Aviseringar
Rensa alla

Självmord..

Åh nej. Du ska inte dö!! *kramar hårt*

Du är ju bara 16 år!!! Du har ju hela livet framför dig att hinna kyssa och hålla tjejer i handen. 😀 Jag vet en massa människor som inte kysst någon förrän över 20-års åldern. Både tjejer och killar.

Om du inte trivs med ditt eget liv - lägg energi på att få andra människor att må bra! Det får dej själv att piggna till också. Tro mej!

=)

SvaraCitera

Ta min hand, men titta inte ner.

SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]

SvaraCitera

stackars gubben då, du kanske borde komma ut lite mer och träffa söta tjejer 😉 börja med någon aktivitet

SvaraCitera
Ämnesstartare

fett längesedan man gjorde denna tråd...

SvaraCitera
Lounge

Hur har det gått?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja... mycket har hänt. Fick åka in på psykakuten för lite mer än ett år sedan för självmordsförsök

SvaraCitera
Ämnesstartare

du e f1 lik en jag känner, om d är du på bilden assåh 

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
du e f1 lik en jag känner, om d är du på bilden assåh 

Är jag på bilden ofc, vem är personen du känner då? 😛

SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

Är jag på bilden ofc, vem är personen du känner då? 😛

hans namn börjar på F

SvaraCitera

Att fundera på självmord oavsett orsak är någonting riktigt allvarligt och någonting som alltid bör tas på allvar. Det jag funderar kring är om dina självmordstankar endast beror på att du inte haft någon form av relation med en tjej tidigare, eller om det finns flera bakomliggande faktorer kring det hela? - För i de allra flesta fall så bidrar flera faktorer i livet till tankar om att inte längre vilja existera. 

Läste nu vidare i tråden och läste att du varit utsatt för mobbning sedan fjärde klass. Resulterar det i att du beskyller dig själv och klankar ner på dig själv som individ och tror att det är därför att du ännu inte haft ett förhållande och för att du heller inte tror att det kommer att bli ett framtida förhållande? 

Förstår din frustration och förstår även att det är jobbigt. Ingen individ skall behöva gå runt med de här tankegångarna och till dig vill jag säga att det blir bättre. Livet blir bättre, trots att du befinner dig på den mest mörka avgrund nu. - Du är inte ensam och det finns människor som går bredvid dig. 

Jag finns här hela tiden och arbetar ständigt för ungas välmående och rätt till sin psykiska hälsa. Vill du prata vidare så bara hör av dig. Jag finns här för dig!

Allt gott till dig och ta hand om dig så väl det går.

Vänliga hälsningar
Josefin Svensson - Grundare av Bryt Tystnaden UF

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hans namn börjar på F

Lol, säg rakt ut här vem du tror jag är. 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

Lol, säg rakt ut här vem du tror jag är. 🙂

Börjat ditt namn också på F? Shockerad