Aviseringar
Rensa alla

transforum

pommes045:

Nej 

Ibland vill jag vara kille för att de verkar roligare men jag e ju fortfrande tjej? Så jo det kan man mycket väl

SvaraCitera

Tröttverkar ju inte va nån som vill prata om de på ett forum , du får starta en egen sida  Tumme upp

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det fanns ett forum fram till för typ två år sedan som lades ned pga det inte fanns någon som hade tillräckligt med tid och intresse för att driva det vidare. det är Facebook som gäller nuförtiden.

SvaraCitera

pommes045:

Nej 

Nähä, det får stå för dig då

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Ja

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Eller jo du har nog han rätt i det du sa

SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Det fanns ett forum fram till för typ två år sedan som lades ned pga det inte fanns någon som hade tillräckligt med tid och intresse för att driva det vidare. det är Facebook som gäller nuförtiden.

Okej...får skaffa det

SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
Tröttverkar ju inte va nån som vill prata om de på ett forum , du får starta en egen sida  Tumme upp

Försökte göra en egen sida men...man va tvungen att ha en dator

SvaraCitera

okäj 

pommes045:

Försökte göra en egen sida men...man va tvungen att ha en dator

SvaraCitera

Haien:
Det finns inte för att den minoriteten är så liten i sverige så att det inte skulle vara värt att driva det. Vad är det ens som finns att diskutera på ett sånt forum som du inte skulle kunna diskutera här? Den enda skillnaden mellan dig och en normal tjej är att du anser dig vara kille, och har kort rött hår...Trött

Vadå "normal", vad är "normal" och jag vill ha ett vettigt svar! Dessutom anser han sig inte vara kille, han valde bara inte sin kropp, liksom resten av oss.
Min farmor har kort, rött hår och har haft det sen hon var barn, var inte hon en "normal" tjej då eller?
Och jo, det är värt att driva det, transpersoner må vara en minoritet men de är tillräckligt många för att de skulle kunna få ha ett forum. HBTQ-personer i allmänhet är minoritet men ändå finns Egalia.-För att det behövs! Om transpersoner vill slippa bli kränkta ska de då få ha ett eget forum trots att det är sjukt då det finns de som kränker dem i första början.

SvaraCitera

AuriSacraFames: Och jo, det är värt att driva det

Nä, har funnits flera forum som blivit nedlagda av flera anledningar. Numera finns på facebook.

SvaraCitera
Haien

AuriSacraFames:

Vadå "normal", vad är "normal" och jag vill ha ett vettigt svar!

Normen är att vara cis, de som föd som killar (har kuk) är killar och de som fös som tjejer (har inte kuk) är tjejer. Det är normen och också det normala.

AuriSacraFames:

Dessutom anser han sig inte vara kille, han valde bara inte sin kropp, liksom resten av oss.

Jo det gör hen. om du läser några inlägg upp så ser du.

AuriSacraFames:

Min farmor har kort, rött hår och har haft det sen hon var barn, var inte hon en "normal" tjej då eller?

Nej, inte om hon har/hade knallrött kort hår naturligt, nej, det är inte efter normerna och inte vanligt alls. Normalt är "rött" dvs orange/gul, blond, svart och brun, och allt däremellan. Det varken normalt för tjejer att ha hår som naturligt slutar växa vid en viss kort längd, eller klippa håret kort, det är onormalt, det följer inte normerna.

Min syster är BTW rödhårig (egentligen svagt orange, men det kallas ju tydlogen rött).

AuriSacraFames:
Och jo, det är värt att driva det, transpersoner må vara en minoritet men de är tillräckligt många för att de skulle kunna få ha ett forum.

Och vem har du tänkt ska betala för det?
Det kommer antagligen ändå inte funka, för att det kanske bara är ca 1000 transpersoner som hittar dit, varav ca 90% inte orkar regga sig, och ut av de 10% som gör det, så lämnar nog dem inom någon vecka, tråkigt nog, nu när man lyckats starta ett forum med pengar som trollats fram.

AuriSacraFames:

HBTQ-personer i allmänhet är minoritet men ändå finns Egalia.-För att det behövs! Om transpersoner vill slippa bli kränkta ska de då få ha ett eget forum trots att det är sjukt då det finns de som kränker dem i första början.

Ja, men hbtq är så mycket större än bara trans, och nej det behövs inte, de hade levt nästan precis lika bra utan och/eller med um.

Det är inte sjukt, även fast det enligt dagens samhälle är fel.

