Aviseringar
Rensa alla

Yrsel och huvudvärk?


Ämnesstartare

Är det vanligt att ungdomar under puberteten får huvudvärk / yrsel? har postat om en konstig känsla som inte släpper, men har just kommit fram till att det är yrsel och huvudvärk. Kan tillägga att jag har synfel på högeröga 🙂 ser dåligt på ena ögat, det sägs att man kan få huvudvärk utav synfel. Men har inte haft problem tidigare då ögat har varit dålig i flera år. Börjar oroa mig för hjärntumör och skit. det här har pågått i en månad snart. Huvudvärk och yrsel, det åker bort men kommer tillbaks. Nu känns det bättre men börjar fundera på om det är en hjärntumör trots allt [surprised] eller överdriver jag?? . Hoppas att det är pga mitt synfel eller det bara en period som kommer under puberteten. Ska nog söka läkare snart 😛 men vad tror ni?


   
Citera

Kolla med läkare men om du stressar mycket och sover för lite kan man säkert få huvudverk och yrsell. Speciellt i puberteten måste man sova ordentligt.


   
SvaraCitera

Har varit yr, illamående och haft huvudvärk större delen av tonåren, främst senaste fyra åren då jag inte mått så bra i skolan och så. Du är fortfarande ung och har fri sjukvård (?) utnyttja det


   
SvaraCitera

Och sover man för lite är risken större, 10 h är inte ovanligt behov i puberteten direkt


   
SvaraCitera

Mycket tyder på aids o.s.v. hör med tanterna på vårdcentralen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mycket tyder på aids o.s.v. hör med tanterna på vårdcentralen!

Haha var du rolig nu eller?


   
SvaraCitera

Highasif:

men vad tror ni?

Yrsel och huvudvärk kan bero på så många olika saker och för att vara säker på vad det kan bero på rekommenderar jag dig att boka en tid på vårdcentralen. Det är antagligen inget farligt, men kolla upp så att du slipper vara orolig!

// Mvh Undersköterskan


   
SvaraCitera

Highasif:

Haha var du rolig nu eller?

Dra till vårdcentralen det första du gör imorgon! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Dra till vårdcentralen det första du gör imorgon!

Jag knullar inte runt. Så aids kan du stryka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Kolla med läkare men om du stressar mycket och sover för lite kan man säkert få huvudverk och yrsell. Speciellt i puberteten måste man sova ordentligt.

Precis. Det är mycket bättre nu när jag gick och la mig tidigt 😛 var bara orolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Yrsel och huvudvärk kan bero på så många olika saker och för att vara säker på vad det kan bero på rekommenderar jag dig att boka en tid på vårdcentralen. Det är antagligen inget farligt, men kolla upp så att du slipper vara orolig!// Mvh Undersköterskan

Det är ofarligt. Dessutom är det borta nu. Var bara orolig så tänkte kolla med er hur vanligt det är att man blir yr och får huvudvärk. Jag fick bara lite småpanik när jag sökte på google och det första jag fick fram var såklart hjärntumör [y]


   
SvaraCitera

Highasif:

Jag knullar inte runt. Så aids kan du stryka...

Du var antagligen inte närvarande på lektionen om könssjukdomar, men aids kan smitta via blodtransfunktioner också.. Alltså, skulle du ha ett litet sår någonstans och du kommer i kontakt med blod så räcker detta.. Med blod kan innebära en liten droppe på en toastol, och att du har ett pyttelitet sår på skinkan du har råkat sätta dig på. [smile]

Du bör ta kontakt med vårdcentralen imorgon oavsett så du får svar på vad det kan vara för nåt! [smile]


   
SvaraCitera