Aviseringar
Rensa alla

Mensas IQ-test (mini)

PMR
 PMR

Cool

SvaraCitera
Draug

haha det där var nog det mest meningslösa test jag gjort någon gång i nätväg. Bevisar ju inte ett skit om en människas intelligens.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
haha det där var nog det mest meningslösa test jag gjort någon gång i nätväg. Bevisar ju inte ett skit om en människas intelligens.

fick du under 75 lr?? :PppPP

SvaraCitera
Draug

ysomiwhy: ick du under 75 lr?? :PppPP

väntade nästan på att någon skulle fråga, nej slutförde inte ens skiten. Lulla runt med figurer gör inte en människa smartare än någon annan. Krävs bra mkt mer än så för att bevisa ett skarpt sinne. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

väntade nästan på att någon skulle fråga, nej slutförde inte ens skiten. Lulla runt med figurer gör inte en människa smartare än någon annan. Krävs bra mkt mer än så för att bevisa ett skarpt sinne. 

Tumme uppja

SvaraCitera
GraGo

IQ.jpg

Det här var ju inte svårt alls, jag tror att de bygger upp folks förväntningar så att de sedan vill göra ett riktigt IQ-test som kostar 300 spänn att göra.

SvaraCitera
Kudhos

Skärmavbild 2014-08-18 kl. 17.52.33.png

Det var inte särskilt svårt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågar aldrig göra sånt här, är rädd för att fumla i nervositeten och få ett piss resultat som jag sen blir ledsen över.

SvaraCitera
Kudhos

Rj@:
Vågar aldrig göra sånt här, är rädd för att fumla i nervositeten och få ett piss resultat som jag sen blir ledsen över.

Testa. Det är mest tråkigt. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

man får högre om man gör om det

SvaraCitera

JAg kan inte göra det, eller jag vill inte göra det för att jag inte har fyllt 18än men i december ska jag göra testet, dock fill jag göra ett IQ test under kontrollerade former så att jag får veta exakt vad jag har 🙂

SvaraCitera
mynona

Fattar fortfarande inte hur man ska göra hur jag än försökr. Jag fattar helt enkelt inte vad man ska svara på? Man ska kryssa i vilken figur som liknar de alternativ som finns ovanför någon av kryssrutorna? Men försöker man trycka på någon går det ju vidare till nästa test? Ska man inte svara på alla? Jag känner mig som en idiot. Jag antar att jag skulle behöva någon som satt bredvid mig här och mycket långsamt, stegvis och pedagogiskt förklarade hur man gjorde testet.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Din IQ beräknas vara: 126, eller mer

*jätte intelligent*

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Man ska kryssa i vilken figur som liknar de alternativ som finns ovanför någon av kryssrutorna?

den figur som stämmer in i mönstret - ibland är det uppenbart, andra gånger får man (åtminstone jag) gå lite mer på känsla. det är väldigt lätt att överanalysera...

SvaraCitera
mynona

Schism:

den figur som stämmer in i mönstret - ibland är det uppenbart, andra gånger får man (åtminstone jag) gå lite mer på känsla. det är väldigt lätt att överanalysera...

Ah nu förstod jag. Så dumt av mig. Jag trodde att det var svårare än vad det var. Det vill säga, jag trodde att reglerna för hur man skulle göra testet var svårare än vad det var, men uppenbarligen var själva uppgifterna som sådana svåra, för nu har jag resultatet, och det blev som jag trodde! 😉

SvaraCitera