Aviseringar
Rensa alla

Ni med synfel

Ämnesstartare

Lounge:

Extremt dåligt.. Får ont i huvudet utan linser eller glasögon

Då är det väl bäst att ha linser då Ledsen

rogernw:

Det är så himla litet så man måste ha special grejer för att kunna se det eller något sådant uppfattade jag min läkare. Även om det är så mikroskopiskt som jag beskriver det så har det dock väldiga konsekvenser. Innan kunde jag inte åka bil, läsa böcker eller liknande då saker kommer för nära vilket skapade smärta kring och i ögonen :). 

Jaha, för jag har ju också 0.5 på ena ögat fast i minus istället Förvånad
Men du använder glasögon/linser då?

My dreams are her:
Är närsynt och jag har ingen koll på siffrorna eller hur mycket.

Använder du glasögon/linser då? Eller funkar det utan? Glad

SvaraCitera

maomaox:

Jaha, för jag har ju också 0.5 på ena ögat fast i minus istället Förvånad
Men du använder glasögon/linser då?

Wow :O :). 
Använder glasögon. Fick tillslut det i juni förra året. Då hade jag gått runt med problemet i säkert 5 år minst. Du kan ju tänka dig vilken skillnad det blev med glasögonen. 
Funderar dock på att skaffa linser.

SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Wow :O :). 
Använder glasögon. Fick tillslut det i juni förra året. Då hade jag gått runt med problemet i säkert 5 år minst. Du kan ju tänka dig vilken skillnad det blev med glasögonen. 
Funderar dock på att skaffa linser.

Linser är det enda alternativet som jag skulle vara okej med, men kanske inte så kul att behöva köpa nya hela tiden bara, sen tycker jag att det är jätteläskigt att föra in och ut saker ur ögat x)

SvaraCitera

Hoppas du hittar de rätta glasögonen/linserna och/eller den hjälp du behöver 🙂 

SvaraCitera
Lounge

maomaox: Då är det väl bäst att ha linser då Ledsen

Aaa men ibland klantar man till d

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Aaa men ibland klantar man till d

Jaså, hur? Funderar nämligen också på att skaffa linser Förvånad

KattenKatarina:
Hoppas du hittar de rätta glasögonen/linserna och/eller den hjälp du behöver 🙂 

Ja, tack, tror jag kommer testa med linser pga att mina ögon anstränger sig så mycket för att kompensera och då får jag en lätt huvudvärk och det är inte så kul att gå runt med det Tumme ned

SvaraCitera

tack för påminnelsen. ska boka tid hos optiker 

vet att jag gar typ lite brytningsfel sedan tidigare, men inget som krävde glasögon sist iaf. d kske har förvärrats pga ser typ lite halvsuddigt utan att jag tänker på det. testade farsans glasögon härom dagen o blev sjukt chockad utav hur jävla bra en såg i dem, knivskarpt osv. nackdelen vart typ tunnelseendet, och att allt såg ut att vara på dubbel distans. 🙁 

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
tack för påminnelsen. ska boka tid hos optiker 

vet att jag gar typ lite brytningsfel sedan tidigare, men inget som krävde glasögon sist iaf. d kske har förvärrats pga ser typ lite halvsuddigt utan att jag tänker på det. testade farsans glasögon härom dagen o blev sjukt chockad utav hur jävla bra en såg i dem, knivskarpt osv. nackdelen vart typ tunnelseendet, och att allt såg ut att vara på dubbel distans. 🙁 

Haha varsågod, kul att kunna stå till tjänst Blink
Ja, men varför testar du inte linser då? Jag tänkte testa det, verkar ju som en hyfsat bra lösning i alla fall! Glad

SvaraCitera

maomaox:

Haha varsågod, kul att kunna stå till tjänst Blink
Ja, men varför testar du inte linser då? Jag tänkte testa det, verkar ju som en hyfsat bra lösning i alla fall! Glad

har fobi att soppa in saker i ögonen

+ tkr glasögon ser charmigt ut. om jag behöver dt ska jag ha nå jättefräcka bågar i ngn knallig hipsterfärg, typ röda. Party

SvaraCitera
Lounge

maomaox: Jaså, hur? Funderar nämligen också på att skaffa linser Förvånad

Typ om man sover över någonstans och inte har med sig extra linser lr glasögon. Men är ju lugnt om du har dagslinser.. då kan man alltid ha ett extra par med sig. Men kan bara ha månads.

SvaraCitera

hade ont i huvudet mkt förr, använder linser. tror jag har -2,50???? elr nått

SvaraCitera

maomaox: Använder du glasögon/linser då? Eller funkar det utan?

Alltid glasögon ser jättesuddigt utan.

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

har fobi att soppa in saker i ögonen

+ tkr glasögon ser charmigt ut. om jag behöver dt ska jag ha nå jättefräcka bågar i ngn knallig hipsterfärg, typ röda. Party

Ja förstår dig, tycker också det verkar läskigt men jag kanske får ge det ett försök, man lär ju sig tillslut och som sagt, tycker glasögon verkar för jobbigt + att jag ej passar i det Galen

Lounge:

Typ om man sover över någonstans och inte har med sig extra linser lr glasögon. Men är ju lugnt om du har dagslinser.. då kan man alltid ha ett extra par med sig. Men kan bara ha månads.

Jaha, ja men man får ju lära sig att ta med sig, sen så har jag ju så litet synfel så att om jag skulle glömma så gör det absolut inget, tänkte mest skaffa för att slippa huvudvärk och överansträngda ögon Blink

Fkpaw:
hade ont i huvudet mkt förr, använder linser. tror jag har -2,50???? elr nått

Ja det förstår jag om du har -2,50, jag har väl bara lätt huvudvärk då och då pga att jag har så lite, men känner av i ögonen att de blir trötta etc, men linser verkar faktiskt inte så jobbigt när man lärt sig stoppa in och ut snabbt, + man kan ha färgade vilket är ursnyggt Party

SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Alltid glasögon ser jättesuddigt utan.

Förstår förstår Glad

SvaraCitera

maomaox:

Linser är det enda alternativet som jag skulle vara okej med, men kanske inte så kul att behöva köpa nya hela tiden bara, sen tycker jag att det är jätteläskigt att föra in och ut saker ur ögat x)

Det finns väl 3 månaders linser som du kan ha på dygnet runt har jag för mig? 

SvaraCitera