Aviseringar
Rensa alla

Zyprexa.


Tycker du ska gå till en läkare och fixa ny medicin, det är fan inte bra för dig att gå upp i vikt om din äs eventuellt blir värre. Dock kan det ta en tid att få läkartid hos psyk så det är väll bara att överväga om det är värt det eller ej, men tänkte eftersom du skrev att du inte störs av rösterna märkbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fairywing; Okej, men det är ju bra att den hjälpt dig. Men på vilket sätt? Hur var du de första dagarna du tog den? Tack!

Jag har mest röster på kvällarna & nätterna så det är jättejobbigt verkligen.
Ja vill ju verkligen inte gått upp i vikt, eftersom jag är inte klar med alla äs-tankar osv. Men pratade med en & hon sa att det ärväldigt individuellt, & vad hon kunde se gick man upp i vikt pga ökad aptit.


   
SvaraCitera

Om rösterna slutar kanske du kan fixa äs problemet?
Men om dilemmat är att gå upp lite i vikt eller höra skrik på kvällarna som skrämmer mig och är jobbigt [shake] skulle jag luuungt tagit medicinen även om det innebar att jag skulle gå upp i vikt, och hade äs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst är de skönt att slippa rösterna, men det skrämmer mig att gå upp i vikt med. Eftersom jag hatar min kropp nu, vill jag inte bli ännu större liksom..
Men samtidigt vet jag inte om man går upp pga ämnesomsättningen eller mer aptit. Fast en på apoteket sa att det hon kunde se på datorn var att man får mer aptit.
Men jag är mest bara fundersam.


   
SvaraCitera

Vännen, 2.5-5 mg är INGENTING när det kommer till viktuppgång. Jag hade den doseringen (mest 5 mg) 2 år in a row och jag var fortfarande mager, är fortfarande mager nu också... Kommer man däremot till doser om 15-20 mg, då kan man gå upp.
Zyprexa är en supertablett, på gott och ont. Det är en av de mest biverkningsdrabbande preparaten på neuroleptikamarknaden, men absolut det mest effektiva.
Fick själv Zyprexa när jag hade svår anorexia, mot ångest och agiterat beteende alltså och inte psykoser men likväl har jag tagit preparatet. Man kan ju inte knapra benzo i evig tid och den här medicinen fick ersätta det. Nästan läskigt effektiv, blev lika aggressiv som en sten efter att jag tagit tabletten, och matångesten minskade. Det tog bara en kvart kanske, sedan verkade den.

Ser att du undrar över om ämnesomsättningen ändras. Det gör den inte, däremot kan aptiten öka och då riskerar man att gå upp (bara om man får den biverkningen alltså) don't worry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! Det var skönt att höra. Jag har gått & oroat mig för den hela dagen, & min ångest har stigit. Känns ändå bättre nu.
Jag har ju fått den både för röster, ångest, mardrömmar osv. Har inte tagit den alls länge, men det jag märkt är att jag känner mig helt tom.
Men det tar ju ett tag innan den hinner verka helt.
Men tack ändå!


   
SvaraCitera

Du bör inte sluta tvärt alternativt hoppa över någon tablett utan att snacka med en läkare heller. Viktigt att du berättar för dem om sådana där saker (och bokar in återbesök om du fått det av en akutläkare).


   
SvaraCitera

Styrka i massor till dig. [love]


   
SvaraCitera

Kan man överrösta rösterna om man lyssnar på hög musik, lr har rösterna väldigt hög volym så man inte hör vad folk runtomkring säger för att det drunknar i skrikandet?
Det har jag undrat.
Om dom mumlar lite kan man inte försöka ignorera det, som tinnitus?

Jag förstår inte vad som menas med att höra röster? man hör väl alltid sina tankar. Är det när man inte kan avgöra om det kommer innifrån lr utifrån som det är stört?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cadnan:

Jag förstår inte vad som menas med att höra röster? man hör väl alltid sina tankar. Är det när man inte kan avgöra om det kommer innifrån lr utifrån som det är stört?

Asså jag hör röster & då hör jag röster både utanför & i huvudet liksom. Man (eller jag hör) skrik, som inte finns, massa mumlande röster, onda röster i huvudet osv. De stör ju mig & man blir rädd & jag kan ibland bli helt paralyserad.. Det är inte kul direkt, men svårt att förklara. Men man hör saker som inte finns iaf..


   
SvaraCitera

Zyprexa - http://genericmedstonorth.com ​ Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.


   
SvaraCitera

va e d fer nåt


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar detta butiken att köpa zypreza   http://medicineronline.net/


   
SvaraCitera