user-image
Okänd
Annat

Hjälp!! hej, nu äre så att jag äter p-piller. dom ligger alltid i min väska och idag när jag skulle ta så hade ett piller krossats på något sätt. så jag försökte svälja allt som krossats och allt pulver som blev när det krossades men jag blev osäker ifall det inte skulle verka så jag tog ett till från slutet av kartan, kan man göra så? och gör det nåt ifall jag nu skulle ha fått i mig dubbelt så mkt? Och så äre ju ett mindre piller i slutet, gör det något om man börjar med sockerpillrerna en dag tidigare då eller spelar det ingen roll? /orolig


SVAR

user-image
Hej,
Det var bra att du tog ett extra p-piller, det är inte farligt att få i sig lite i överkant. Det händer ingenting. Hellre detta än att det blir för lite av p-piller intaget. Vi enstaka tillfällen.
Eftersom du nu får en tablett mindre i kartan, så kan du ta från en annan karta som du kan ha som "plockkarta" när det blir sådana missöden eller om du vill förskjuta mens någon gång och du behöver några extra p-piller. Du tar alltså den tabletten som saknas och sedan fortsätter du på din vanliga karta tills den är slut. Sedan börjar du som vanligt med nästa karta.

Visningar : 1435

Senaste frågorna

Se Alla