Aviseringar
Rensa alla

Zup dawgs


Ämnesstartare

Jag har arbetat, ätit, skitit, köpt en anteckningsblockgrej man fäster på bilens vindruta på biltema för facila 39 riksdaler samt druckit en st newcastle och lyssnat på EAK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag har arbeta

Hur känns det att vara ett stycke arbetande karl nu då? Trivs du med jobbet?

dazed: köpt en anteckningsblockgrej man fäster på bilens vindruta på biltema för facila 39 riksdaler

Känns som att man inte är i ett så pass stort behov av att få skriva av sig när man är ute och kör, vad ska du med det till? Bra pris! Biltema är en bra affär, åker dit för sällan. Biltema och XXL sport.

dazed: ätit

Något spännande?

24/7: Jag och roomie ska kolla på Inför Eurovision Song Contest 2013 klockan nio  Spännande med nytt koncept, gillar det inte riktigt men kan bli bra!

Mysigt! Mys med en vän slår sällan fel, ha det så trevligt!

24/7: Är det så? Har faktiskt aldrig köpt det innan idag tror jag  Kanske blir jag frälst nu!

Ja! Man kan göra så mycket gott med tomatsås. Om man låter krossade/passerade tomater + tomatpuré + en skvätt olivolja (samt kryddor och något mer mättande, typ kött, of your choice) stå och puttra ett litet tag (helst i en gjutjärnspanna) blir den sådär alldeles perfekt fyllig och asgod Hjärta hett tips från coachen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag har jag:

  • Vaknat, bakfull.
  • Insett att min tvättid började 12 och inte slutade 12.
  • Somnat om.
  • Vaknat, bakfull igen.
  • Tvättat. 
  • Gjort klart en skoluppgift.
  • Missat 100 kg i bänkpress två gånger.
  • Påbörjat matlagningen

Ska göra följande:

  • Deklarera
  • Plugga lite
  • Göra klart maten
  • Kanske ringa syrran

Rätt produktivt om jag får säga det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Vaknat, bakfull.

Var det en bra träff? Hit med skvallret Cool

iddqd: Insett att min tvättid började 12 och inte slutade 12.

Pfew?

iddqd: Somnat om.

Skööönt!

iddqd: Gjort klart en skoluppgift.

Vad för någon?

iddqd: Missat 100 kg i bänkpress två gånger.

Attans Ledsen

iddqd: Plugga lite

Med vadå?

iddqd: Rätt produktivt om jag får säga det själv.

Jag håller med! Bra jobbat, trots bakfylla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tränat, städat, glott på fotboll, hjälpt min kusin med att bära lite möbler. Ska strax glo på mer fotboll.

Ska förhoppningsvis vara ute mycket nästa vecka om det blir fint väder. Skönt som fan med vårvärme.


   
SvaraCitera

idag vaknade jag, gick hem, åt frukost med min kompis som kom över sådär lagom spontant, vi snackade skit i några timmar sen gick vi och handlade, jag lagade mat och nu har jag loadat the washing machine och kollar serie.

kommande vecka bjuder på gymmet, praktik, casearbete, föreläsning, psykoterapi och pre-valborgfirande! wööööh. hoppas på fint väder då som igår!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Var det en bra träff? Hit med skvallret CoolPfew?

Skööönt!

Vad för någon?

Attans LedsenMed vadå?

Jag håller med! Bra jobbat, trots bakfylla.

Träffen var rätt mysig. Hände inte sådär jättemycket och de flesta var rätt tysta. Passe kom sent och när han väl dök upp svullade han bara massa mazariner och skit. Sonecha satt och drack lite diskret ur en flaska utan etikett lite då och då. Den tog slut efter ett tag. Strax efteråt lade han sig ner bakom Varg och Amsi och någon trodde han var försvunnen. Diverse umare diskuterades. Jejex blev nöjd över att sourcream and nånting-chipsen inte innehöll någon sourcream för då kunde hon äta dem. Efter att vi gått på toaletten några gånger insåg vi att det nog är bättre att ha en träff när det kommit löv på alla växter. Typ. Vi drog iväg till krogen också och träffade Budo där en liten sväng. Någon tjej kom fram till Framtidskon och sa att hennes kompis hade bett henne fråga om hon var lesbisk. Vi drack öl. Sen drog alla. 

