jag förutspår en bättre framtid för PS3an för ett rollspelsfan.

Det gör jag med, det har jag alltid gjort.
Men ryktet går "Xbox ska satsa mer på fantasy spel" eller ja, liknande.
Men ändå, man vet att Ps2 fick fram de bästa rpg spelen genom tiderna.
Men jag tänker vänta yttligare lite. För det var 2 spel som det inte var säker att de skulle komma ut till både xbox och ps3. Får se vad som händer.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Xbox 360 är bra mycket billigare, men jag förutspår en bättre framtid för PS3an för ett rollspelsfan.

*Japanska Rollspel

Tror nog inte 360t kommer vara sämre på annat. Å eftersom de sålt bättre i Japan än PS3an ett antal månader nu så vet jag heller inte om Japanska rollspel är något som blir mer för PS3an.

prinsfarid:

Men ryktet går "Xbox ska satsa mer på fantasy spel" eller ja, liknande.

Det är inte ett rykte.

De håller på å konvertera ett flertal FF spel (gillar dem inte så jag bryr mig inte direkt, men du kanske gör)

Och pga deras marknad i Japan som blivit mycket större tror jag det kan komma en hel del mer sånt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Det är inte ett rykte.

De håller på å konvertera ett flertal FF spel (gillar dem inte så jag bryr mig inte direkt, men du kanske gör)

Och pga deras marknad i Japan som blivit mycket större tror jag det kan komma en hel del mer sånt [smile]

Det känns som att alla rollspel som kommer till 360 kommer till ps3, efter några månader. Har jag fel? För i november förra året så stod det inget om att de spelen jag skrev skulle komma till ps3, men nu helt plötsligt kommer alla till ps3, och dessutom versus, ärligt talat så vet jag inte själv vad som verkar bäst längre.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Har jag fel?

Nej. Du har nog rätt.

Men vill du ha ett hint.

Rollspel brukar vara snyggare på 360. Pga att rollspel behöver mycket olika texturer, och PS3an kan inte ge tillräckligt [wink]

Och så är ju 360t mycket billigare, vilket är ett stort plus [bigsmile]
Och enda sen updaten på dashboarden så laddar allt snabbare och konsolen är mycket tystare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Rollspel brukar vara snyggare på 360.

Min kompis köpte The Last Remnant till sitt 360.... Och gissa hur besvikna vi blev? Grafiken lagga otroligt konstigt, när man kom till ett nytt ställe så var det mesta borta, sen efter några sekunder så kom allt fram... Det var rättare sagt läskigt.
Det har jag hört om 360 också, att de har problem med för-bra-grafik spel.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Det har jag hört om 360 också, att de har problem med för-bra-grafik spel.

360t har för dålig processor.
PS3an har för dåligt Grafikkort (det kan inte vis hälften så mycket texturer som 360t)

Bara prioritera.

Och nu när diskinstallationer är möjligt på 360t funkar spel bättre, både hur de flyter och laddningstider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Och nu när diskinstallationer är möjligt på 360t funkar spel bättre, både hur de flyter och laddningstider.

HJÄLP! :''(
Jag dör, jag får typ panikångest nej men. Fjantigt jag vet. Men vad ska jag göra, jag vill ha ff Versus mer än alla spel tillsammans på 360. Usch usch, vilket dilemma. Hatar det här.


   
SvaraCitera

LillMonstret:

360t har för dålig processor.
PS3an har för dåligt Grafikkort (det kan inte vis hälften så mycket texturer som 360t)

Uhm, dags att sluta göra lösa antaganden från din sida måntro?


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Jag dör, jag får typ panikångest nej men. Fjantigt jag vet. Men vad ska jag göra, jag vill ha ff Versus mer än alla spel tillsammans på 360. Usch usch, vilket dilemma. Hatar det här.

Bli rik, köp båda [rolleyes][y]

Appuru:

Uhm, dags att sluta göra lösa antaganden från din sida måntro?

Kanske inte var hälften, men 360ts grafikkort var sjukt mycket bättre gällande texturrendrering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Bli rik, köp båda [rolleyes][y]

Jag skoja, Tales of vesperia verkar också gryyyyyyyymt roligt....
Jag bestämmer mig när de flesta spel kommer ut, om det är så att det kommer till ps3 så köper jag det. annars xbox. klart slut:)


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Jag bestämmer mig när de flesta spel kommer ut, om det är så att det kommer till ps3 så köper jag det. annars xbox. klart slut:)

Du kommer ju få vänta i en evighet.

Tipsar dig om å köpa 360t.

Ifall du ångrar dig kan du ha i baktanken att du inte lade ut dubbla summan pengar [y] (överdrift jag vet, stfu!![no-no])


   
SvaraCitera

Jag är den ende människan i världen som inte fattat grejen med konsoler

MAN KAN JU SPELA SPEL PÅ DATAN LIX


   
SvaraCitera

Wanking BC:

MAN KAN JU SPELA SPEL PÅ DATAN LIX

Än så länge.

Fler går över till konsoler pga all piratkopiering [rolleyes]

Men datorn är bättre än båda konsolerna det är sant [no-no][no-no]


   
SvaraCitera