Aviseringar
Rensa alla

ZOMBIES KOMMER - vad gör du?


Ämnesstartare

du får veta från en mycket säker källa att zombieinvasionen börjar om 24 timmar. vad du än gör så kommer du inte kunna övertyga alla om att de är på väg. du kommer inte kunna förhindra det hela. du kan göra vad du vill, även bryta mot lagen, men fram tills utbrottet så kommer dina handlingar bemötas precis som vanligt.

det är inga night of the living dead-zombies vi pratar om, utan snarare dawn of the dead-remaken. de är snabba. de kan inte öppna dörrar (däremot slå sönder dessa, om dörren i fråga är klen), de kan inte klättra, de kan inte simma. kort sagt så kan de inte göra mycket mer än springa fram och tillbaks och äta allt levande, men det är de å andra sidan experter på. de är inte särskilt många till en början, men de blir snabbt fler. de förökar sig genom betten, varje biten person smittas, dör och blir en ny zombie. sen upprepas processen, om och om igen. således måste du skynda dig, vad du än gör. du har inte mycket tid på dig.

vad gör du?

Image


   
Citera
Ämnesstartare

De går ju så sakta så man blir vannsinnig


   
SvaraCitera

Gömmer mig högt uppe i ett träd. :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Gömmer mig högt uppe i ett träd. :<

Sämst. De lär ju tugga på trädet så det rasar och du faller splash på marken och dör. Fail, game over.


   
SvaraCitera

Laddar hagelbössan med SSRI och ger dem en salva antidepp så fort de kommer nära mig. Enligt allt vad logik heter borde det funka. [y]


   
SvaraCitera

Angelize:

Sämst. De lär ju tugga på trädet så det rasar och du faller splash på marken och dör. Fail, game over.

Dom kommer inte tugga på trädet om dom inte ser att jag sitter där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De går ju så sakta så man blir vannsinnig

inte den här gången, här är de rätt snabba! [party]

Dhagor:

Laddar hagelbössan med SSRI och ger dem en salva antidepp så fort de kommer nära mig. Enligt allt vad logik heter borde det funka. [y]

hur tänker du nu? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Dom kommer inte tugga på trädet om dom inte ser att jag sitter där!

Jo de känner på sig vart människorna befinner sig.


   
SvaraCitera

begår självmord illa kickit!


   
SvaraCitera

mörknäs:

hur tänker du nu?

Det låg uppe en länk här på UM för ett tag sen som tog olika zombieapocalyps-scenarier som ändå var någorlunda vetenskapligt hyfsade. En av de mest underbyggda scenariorna var att en stor sjukdomsepidemi som fick människor att sluta producera serotonin (eller minska produktionen kraftigt), som är en transmittorsubstans i hjärnan som tillåter de högre områdena att styra över de lägre. Förenklat då. Utan serotonin tar de basala funktionerna i hjärnan över, och man blir fett aggressiv, mentalt halvdöd och... typ djurisk. Vid depression har man också minskad serotoninproduktion, men inte alls lika mycket, så jag tänkte att man kanske kunde bota zombieism med jättemycket antidepp. [rolleyes]

Ni kan alla tacka mig för tipset när katastrofen kommer. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dhagor:

så jag tänkte att man kanske kunde bota zombieism med jättemycket antidepp. [rolleyes]

mja... jag tror att bly är mer effektivt i det långa loppet ändå [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem vill INTE bli en zombie menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Letar efter någon som vill ha lite sexytime x) (en människa alltså)


   
SvaraCitera

mörknäs:

mja... jag tror att bly är mer effektivt i det långa loppet ändå

Mja, mjo... det funkar ju med. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De går ju så sakta så man blir vannsinnig

Hur vet du det? Sett en sådan, eller får du information från en idiotisk amerikansk film? [tard]


   
SvaraCitera