Aviseringar
Rensa alla

yr av träna


Ämnesstartare

Jag har tränat i styrketräning i 1år nu typ och jag har börjat köra med tyngre vikter för nu mer har jag tagit träningen mer på allvar. Tog och gjorde benpress efter ett hårt pass med överkroppen vilade inte länge typ 1minut bara. Gjorde 10benpress med 60kilo och sen när jag kliver upp så känns det som jag ba ska ramla ihop av yrsel så jag tog ett glas vatten o va tvungen att avbryta efter 30min. O de har gått 1timme sen o mår ändå dåligt (yr,illamående).. Kan det va blodtrycketfall eller blodsockret. Kanske är att jag tar i så mycket på slutet att jag glömmer bort att andas? 


   
Citera

   
SvaraCitera

Se på fan
Det är farligt att träna


   
SvaraCitera

Måste äta någon timme innan träning. Och dricka mycket vatten under hela dagen


   
SvaraCitera
Lounge

Kanske äter du för lite? Eller äter för lite innan träning? Vissa har svårt att träna ex på morgonen också.


   
SvaraCitera

Kanske spända nackmuskler? prova att stretcha dem lite och massage.


   
SvaraCitera

Tror på bt-fall


   
SvaraCitera
Pardon

Har du hoppat på något spännande program från någon känd/duktig bodybuilder eller dylikt? Isf har du nog anledningen där, du kör ett program anpassat för en elitatlet som antagligen kör steroider. Kroppen säger helt enkelt ifrån.

Felaktigt användande av båltryck kan ge kortvarig yrsel, men har svårt att tro att det skulle hålla i sig timmar efteråt.

Annars så är det nog så att du helt enkelt äter på tok för lite för den träningen du kör.

Posta ditt träningsschema och kost om du vill få ytterligare hjälp. Svårt att säga varför när det enda vi vet är att du blev snurrig efter ett pass. Kan mycket väl vara att du hade någon lite infektion i kroppen eller något också.

Har lite svårt att tro att det beror på blodtrycksfall då du nämnde att de höll i sig minst 1 timme efteråt. Blodsocker kan det heller inte vara, antar att du åt något efter träningen innehållande kolhydrater, vilket borde göra det omöjligt för dig att må dåligt hela tiden. Hade det varit blodsockerfall, så hade du mått bra en liten stund (om du nu åt efteråt) då sockret bör ha stigit, för att sen ha sjunkit igen och du återigen hade mått dåligt. Hade du dock inte ätit något innehållande kolhydrater så är lågt blodsocker mycket väl anledningen. 

Edit:

Tar du några spännande, och imho idiotiska preparat som Pre workouts?


   
SvaraCitera