Aviseringar
Rensa alla

Yamaha DT50


Ämnesstartare

Hej!

jag undrar om någon vet om det finns ngn såkallad plugg på sådana??

MWH// morgan:D


   
Citera

japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, vart sitter den? är det bara att ta ur?


   
SvaraCitera

coolasnorre:

Yamaha DT50

jag undrar om någon vet om det finns ngn såkallad plugg på sådana??

Plugg ja! Men ett bättre alt är att du köper ett helt nytt "trimpaket" med ny cylinder, kolv. förgasare, fram- o bakdrev. Då kan du "återställa" moppen till originalskick om det skulle bli strul med föräldrar eller snuten. Dessutom är det mycket lättare att sälja en sådan moppe om du har originaldelarna kvar i orört skick. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej 😉

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

men om jag bara köper cylinder och kolv behöver jag ingen större förgasare då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vad händer om jag bara köper en 16,5mm förgasare och sätter dit? får man mera effekt då?


   
SvaraCitera

coolasnorre:

Okej 😉
men om jag bara köper cylinder och kolv behöver jag ingen större förgasare då?
Vad händer om jag bara köper en 16,5mm förgasare och sätter dit? får man mera effekt då?

Du måste ju anpassa cylinder, topplock, kolv med en lämplig förgasare. Sätter du ex dit en 7,5 hk cylinder, topplock o kolv så måste du ju också ha en förgasare som klarar av att fylla upp cylindern med den mängd bensin- o luftblandning som cylindern kräver för att du ska få full power.

Tanken varför du ska köpa ett helt "trimpaket" med ny cylinder, kolv. topplock, förgasare, fram- o bakdrev är just att du inte ska göra åverkan på cylindern. Däremot kan du testa med att köpa ny cylinder, topplock o kolv o använda din gamla förgasare o se vad det ger för effekt. Då har du i vart fall en ny cyl utan plugg o det borde ge lite mer effekt.

Kolla för övrigt in http://www.moppeforum.net/ då de brukar ha lite trådar om bra trim. [wink]

Det finns bättre moppetrim forum men jag kan inte komma på något annat just nu. [sad]


   
SvaraCitera