Jo, var rätt skönt. Kände mig lite mindre förvirrad efter att ha sovit en extra stund.

Uppgiften var i matematisk modellering. Fixade till en liten rapport och skickade in typ. Ska plugga algoritmer sen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: kommande vecka bjuder på gymmet, praktik, casearbete, föreläsning, psykoterapi och pre-valborgfirande! wööööh. hoppas på fint väder då som igår!

Kul! Valborg i Uppsala ja, hujedamig. Verkar ju som att det är himla kalasigt med aktiviteter och grejer, även om man inte dricker!

honolulu: idag vaknade jag, gick hem, åt frukost med min kompis som kom över sådär lagom spontant, vi snackade skit i några timmar sen gick vi och handlade, jag lagade mat och nu har jag loadat the washing machine och kollar serie.

Hamnade du och Out hos Dan eller? Blink

Vad kikar du på?

Zodd: Ska förhoppningsvis vara ute mycket nästa vecka om det blir fint väder. Skönt som fan med vårvärme.

Mm det borde du, ja det var jättevarmt här idag! Inte ett moln på himlen.

Vill minnas att du bor i Uppsala, stämmer det? Hur är det med översvämningen och allt det där? Var lite sugen på att åka dit bara för att kolla läget Rodnar

Zodd: tränat

Zodd: Ska strax glo på mer fotboll.
Vad för träning?

Vilka spelar? Har du satsat något?


   
SvaraCitera

nubbie: Kul! Valborg i Uppsala ja, hujedamig. Verkar ju som att det är himla kalasigt med aktiviteter och grejer, även om man inte dricker!

haha ja, asroligt! de kommer börja med festligheterna redan nu på fredag men jag tror att vi håller oss till kvalborg och valborg på måndag och tisdag. förvisso skvalborg på söndag ;D

nubbie: Hamnade du och Out hos Dan eller? Blink

Vad kikar du på?

nope, nå annanstans. dan drog vidare på nation med sin kompiz.

mad men!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Uppgiften var i matematisk modellering. Fixade till en liten rapport och skickade in typ. Ska plugga algoritmer sen.

Ojojoj, låter knepigt. Matte är ett knepigt ämne.

iddqd: Träffen var rätt mysig. Hände inte sådär jättemycket och de flesta var rätt tysta. Passe kom sent och när han väl dök upp svullade han bara massa mazariner och skit. Sonecha satt och drack lite diskret ur en flaska utan etikett lite då och då. Den tog slut efter ett tag. Strax efteråt lade han sig ner bakom Varg och Amsi och någon trodde han var försvunnen. Diverse umare diskuterades. Jejex blev nöjd över att sourcream and nånting-chipsen inte innehöll någon sourcream för då kunde hon äta dem. Efter att vi gått på toaletten några gånger insåg vi att det nog är bättre att ha en träff när det kommit löv på alla växter. Typ. Vi drog iväg till krogen också och träffade Budo där en liten sväng. Någon tjej kom fram till Framtidskon och sa att hennes kompis hade bett henne fråga om hon var lesbisk. Vi drack öl. Sen drog alla.

Haha, vilken underbart bra och utförlig beskrivning, tack! HjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: nope, nå annanstans. dan drog vidare på nation med sin kompiz.
mad men!

