Nachac:
Den rent yrkesmässiga utsattheten beror ju i huvudsak på bristen på legitimitet.
Tänker mer att du tar ett yrke där du säljer din kropp om du är utsatt. Inte att det är "fult" att ha yrket.
elverpigen: Tänker mer att du tar ett yrke där du säljer din kropp om du är utsatt. Inte att det är "fult" att ha yrket.
Och detsamma gäller inte städare? Jag inser att man som regel behöver vara mer utsatt för att prostituera sig, men beror inte det snarast på, som sagt, bristen på legitimitet i yrket?
man kan säga prostituerad annars, betyder samma sak
elverpigen: Om våldtäkt är olagligt borde det inte vara olagligt att vara ett våldtäktsoffer också? Straffa dom som e så dumma att dom blir utsatta...eller?
Så nu är de våldtäktsoffer...?
sicilianmind: Precis det jag vill få fram.
![]()
sicilianmind: Hahahaha, jag skrev det för att sluta argumentera vidare .
Tack så mycket

Nachac:
Och detsamma gäller inte städare? Jag inser att man som regel behöver vara mer utsatt för att prostituera sig, men beror inte det snarast på, som sagt, bristen på legitimitet i yrket?
Jag är osäker på om vi säger samma sak med olika ord eller om jag bara inte fattar vart du vill komma?
mord
hora har fyra bokstäver
elverpigen: Jag är osäker på om vi säger samma sak med olika ord eller om jag bara inte fattar vart du vill komma?
Det finns två anledningar till att prostituerade kan betraktas som utsatta. Det ena är att de presumtivt ägnar sig åt ett jobb som de inte skulle vilja eller behöva om det inte vore för det kapitalistiskt monetära systemet. Detsamma gäller exempelvis städare och att dessa inte får samma omtanke torde innebära en viss grad av moralism.
Den andra anledningen är att det är ett utsatt yrke, vilket beror på att det är kriminellt att köpa och i andra länder även att sälja, vilket gör hela transaktionen olaglig och därmed inte ett legitimt yrke. Vore det lagligt och etablerat vore det ungefär lika utsatt som att vara massör eller liknande.
Varför finns ordet skattesmitare när det är förbjudet? Kan vi inte bara ta bort ordet så finns inte problemet, det är pk-horona och kulturmarxisterna i Stockholm som kommer och hittar på problem bara.
man får inte va tjuv men d ord1 finns ändå
man får inte va elak heller
Ord finns så länge människor använder dem
Tack så mycket