user-image
Okänd
Tjej ,18 år

Hej! Äter prionelle 28 och äter nu mina gula tabletter men jag får ingen mens? Varför? Tar den första på måndagen o är torsdag nu men fortfarande inte fått någon.. börjar känna mig orolig..


SVAR

Hallå! 

Om du precis har börjat med dina p-piller, kan det handla om att kroppen håller på att ställa in sig efter hormonerna, mensen kan då komma oregelbundet, det händer även att mensen uteblir när man äter p-piller/minipiller, eller kommer först vid slutet av de gula tabletterna. Det kan också vara så att du inte får din mens för att du är gravid, MEN om du har tagit alla tabletter vid rätt tid, inte har kräkts, haft kraftig diarré eller använt andra läkemedel är det mycket osannolikt att du skulle vara gravid. Känner du dig orolig och inte kan slappna av kan du alltid göra ett graviditetstest. 

Om mensen uteblir även nästa gång vill jag råda dig att kontakta din ungdomsmottagning/barnmorska. :) 

Kramar,

Madeleine


Visningar : 6907

Senaste frågorna

Se Alla