Men Honolulu då Rodnar

Hmmm, har aldrig sett den serien pga svårt för Christina Hendricks. Eller.. Hehe. Svårt för hennes bröst pga hon har dem alltid strax under hakan Ledsen fast det kanske bara är när hon rör sig på röda mattan som hon ser ut så? I så fall kanske den skulle vara värd en chans, serien.

honolulu: haha ja, asroligt! de kommer börja med festligheterna redan nu på fredag men jag tror att vi håller oss till kvalborg och valborg på måndag och tisdag. förvisso skvalborg på söndag ;D

Haha, vad sjutton. Nu har du tappat bort mig, men ja, min syster pratade om att det skulle bli något jättelångt firande det här året eftersom måndagen blir en klämdag eller vad det var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka spelar? Har du satsat något?

Juventus - Milan. Nej, satsar sällan något pga brukar tillslut spela bort pengar som jag vunnit.

nubbie: d för träning?

Styrketräning hemma. Muskelbygge. Rodnar

nubbie: Vill minnas att du bor i Uppsala, stämmer det? Hur är det med översvämningen och allt det där? Var lite sugen på att åka dit bara för att kolla läget

Japp, inte sett mycket av översvämningen ännu. Antar att den tonat ner sig nu, ska ta en närmare titt imorgon eller om ett par dagar.

Alltså jag blir inte klok på citatsystemet. Har tagit mig typ 10 minuter att skriva detta inlägg...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Alltså jag blir inte klok på citatsystemet. Har tagit mig typ 10 minuter att skriva detta inlägg...

Mycket glad nä det är jättekasst faktiskt. Det man väljer att citera först kommer sist osv, ibland hamnar citeringar inom varandra. Hoppas det blir ordning på det snart.

Zodd: Japp, inte sett mycket av översvämningen ännu. Antar att den tonat ner sig nu, ska ta en närmare titt imorgon eller om ett par dagar.

Ah, okej. Ja det känns ju nästan som att det kommer och försvinner lika fort sånt där.

Zodd: Styrketräning hemma. Muskelbygge.

Kul! Styrketräning är ju det nästan roligaste, fast det är allt trevligare att träna på gym än att träna hemma, tycker jag. Föredrar att träna i grupp/lagsporter och det blir ju mer likt det om man iaf har andra omkring sig.

Zodd: Juventus - Milan. Nej, satsar sällan något pga brukar tillslut spela bort pengar som jag vunnit.

Åhå, nej det kanske är dumt att riskera att hamna i den där onda cirkeln.


   
SvaraCitera

nubbie:
Men Honolulu då Rodnar

Hmmm, har aldrig sett den serien pga svårt för Christina Hendricks. Eller.. Hehe. Svårt för hennes bröst pga hon har dem alltid strax under hakan Ledsen fast det kanske bara är när hon rör sig på röda mattan som hon ser ut så? I så fall kanske den skulle vara värd en chans, serien.

haha vad nuuu då nubiz?

hahah! ja, hon har ju stora bröst och flashar gärna med det. i serien är det tyvärr också lite så där med tighta klänningar och kruvor, rumpa och bröst. men den utspelar sig på 60-talet så kläderna är modest ändå! tycker det är en riktigt bra serie, väldigt bra gjort och väldigt snyggt gjord. har slukat den som fan, började för inte så länge sen och jag är på säsong 4 nu!

Haha, vad sjutton. Nu har du tappat bort mig, men ja, min syster pratade om att det skulle bli något jättelångt firande det här året eftersom måndagen blir en klämdag eller vad det var.

hahah, det var meningen också! du får hålla koll på datumen så kommeru seee. men ja, jag ska nog chilla under helgen i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie   :
Hur känns det att vara ett stycke arbetande karl nu då? Trivs du med jobbet?

Jo det känns gött att vara tillbaka i arbetslivet,  det är ganska fritt och bra jobb.    

Jo anteckningar behöver man visst göra, dels rörande reseersättning samt tex "återbesök onsdag kl 15" osv. Biltema är en typisk som man kan gå bort sig bland all i låglöneländer producerad härlighet. 

Jag åt en god laxjävel i något slags örtbädd som smakade riktigt gött.


   
SvaraCitera