Aviseringar
Rensa alla

Grattis män!

eller nej obs det var det ju inte alls. jag tänkte helt fel. jag tänkte på kvinnodagen uh. 

vonKissekatt:

Nej jag behöver inte titta närmare på vad de gör för att tycka att det var en illa vald dag att ta upp mansproblem på Glad

SvaraCitera
time
 time

vonKissekatt:
eller nej obs det var det ju inte alls. jag tänkte helt fel. jag tänkte på kvinnodagen uh. 

Ja, nej, det var det inte. På kvinnodagen demonstrerar de också för kvinnors rättigheter. 

Tickstart:

oh the irony

Hur är det ironiskt? 

SvaraCitera

time: Hur är det ironiskt?

För mansdagen generellt används som ett slagträ mot män som vanligt i detta gynocentriska samhälle. Det är nog delvis därför så få män tar den på allvar, gör man det blir man branded en kvinnohatare eller något sånt, rasist kanske tillochmed.
Men hoppas personligen på att folk inte bryr sig för att det är en fånig grej tillåbörjamed, man styr inte vilket kön man föds i så vad finns det att fira? Okej nuförtiden är ju kön lika utbytbart som ett par strumpor men, ni vet väl redan vad jag anser om det..
I den månen har ju mans-/kvinnodagen inte varit relevant förrän de senaste åren eftersom det aldrig var nåt man kunde välja själv.

Trams trams och åter trams.

SvaraCitera
time
 time

Tickstart: För mansdagen generellt används som ett slagträ mot män som vanligt i detta gynocentriska samhälle.

På vilket sätt? 

SvaraCitera

time:

På vilket sätt? 

Heh du vet såna nyheter24-artiklar som heter typ "fars dag är ett hån mot alla mammor" man ba say what now???? Finns otaliga motsvarande för mansdagen, har inte orkat gå ner i det träsket i år med bevaring för mitt psykes hälsa... Såna self hating cucks som å ena sidan stämmer in i samhällsnormen om the white devil, men som samtidigt antastar kvinnor och har mage att skylla det på "patriarkatet" Trött verkligen fuck those guys

SvaraCitera
time
 time

Tickstart: Heh du vet såna nyheter24-artiklar som heter typ "fars dag är ett hån mot alla mammor" man ba say what now????

Tickstart: nyheter24-artiklar

*harkel* Ja, bra källa det där.

Det är väl asbra med initiativ för att föra en dialog om mäns mående i samhället och vad man kollektivt kan göra för att minska mäns våld? 

SvaraCitera

time: Det är väl asbra med initiativ för att föra en dialog om mäns mående i samhället och vad man kollektivt kan göra för att minska mäns våld?

Skeptisk what

SvaraCitera

ungefär lika asbra som att föra en dialog om att minska kvinnors bitchande

SvaraCitera
time
 time

Tickstart:
ungefär lika asbra som att föra en dialog om att minska kvinnors bitchande

Det ena hjälper människor förstå och försöka hitta sätt att hjälpa en mängd människor som mår dåligt, det andra är sexistiskt. Ja du. 

SvaraCitera

Rullar ögonen sannerligen

SvaraCitera

Alltid lika trevligt när en grattis-tråd förvandlas till något helt annat. Hade denna tråd berört kvinnornas dag hade modsen varit jättenoga med att radera alla OT-inlägg och delat ut varningar till dem som använder tråden i annat syfte.  

SvaraCitera

time:

*harkel* Ja, bra källa det där.

Det är väl asbra med initiativ för att föra en dialog om mäns mående i samhället och vad man kollektivt kan göra för att minska mäns våld? 

Vi borde väl öka mäns våld? :0??

SvaraCitera

Skepticdouche:

Vi borde väl öka mäns våld? :0??

Är det där Hey Arnold!?

SvaraCitera
time
 time

S:
Alltid lika trevligt när en grattis-tråd förvandlas till något helt annat. Hade denna tråd berört kvinnornas dag hade modsen varit jättenoga med att radera alla OT-inlägg och delat ut varningar till dem som använder tråden i annat syfte.  

Nejrå, varje år kommer det frågor om varför vi firar kvinnodagen och så tickstarts traditionella rant om att det är helt onödigt. Det är bara att kolla de senaste 8 mars-trådarna. 

SvaraCitera

Vi får hoppas att Tickstart blir en sådan som plötsligt får upp ögonen när han får en dotter och ba varför har ingen berättat att det förhåller sig så här??????????????????????

SvaraCitera