Aviseringar
Rensa alla

YAZ p-piller HJÄLP MIG FÖRFAN


kbryy:

Duroferon

Det är inte hela världen om du tar dem med mat, men det finns många livsmedel som hämmar upptaget (i synnerhet kaffe, te och mjölk) och min egen erfarenhet har varit att det är lättast att bara ta dem mellan måltiderna för att få bästa effekt.

Å andra sidan - om du tar dem till varje måltid lär du ju få i dig mer järn än om du bara tog dem 1-2 gånger om dan, så det borde ju inte spela nån roll om en del av järnet inte tas upp.

(lång utläggning för att konstatera att du kan göra som doktorn sagt och skita i mitt babbel[rolleyes])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

och skita i mitt babbel

Haha näe men tack för svaren i alla fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Finns ju naturläkemedel mot riklig mens, men du kanske redan testat?

Nepp det har jag inte hunnit testa ännu. Det känns dock som att p-piller är ett ganska bra alternativ eftersom det skyddar mot graviditet samtidigt. Men vill ju inte heller ha blodpropp. Efter hur många månader hände det dig? Hade du några andra biverkningar? Vilka p-piller? Hur märkte du att du fick blodproppen? [crazy]


   
SvaraCitera

kbryy:

Efter hur många månader hände det dig? Hade du några andra biverkningar? Vilka p-piller? Hur märkte du att du fick blodproppen?

Har för mig att det var Neovletta jag åt, är inte helt säker. Fick blodproppen efter ett halvår ungefär - märkte att mitt ben var svullet och gjorde ont, så jag åkte in till sjukhuset och gjorde ultraljud. Förutom den fick jag ganska rejäla humörsvängningar när jag åt p-piller, började grina för allt och ingenting. Som att ha pms 24/7 typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Fick blodproppen efter ett halvår ungefär

Hmm okej.. Låter ju inte särskilt bra hah.
Men jag tror ändå att jag fortsätter och ser vad som händer [crazy] Du kanske hade något annat som bidrog till blodproppen också?


   
SvaraCitera

kbryy:

Låter ju inte särskilt bra hah.

du kan ju få blodpropp även om du inte äter p-piller, så det behöver ju inte vara pillrernas fel.


   
SvaraCitera

terrormat:

Förutom den fick jag ganska rejäla humörsvängningar när jag åt p-piller, började grina för allt och ingenting.

Så var jag också. Och alla kvinnor i min familj, och flera av mina vänner. Det kan säkert funka för somliga, men vissa kroppar (som min) kan nog helt enkelt inte hantera den sortens läkemedel.


   
SvaraCitera