Aviseringar
Rensa alla

Xperia S eller iphone 4S ??? [shake]


Dan_the_ironman:

Inte ens det 😉

Knarko:

schh!

+ har du/har du haft en iFån?


   
SvaraCitera

Knarko:

+ har du/har du haft en iFån?

Nej, men att låtsas som att man inte betalar extra för att det just är apple och deras mjukvara vore att ljuga.


   
SvaraCitera

Xperia S klår äppelskrutten med hästlängde0r! Bättre hårdvara, skärm, kamera och inte tala om bättre mjukvara.


   
SvaraCitera

Knarko:

min 4S är den bästa telefonen jag har haft om jag ska vara ärlig. sen att "alla" har den tycker jag inte ska vara skäl till att inte skaffa den. man får mycket för pengarna.

/sign

Knarko:

kameran är inte den bästa, t.ex samsung galaxy s2 har bättre kamera. men det beror väl på hur mycket och till vad man vill använda kameran till.

Jag tycker kameran är helt okej! Nu har jag visserligen gått från 3GS till 4S och då blev skillnaden enorm (eftersom det var stor skillnad redan mellan 3GS och 4).

Sen kan man ju fråga sig hur bra kamera man behöver i en mobil. Men gillar att det är bra klös i 4S kamera. Det är bara att spam-away!

John Doe:

Xperia S klår äppelskrutten med hästlängde0r! Bättre hårdvara, skärm, kamera och inte tala om bättre mjukvara.

Hårdvaran må så vara, kameran likaså, mjukvaran vetefan (smaksak vill jag påstå) och skärmen lär den då inte spöa med hästlängder. Visst är den lite större och av bra kvalité utifrån det. Men retina-display är det inte och jag har svårt att se den slå en sådan. Appar som är gjorda för retina är minst sagt en fröjd för ögat, medan det direkt syns vilka appar som inte fått någon sådan uppdatering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

kameran är helt okej!

Tobbish:

Men retina-display är det inte

Tack för ditt svar, det blir en iphone [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Tack för ditt svar, det blir en iphone [smile]

Berätta vad du tycker sen! [cute]


   
SvaraCitera

Tobbish:

Jag tycker kameran är helt okej!

Bästa kameran jag haft på mobil iaf ^^

Tobbish:

Sen kan man ju fråga sig hur bra kamera man behöver i en mobi

Precis. Vill man ha en bra kamera får man väl köpa en kamera istället.

Gunvald:

det blir en iphone

Inte p.g.a det jag skrev då??? 🙁


   
SvaraCitera

galaxy s2.


   
SvaraCitera

Knarko:

Bästa kameran jag haft på mobil iaf ^^

Samma här!

Knarko:

Precis. Vill man ha en bra kamera får man väl köpa en kamera istället.

Exakt!

Knarko:

Inte p.g.a det jag skrev då??? 🙁

Klart hon menade, och jag hämtade ju trots allt inspiration från ditt inlägg! [blush]


   
SvaraCitera

Tobbish:

Klart hon menade, och jag hämtade ju trots allt inspiration från ditt inlägg! [blush]

Bäst för henne (och dig!!!) !!! [mad][wink]


   
SvaraCitera

Tobbish:

Hårdvaran må så vara, kameran likaså, mjukvaran vetefan (smaksak vill jag påstå) och skärmen lär den då inte spöa med hästlängde

I ett test nyligen jämfördes iphone 4s, Xperia S och samsung nexus som har super amoled-skärm och Xperia S vann. hittar tyvärr inte länken till testet.


   
SvaraCitera

John Doe:

I ett test nyligen jämfördes iphone 4s, Xperia S och samsung nexus som har super amoled-skärm och Xperia S vann. hittar tyvärr inte länken till testet.

Spännande, tvivlar på att skillnaden kan vara speciellt stor dock.


   
SvaraCitera

Knarko:

t.ex samsung galaxy s2 har bättre kamera.

Inkorrekt.

Leijonsparf:

galaxy s2.

Skräp!

Dan_the_ironman:

flåt men jag har aldrig hört det som ett argumment för att köpa apples saker förut

+1


   
SvaraCitera

Tobbish:

Spännande, tvivlar på att skillnaden kan vara speciellt stor dock.

hittade den: http://www.xperiablog.net/2012/03/23/xperia-s-display-goes-up-against-the-galaxy...

Androids gränsnitt är överlägset apple då det är mer anpassningsbart, man kan använda widget och ändra på så mkt mer i det.


   
SvaraCitera

Tobbish:

Men retina-display är det inte och jag har svårt att se den slå en sådan.

Gunvald:

Tack för ditt svar, det blir en iphone

Xperia S skärmen har högre upplösning och högre pixeldensitet än Iphone 4S, dvs den är bättre än apples retina skärm på alla punkter.

Den är större, har högre upplösning, högre pixeldensitet och bättre färgtbrillians, skarpare kontrast och svärta. Det är helt enkelt en modernare skärm vilket kanske inte är så konstigt eftersom Iphoneskärmen nu är ett år gammal och Xperia S skärmen är Sonys nyaste och bästa.


   
SvaraCitera