Leijonsparf:
nej, för barometrisk tryckskillnad är en riktig grej. astrologi är inte en riktig grej.
mm förutom att det skapas magnetiska fält mellan planeter och deras månar, solen och andra planeter, partiklar sinsemellan överlag. gravitation etc. hur det påverkar människor kan jag inte svara på, men "en riktig grej" är det oavsett...
honolulu:
mm förutom att det skapas magnetiska fält mellan planeter och deras månar, solen och andra planeter, partiklar sinsemellan överlag. gravitation etc. hur det påverkar människor kan jag inte svara på, men "en riktig grej" är det oavsett...
langa över en studie som visar att månfasen påverkar människor oberoende av sociala faktorer, vetja.
Leijonsparf: langa över en studie som visar att månfasen påverkar människor oberoende av sociala faktorer, vetja.
honolulu: hur det påverkar människor kan jag inte svara på
läs inte bara det du vill läsa för att du ska kunna slänga ur dig blaj som låter bra i ditt huvud.
Leijonsparf: nej, för barometrisk tryckskillnad är en riktig grej. astrologi är inte en riktig grej.
tidvattnet beror ju mig veterligen på månen, har dock ingen aning hur månen skulle kunna tänkas påverka någon/något mer/mindre när den är full eller inte
läs inte bara det du vill läsa för att du ska kunna slänga ur dig blaj som låter bra i ditt huvud.
kan ju kontra med att du borde läsa vad du skriver innan du postar det. försvarar du rimligheten i orimliga föreställningar så får du vara beredd på att någon bemöter det. man kan inte försvara sig genom att formulera sig vagt.
iskall:
tidvattnet beror ju mig veterligen på månen, har dock ingen aning hur månen skulle kunna tänkas påverka någon/något mer/mindre när den är full eller inte
ja, det stämmer. månen har skitstor effekt på jorden. men det är ju inte det samma som att månfasen har fysiologiskt betingad effekt på människor.
jag vet inte, har inte märkt det men det vore inte så konstigt om den påverkade
Leijonsparf: ja, det stämmer. månen har skitstor effekt på jorden. men det är ju inte det samma som att månfasen har fysiologiskt betingad effekt på människor.
reeeeeeeent teoretiskt skulle man ju kanske kunna tänka sig att den skulle kunna påverka någonting i hjärnans fysiologi, men varför den skulle göra det mer pga full eller inte full går det inte att komma fram till en enda någolunda vettig hypotes, det som honolulu skrev låter väl inte helt omöjligt vilket kanske är mkt lätt för en lekman att säga. 
"The term lunar effect refers to the belief that there is correlation between specific stages of the Earth's lunar cycle and behavior in animals, including humans, that cannot simply be explained by variation in light levels. A considerable number of studies have examined the belief: by the late 1980s, there were at least 40 published studies on the purported lunar-lunacy connection, and at least 20 published studies on the purported lunar-birthrate connection. Several extensive literature reviews and meta-analyses have found no correlation between the lunar cycle and human biology or behavior."
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_effect
Det är trams.
Leijonsparf:
kan ju kontra med att du borde läsa vad du skriver innan du postar det. försvarar du rimligheten i orimliga föreställningar så får du vara beredd på att någon bemöter det. man kan inte försvara sig genom att formulera sig vagt.
jag besvarade ditt snack om att det inte var "en riktig grej"/astrologi med att jorden och månen påverkar varandra och att det alltså inte handlade om astrologi, sen tillade jag så fint att jag inte visste hur det i så fall skulle påverka människor så jag ser inte vari försvaret ligger. det bortsåg du fortfarande ifrån och valde att fråga vad jag hade för källor..... på något jag inte sagt......
däremot svarade åtta på din fråga
Aldrig fattat varför folk blir "påverkade."
patrick bateman:
Aldrig fattat varför folk blir "påverkade."
sett för många varul-filmer.
Jag känner mig påverkad, men det är ingen måne alls som syns.