Aviseringar
Rensa alla

ZTE Blade


Åtta:

Om jag inte missminner mig är den ganska rejält underlägsen ZTE Blade.

Det är samma processor/grafik i båda, skillnaden är att wildfire har lite bättre skärm, blixt och kanske lite snyggare/bättre finnish.


   
SvaraCitera
Åtta

Frippe96:

Det är samma processor/grafik i båda, skillnaden är att wildfire har lite bättre skärm, blixt och kanske lite snyggare/bättre finnish.

Lolwhut? Nej. Du måste tänka på en annan modell. Wildfire är extremt lågupplöst (QVGA) och har en marginellt sämre processor.


   
SvaraCitera

Åtta:

så jag använder inte det som följer med som standard, därför att jag behöver kunna byta mellan svenska och engelska snabbt och enkelt.

Fast... det kan man göra med standard 😛


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Fast... det kan man göra med standard 😛

Man kan byta, ja, men inte snabbt. Med Scandinavian Keyboard så behöver jag bara dra till höger/vänster på mellanslag för att byta språk.


   
SvaraCitera

Åtta:

Man kan byta, ja, men inte snabbt.

Jodå 😛
När man skriver så finns det ovanför tangenterna, strax under rutan där texten kommer upp, en rund sak med en pil. Trycker man där byts språket så det blir engelska. 2,1 hade ryska med också... men 2,2 har bara svenska o engelska på min.


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

När man skriver så finns det ovanför tangenterna, strax under rutan där texten kommer upp, en rund sak med en pil.

Måste vara på det tangentbordet som följer med de nya telefonerna från Telia. När jag köpte min så fick man bara med Android-standard, och då måste man long-press på meny, välja "inmatningsspråk" och sedan välja vilket språk man vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Måste vara på det tangentbordet som följer med de nya telefonerna från Telia. När jag köpte min så fick man bara med Android-standard, och då måste man long-press på meny, välja "inmatningsspråk" och sedan välja vilket språk man vill ha.

Jag har också den knappen som Knarko pratade om.

Har en fråga som ni säkert kan svara på. På en av startskärmana finns en grå slags ruta med sex olika typ snabbknappar, men jag vet inte riktigt vad dem betyder. Den andra vet jag är bluetooth och den sista ljusstyrkan, men vad är de andra?


   
SvaraCitera

Wi-Fi - Bluetooth - ehm - mobilens internet - ehm - ljusstyrka

Finns någon manual på nätet till ZTE, checka den. Bara googla ZTE Blade + manual så borde du få veta det mesta.

Nian3:

?


   
SvaraCitera
Åtta

Nian3:

På en av startskärmana finns en grå slags ruta med sex olika typ snabbknappar

Knarko:

Wi-Fi - Bluetooth - ehm - mobilens internet - ehm - ljusstyrka

Vet inte riktigt vad det är för widget ni har, men den som ser ut som en antenn som sänder ut signaler (det första "ehm":et) är GPS. Det sista "ehm":et vet jag dock inte vad det är. Hur ser symbolen ut?


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur ser symbolen ut?

runt med pilar två halvrunda pilar. typ 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Wi-Fi - Bluetooth - ehm - mobilens internet - ehm - ljusstyrka

Finns någon manual på nätet till ZTE, checka den. Bara googla ZTE Blade + manual så borde du få veta det mesta.

Okej har bara hittat manual på engelska men skulle gärna vilja ha någon svensk.


   
SvaraCitera

Nian3:

Okej har bara hittat manual på engelska men skulle gärna vilja ha någon svensk.

den jag menar 😛
har för mig att det fanns en på svenska men hittade den ej när jag letade sist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

den jag menar 😛
har för mig att det fanns en på svenska men hittade den ej när jag letade sist

Okej hör gärna av dig om du ser någon på svenska [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

runt med pilar två halvrunda pilar. typ 😛

Jaha, den. Det är synkroniseringen. Alltså huruvida den ska hämta hem nya mail och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom den kostar runt tusingen så är den nog mer än prisvärd, kolla hur bra smartphone du kan få för dom pengarna om du inte köper den... Kanske en billig samsung med "touch" - seg som satan.

Kolla swedroids recension och fråga på deras forum om du är osäker. Finns ju i princip massor med folk där som har en sån, så det är väl bara att fråga.


   
SvaraCitera