Aviseringar
Rensa alla

Hen bara kom från ingenstans!

S3ON:

Det gör dem inte, vore det inte bättre att döda dem då än att slösa en massa sociala medel åt dess håll?

Om man satsar sociala medel på folk som kan och vill komma i arbete så är lönar det sig, de som inte vil arbeta kan man ju slänga ur landet men döda dem behöver man ju inte göra.

SvaraCitera

S3ON:

Det finns väl oftast en anledning till att mord begås, hur psykiskt störd mördaren än är.  

Absolut men sedan så finns det dem som dödar för att de anser att de tycker det är kul och helt utan motiv alls. Att ha ihjäl en råtta är inte ett mord, det kan bara rubriceras till om man har ihjäl en annan människa. Men visst, man har ju ändå valt att ta ett liv från jorden så det är ju ändå ett slags mord.

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: de som inte vil arbeta kan man ju slänga ur landet men döda dem behöver man ju inte göra.

😀 

Var skall de dumpas? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Absolut men sedan så finns det dem som dödar för att de anser att de tycker det är kul och helt utan motiv alls.

Fast om de tycker det är givande på ett plan så är ju det motivet. Det finns alltid ett motiv. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: man har ju ändå valt att ta ett liv från jorden

Ja, samma hemska handling, olika namn.

SvaraCitera

S3ON:

😀 

Var skall de dumpas? 

Bra fråga, helst utanför Europa, de kan ju få leva ute i någon skog eller nått och försöka överleva så kanske dem kommer kravlandes tillbaka och vill jobba för en bra välfärdsstat!

SvaraCitera

S3ON:

Fast om de tycker det är givande på ett plan så är ju det motivet. Det finns alltid ett motiv.

Sant, har inte tänkt de i banorna riktigt!
Känner mig upplyst! Glad

SvaraCitera

S3ON:

Ja, samma hemska handling, olika namn.

Om det är en hemsk handling är ju upp till var och en att ge sin syn på. JAg personligen bryr mig inte speciellt om någon har ihjäl en råtta inte heller en ko men om man dödar en ko som halal eller liknande tycker jag att det är vidrigt!

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Bra fråga, helst utanför Europa, de kan ju få leva ute i någon skog eller nått och försöka överleva så kanske dem kommer kravlandes tillbaka och vill jobba för en bra välfärdsstat!

Människor skall alltså straffas hårt för att de inte har gjort något.. Det vore ju "effektfullt".. Tror du på fullaste allvar att människor som redan mår dåligt kommer att må bättre utav att bli straffade på detta vis? Det fungerar inte så. Vi behöver glada samhällsmedborgare som frivilligt utför dagligt arbete, detta är avgörande för hur kvalitativ slutprodukten blir. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Om det är en hemsk handling är ju upp till var och en att ge sin syn på. JAg personligen bryr mig inte speciellt om någon har ihjäl en råtta inte heller en ko men om man dödar en ko som halal eller liknande tycker jag att det är vidrigt!

Ja, det är därför vi behöver tydliga lagar i samhället.. Vad ligger till grunden för din syn? 

SvaraCitera

S3ON:

Människor skall alltså straffas hårt för att de inte har gjort något.. Det vore ju "effektfullt".. Tror du på fullaste allvar att människor som redan mår dåligt kommer att må bättre utav att bli straffade på detta vis? Det fungerar inte så. Vi behöver glada samhällsmedborgare som frivilligt utför dagligt arbete, detta är avgörande för hur kvalitativ slutprodukten blir.

Jag sa inget om att straffa personer som mår dåligt och bara för att de är arbetslösa behöver ju inte betyda att man nödvändigtvis mår dåligt.
Någon som absolut inte vill jobba för att gynna Sverige det är ju enbart någon idiot.
Sedan så finns det folk som har jobbat men som har förlorat jobbet och sitter hemma och degar, visst jag var lite hård men jag menade egentligen att slänga ut som absolut inte vill jobba alls. De som då sitter hemma och dega ska ju uppmuntras till att söka jobb och rycka upp sig från den vardag som de nu är i till en mer betydelsefull sådan.
Fast så fungerar det inte riktigt att folk ''frivilligt'' ska vilja jobba eller ej, om man tar nuvarande regerings politik så uppmuntrar dem folk att inte jobba eftersom att de höjer A-kassan samt att de gynnar sjukförsäkrade och de som väljer att göra så är allra oftast personer som är fullt kapabla att arbeta men som inte vill det. Det är inga gamla slitna som har jobbat i 30år som vill kunna ta det lugnt utan unga friska.

SvaraCitera

S3ON:

Ja, det är därför vi behöver tydliga lagar i samhället.. Vad ligger till grunden för din syn? 

Jag pratar om huruvida det är hemskt att döda en råtta eller inte, inte huruvida det är hemskt att ta en annan människas liv.
Självklart ska vi ha tydliga lagar för mord, det är ju en grundbult i en demokrati och i ett fungerande samhälle.

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: . De som då sitter hemma och dega ska ju uppmuntras till att söka jobb och rycka upp sig från den vardag som de nu är i till en mer betydelsefull sådan.

Ja, inte straffas vidare.. 

trevlig-snubbe: Jag pratar om huruvida det är hemskt att döda en råtta eller inte, inte huruvida det är hemskt att ta en annan människas liv.

Det var min poäng från början, du gör skillnad på individer och individer. 🙁 Det gör nog de flesta när det väl gäller i praktiken, men en kan väl förhålla sig annorlunda teoretiskt iaf!! :((

SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Får du dåligt samvete över liten råttjävel? Det finns säker någon där ute som är glad att hen inte har den i toaletten eller nått.

nu var du inte en trevlig snubbe Icke!

SvaraCitera

S3ON:

Ja, inte straffas vidare.. 

Men är det bättre att de lever ett ganska så värdelöst liv hemma och må dåligt? De har det ju inte bättre på att leva på socialbidrag Galen

S3ON: Det var min poäng från början, du gör skillnad på individer och individer. 🙁 Det gör nog de flesta när det väl gäller i praktiken, men en kan väl förhålla sig annorlunda teoretiskt iaf!! :((

Vad är en individ enligt dig? Är ett djur också en individ?
Så är det.

SvaraCitera