FÖr allas kännedom så mår jag idag mycket bättre i min vestibulit och vaginism, kan då och då ha samlag utan smärta och det är jag glad över.
sköt om er!
FÖr allas kännedom så mår jag idag mycket bättre i min vestibulit och vaginism, kan då och då ha samlag utan smärta och det är jag glad över.
sköt om er!
Hej du!
Skönt att höra att du har det bättre! Då jag inte pallade läsa igenom alla 71 sidorna så ber jag om ursäkt ifall jag skriver något som redan blivit sagt... Men annat som kan vara bra att göra är att regelbundet använda ACO:s Intimsalva. Jag smörjer varje kväll och det har hjälpt väldigt mycket mot min vestibulit ![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
Obsessions:
et har hjälpt väldigt mycket mot min vestibulit
Men du kan ju ha sex problemfritt från vad jag förstod av din tråd, har du verkligen vestibulit då?
Menar att all smärta vid sex inte behöver vara vestibulit.
isola:
Men du kan ju ha sex problemfritt från vad jag förstod av din tråd, har du verkligen vestibulit då?
Menar att all smärta vid sex inte behöver vara vestibulit.
Vestibulit var vad dem gav mig när jag gick till gyn i alla fall, men det var ett par år sedan och jag har blivit mycket bättre. Dessutom hade/har jag inte någon grov vestibulit. Jag har aldrig känt av något när jag suttit till häst eller cyklat eller så, inte heller när jag till exempel tvättat mig där nere. Inte förrän det kommit tryck till en viss grad, eller töjning så har jag fått ont. Gyn lyckades ringa in smärtområdet rätt bra och undersökningarna visade vestibulit.
Min andra tråd handlade ju om att jag börjat med p-ring. Men saken är den att medan vi använde kondom så fick jag använda utskriven bedövningssalva när vi skulle ha sex. Det gjorde jag under två år och nu senaste halvåret så har jag kunnat lägga undan bedövningen när vi haft kondom och nu kändes det bra att börja köra utan ![[cheers]](/img/smilies/cheers.gif)
Man kan ha ont då och då också, vissa gånger gör sex mycke ont o de känns spänt och jobbigt. andra ggr om man är rejält upphetsad så är inte smärtan lika påtaglig. Det är lite olika men det viktiga är nog att inte vara rädd för att ta där nere och att försöka tänka bort smärtan. de blir lätt en ondcirkel.
läste en vestibulitblogg av en stark tjej
Minns att jag trodde att jag hade vestibulitet efter att jag förlorat oskulden. Så vare inte som tur var!
när jag var hos gyn trodde hon jag kan ha fått en lätt form av vestibulitet efter den hundra år långa svampinfektionen. avfärdade henne då, men tror i efterhand att hon kanske har rätt.
Tror faktiskt att jag har samma problem nu när jag läser om detta. Ganska förjävligt men ja brukar bara känna efter sex, brukar smörja på med lite barnolja och ta en alvedon sedan blir de bra efter en timme typ :3 fast de kanske bara är slemhinnorna som är klena för mig ;>
nolifename:
och ta en alvedon
man ska inte behöva ta en alvedon efter sex. kolla upp.
läser gamla inlägg pga kan ej sova och hoppas på att greger efg nu skaffat sig empati
isola:
läser gamla inlägg pga kan ej sova och hoppas på att greger efg nu skaffat sig empati
hade typ glömt att han fanns. har han avreggat eller bara slutat logga in?
Blivande_japan:
hade typ glömt att han fanns. har han avreggat eller bara slutat logga in?
Tror att han avreggade efter den där tråden om hans tjej. Eller kanske gjorde han det innan.
Har din svamporsakade v gått över? För att vara ONT.
har ont ibland när jag har sex trots att jag vill och är våt osv. har fått d förklarat av gyn men hon kastar en massa sjukdomar på mig, så vet inte om det stämmer.