De går mot normerna, är onormala, och folk reagerar på det, inget konstigt med det, och det är inte heller något vi kan eller kommer bli av med inom den senaste tiden.

Om jag skulle operera om mig till häst, och skylla på att jag "föddes i fel kropp, en människokropp" och att "jag egentligen är en häst", så skulle folk reagera på det, minst sagt... eftersom det är mot normerna. Det var ett extremt exempel, men du fattar nog...

Svara nu utförligt.

SvaraCitera

Om du har facebook hittade jag ett som heter transsexualism.se. Kontakta ägaren på fb så blir du inbjuden.

SvaraCitera

Haien:

Normen är att vara cis, de som föd som killar (har kuk) är killar och de som fös som tjejer (har inte kuk) är tjejer. Det är normen och också det normala.
Jo det gör hen. om du läser några inlägg upp så ser du.
Nej, inte om hon har/hade knallrött kort hår naturligt, nej, det är inte efter normerna och inte vanligt alls. Normalt är "rött" dvs orange/gul, blond, svart och brun, och allt däremellan. Det varken normalt för tjejer att ha hår som naturligt slutar växa vid en viss kort längd, eller klippa håret kort, det är onormalt, det följer inte normerna.

Min syster är BTW rödhårig (egentligen svagt orange, men det kallas ju tydlogen rött).
Och vem har du tänkt ska betala för det?
Det kommer antagligen ändå inte funka, för att det kanske bara är ca 1000 transpersoner som hittar dit, varav ca 90% inte orkar regga sig, och ut av de 10% som gör det, så lämnar nog dem inom någon vecka, tråkigt nog, nu när man lyckats starta ett forum med pengar som trollats fram.
Ja, men hbtq är så mycket större än bara trans, och nej det behövs inte, de hade levt nästan precis lika bra utan och/eller med um.

Det är inte sjukt, även fast det enligt dagens samhälle är fel.

De går mot normerna, är onormala, och folk reagerar på det, inget konstigt med det, och det är inte heller något vi kan eller kommer bli av med inom den senaste tiden.

Om jag skulle operera om mig till häst, och skylla på att jag "föddes i fel kropp, en människokropp" och att "jag egentligen är en häst", så skulle folk reagera på det, minst sagt... eftersom det är mot normerna. Det var ett extremt exempel, men du fattar nog...

Svara nu utförligt.

Det är inte heller normalt för killar att ha hår som bara slutar växa. Att ett biologiskt kön ska avgöra vilken frisyr man ska ha är onormalt eftersom att vi är födda med ett hår som växer, sedan uppfann vi saxen. Så länge du eller någon annan kan hantera en sax så ska denne ha rätt till att klippa sitt hår även om denne tillhör det kvinnliga biologiska könet, för naturen har inte uppfunnit saxen och kan därför inte stoppa den.

Antagligen behövs det även om jag är medveten om att de är få och därför skulle det vara bäst om forumet var öppet i flera länder. 

Vad är inte sjukt fastän att det enligt samhället är fel?

Dock är häst en annan art medan ett biologiskt kön fortfarande är ett biologiskt kön, så det är inte helt samma princip. Nej, det är inget godtagligt exempel över huvud taget.

Så du tänker inte låta MÄNNISKOR vara sig själva?

SvaraCitera
Haien

AuriSacraFames:

Det är inte heller normalt för killar att ha hår som bara slutar växa. Att ett biologiskt kön ska avgöra vilken frisyr man ska ha är onormalt eftersom att vi är födda med ett hår som växer, sedan uppfann vi saxen. Så länge du eller någon annan kan hantera en sax så ska denne ha rätt till att klippa sitt hår även om denne tillhör det kvinnliga biologiska könet, för naturen har inte uppfunnit saxen och kan därför inte stoppa den.

Nej jag har inte sagt att det är normalt för killar heller.

Det är helt normalt, i dagens samhälle, rent biologiskt, nej, det är det inte.

AuriSacraFames:
Antagligen behövs det även om jag är medveten om att de är få och därför skulle det vara bäst om forumet var öppet i flera länder. 

De klarar sig lika bra utan ett dedikerat forum.

AuriSacraFames:
Dock är häst en annan art medan ett biologiskt kön fortfarande är ett biologiskt kön, så det är inte helt samma princip. Nej, det är inget godtagligt exempel över huvud taget.

Ibland så behöver man överdriva exempel, det är visst bra. att byta kön är likvärdigt att bli häst.

AuriSacraFames:

Så du tänker inte låta MÄNNISKOR vara sig själva?

Nej, men jag kan inte stoppa dem/er.

SvaraCitera