Aviseringar
Rensa alla

Vad händer i Frankrike?

Dödssiffran inne på Bataclan har nu stigit till 118, enligt företrädare för stadshuset i Paris.

SvaraCitera
mynona

Det är fruktansvärt. Det här, och flyktingkatastrofen, kan historiskt sett att innebära en ny epok. 

SvaraCitera

Aventador: ISLAM HAR INGET ATT GÖRA MED IS!!! Jag är själv muslim och detta har inget med Islam att göra, snälla försök förstå, läs på!!

Tolkningsfråga - har inte en muslim något med islam att göra då hela muslimens livsföring bygger på att till punkt och pricka följa koranen för att vara en "god muslim"? Eftersom IS dödar i islams namn så tycker jag du är ute på rejält djupt vatten, vännen min.

Men nu handlar den här tråden om terrorattentatet i Paris och inget annat. Håll dig till ämnet!

SvaraCitera
mens
 mens

Hade jag varit gravid nu hade jag ba nej bebi det är för farligt go back

SvaraCitera
mens
 mens

med elinors avgrundsvrål i bakgrunden

SvaraCitera

Tickstart:

mjo, rätt mycket faktiskt

man skulle kunna säga att det har allt med islam att göra

Snälla förklara hur du tänkte där?

SvaraCitera

Scooby-Doo: Källa och källa? Det är väl bara för dig att slå på TVn.

Du menar att man på TVn sagt att personerna startat krig mot frankrike?

Scooby-Doo: Eftersom IS dödar i islams namn så tycker jag du är ute på rejält djupt vatten

Öh... IS dödar även muslimer i "islams namn", såattehh...

Hjärta

SvaraCitera
mens
 mens

Aventador:

Snälla förklara hur du tänkte där?

islam i sig är djupt problematisk och är i stort behov av att reformeras och sekulariseras. dess sätt att skilja på kvinnor och män, att begränsa kvinnor, att se vissa djur som smutsiga etc är hemsk. det är fult av sekulariserade muslimer som ej är speciellt bokstavstrogna att förneka detta bara för att inte just de lider av det.

SvaraCitera

Scooby-Doo:

Tolkningsfråga - har inte en muslim något med islam att göra då hela muslimens livsföring bygger på att till punkt och pricka följa koranen för att vara en "god muslim"? Eftersom IS dödar i islams namn så tycker jag du är ute på rejält djupt vatten, vännen min.

Men nu handlar den här tråden om terrorattentatet i Paris och inget annat. Håll dig till ämnet!

Du min ''vän'' ta och läs lite innan du kommer hit och ska leka smart. IS anhängare är inte muslimer, de har ingen religion, de utför attentat och sen säger de att de gör det i Guds namn vilket är helt ologiskt med tanken på att det står i Koranen att om du dödar en oskyldig människa så räknas det som att du dödat hela mänskligheten och om du räddar en människa så räkas det som om du räddat hela mänskligheten. Att vara en god muslim innebär att du ska visa ödmjukhet, vara vänlig vid alla lägen, förlåta folk, inte dricka alkohol, inte röka, inte göra någon annan någon ont o.s.v. Att säga att IS är Islam är som att säga att KKK är goda kristna som följer kristendomens regler och dödar i kristendomens namn, eller?

Hur ska jag kunna hålla mig till temat när du och Sheriffen försöker skylla det på muslimer, ni sprider bara propaganda, försöker manipulera folk med ert rena propaganda.

5.32.jpg

SvaraCitera

160 personer är antalet döda totalt uppe i nu. 

SvaraCitera

utan koranen hade IS inte funnits. Get real. Nazismen stod för arbetares rätt, är nazisterna goda nu?

SvaraCitera

I call troll iofs.

SvaraCitera

Storchen84: Du menar att man på TVn sagt att personerna startat krig mot frankrike?

Nej, presidenten sa att den/de som utfört detta har startat ett krig mot Frankrike som nation. Det är bl a en av orsakerna varför de stängt alla gränsövergångar.

Har du ingen TV? Eller ser du bara TV över nätet?

Vissa uppgifter tyder att att attentaten var en vedergällning mot vad som händer i Syrien?

Fem döda terrorister än så länge!

Storchen84: Öh... IS dödar även muslimer i "islams namn", såattehh...

Och... ???

SvaraCitera

En svensk dödad och en skadad enligt UD.  Gråter   Gråter   Gråter   Gråter   Gråter

SvaraCitera

mens:

islam i sig är djupt problematisk och är i stort behov av att reformeras och sekulariseras. dess sätt att skilja på kvinnor och män, att begränsa kvinnor, att se vissa djur som smutsiga etc är hemsk. det är fult av sekulariserade muslimer som ej är speciellt bokstavstrogna att förneka detta bara för att inte just de lider av det.

Även du måste ta och läsa på lite va? På många ställen i Europa så hade kvinnor inga rättigheter alls, inga rösträtt, stanna hemma hela dagarna och lyssna på maken och det gick till och med så långt att för inte så många hundra år sen så diskuterade kyrkan om kvinnan ens hade en själ??? begriper din lilla hjärna att man diskuterade om kvinnan ens hade en själ? Du vet som man sätter hundkorg på hundar som är aggressiva så de inte biter och skäller så mycket så samma sätt satte man korg på kvinnors huvud som ''snackade för mycket''. Islam gav kvinnor rättigheter att säga vad de tycker och tänker och hur de känner, kvinnor är väldigt respekterade inom Islam. Vem är viktigast i Islam av dina föräldrar? din mor, din mor, din mor och sedan din far, kvinnor är minst lika respekterade som män och om du inte tror mig LÄS PÅ, på pålitliga faktasidor.

Koranen har ALDRIG ändrats på ca 1400 år, sen den tillkom så lite svårt och göra gris godkänt + att jag har för mig att gris förbjöds på den tiden för att djuren behandlades dåligt på den tiden, dålig vård och många blev sjuka av det, av att äta gris eftersom det var ett smutsigt djur som badade i sin egna avföring, jag klarar mig utan gris galant, jag mår fint. Nu säger jag inte att dagens grisar är smutsiga men de var det då på den tiden när det förbjöds.

Det sista kallas extremism och det är inte Islam. 

SvaraCitera