Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

Ämnesstartare

blommande magkatarr och vakuum i halsen
idag är inte en så bra dag.

men solen sken!

SvaraCitera
PMR
 PMR

Tamburinmannen:
lider av en kronisk huvudvärk och mår illa.

krrröt:
blommande magkatarr och vakuum i halsen
idag är inte en så bra dag.

men solen sken!

Krya på er och ta hand om er!

SvaraCitera
Ämnesstartare

bra!! tränade idag och fick nyss en fet insättning på kontot Cool undrar va min morfar hade tänkt om han visste om att 50% av mitt glada humör handlar om pengar 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådär, vilket är som vanligt nu antar jag. Stressad över skolarbetet och om jag hinner lämna in mina uppgifter. Tänker på att hitta sommarjobb, plugga inför högskoleprovet och körkortsteorin. Vill försöka klämma in övningskörningen på något sätt mellan allt detta också. 

Blir bara förbannad på all överdriven stress och ångest. Behöver planera och sätta tydligare små mål..

Dock mycket exalterad inför körkortet, tänk vilken känsla det ska bli att klara det! Mycket glad

PS. Hoppas att ni har haft en bra alla hjärtans dag Hjärta

SvaraCitera
höna

Jag känner mig bara så jäääävla ensam. 

SvaraCitera
höna

Behöver uppmärksamhet, får inte det. Hatar känslan av att inte få tillbaks det man ger. Jag vill inte gråta mig till 

SvaraCitera
blejbi

Inte bra, men ändå helt okej. Bara stressad för skolan just nu, och ångest inför sommarjobb (som jag inte fått skaffat än).

SvaraCitera
Ämnesstartare

allt kretsar kring sömn, vill inte ha det så. ångest varje natt.

SvaraCitera
mynona

Schism:
allt kretsar kring sömn, vill inte ha det så. ångest varje natt.

stäng av datorn schism. direkt. klockan 00.09 stänger du tvärt av. utan att tänka gör det bara

SvaraCitera
Ämnesstartare

De känns tomt typ.

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill slå reetoooo.

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

stäng av datorn schism. direkt. klockan 00.09 stänger du tvärt av. utan att tänka gör det bara

jag vet inte när kroppen vill sova. känner mig mentalt naken, ett kyligt obehag över frontalloben. men inte sömnig. har nästan glömt bort hur det känns att vara det, åtminstone på naturlig väg. du har rätt i att jag borde släcka ner och minska stimulustillförseln, till att börja med. varje kväll. och tvinga mig upp samma tid hur lite jag än sovit. min cirkadiska rytm behöver ställas om.

SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:
De känns tomt typ. 

Mår redan mycket sämre. Tänker alldeles för mycket ibland. Hatar mitt förflutna. Ogillar mitt nuvarande jag. Vill inte uppleva min framtid.

SvaraCitera
mynona

Schism:

jag vet inte när kroppen vill sova. känner mig mentalt naken, ett kyligt obehag över frontalloben. men inte sömnig. har nästan glömt bort hur det känns att vara det, åtminstone på naturlig väg. men du har rätt i att jag borde släcka ner och minska stimulustillförseln, till att börja med. 

Vaken mentalt känner jag mig utan uppehåll. det är inte avgörande. kroppen vet när den ska sova, så stäng av, minska stimulansen och lägg dig i sängen trots att du inte är mentalt trött och låt bara kroppe ta över. det enda du behöver göra psykiskt är att slappna av: "att räkna får" är en metafor för att låta sinnet syssla med saker som inte engagerar så starkt att man blir upphetsad. ligg bara och tänk på exempelvis en fin blomsterträdgård, hur iguanor bör skötas, vilka namn du skulle ge djur om du ägde ett zoo. man ska tänka på sådant som är trevligt på ett mysputtrigt vis, behagligt på ett vilsamt men inte upphetsande vis. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

jag vet inte när kroppen vill sova. känner mig mentalt naken, ett kyligt obehag över frontalloben. men inte sömnig. har nästan glömt bort hur det känns att vara det, åtminstone på naturlig väg. men du har rätt i att jag borde släcka ner och minska stimulustillförseln, till att börja med. 

med reservation för att kanske ge samma tips som andra givit dig gällande sömnen men, har du testat att ha lugn musik på? typ någon random chillplaylist som finns färdigt på spotify som du kan ha på låg volym. kanske hjälper åtminstone lite? lycka till i alla fall, sömn är riktigt jävla jobbigt. hoppas det ordnar sig 

SvaraCitera