Stekaren: Poängen var att man kan inte träna tre dar i veckan sen bara sitta på arslet resterande fyra dagar och tro att man blir nån alfabiff av det. Visst man kanske inte tappar nåt men man tjänar knappast på det.
Man kan bli biff genom att träna 2-3 gånger i veckan.
Barbar:
Man kan bli biff genom att träna 2-3 gånger i veckan.
Omöjligt. Då måste man hålla igång på annat sätt resten av tiden. Typ syssla med idrott eller ha ett fysiskt aktivt jobb.
Allt är egentligen bara en fråga om jämförelse. Einsteins relativitetsteori.
Stekaren: Omöjligt. Då måste man hålla igång på annat sätt resten av tiden. Typ syssla med idrott eller ha ett fysiskt aktivt jobb.
Troll. Det är absolut inte omöjligt. Känner folk som lyfter 200+ i bänk, marklyft och böj, som har tränat 2 gånger i veckan i flera år.
Stekaren:
Man kan inte sitta på arslet fyra dar och träna tre dar och tro att man blir biff. Det KAN inte vara så enkelt. Vilken annan tråd?
När jag hade Comrade Walter-kontot började du med ditt skitsnack om att man måste träna minst fyra dagar i veckan för resultat. Bland annat jag och Iddqd lade upp forskningsrapporter och dylikt som visade på hur fel du faktiskt har - men du är så korkad att du faktiskt inte ens läste källorna på grund av att du inte ville ha fel.
Ingen har sagt att det är enkelt, det beror helt enkelt på VAD och HUR man tränar. Det är otroligt frustrerande att prata med någon som har huvudet upp i sitt eget arsle och bara lallar omkring. Som sagt: skärp dig.
Arnold Schwarznegger tränade t.ex enligt Stronglifst när han blev Mr. Olympia x antal gånger, så jo, det går. Även hans mentor har åstadkommit under med att upplägg bestående av tunga basövningar, baserade på helkroppspass, tre gånger i veckan; NEJ JAG SÄGER INTE ATT TRE GÅNGER ÄR ETT KRAV, MEN DET GÅR ATT TRÄNA SÅ FÖR ATT UPPNÅ RESULTAT - DVS MINST FYRA DAGAR ÄR ABSOLUT INTE ETT JÄVLA KRAV.
Sluta vara korkad, tack.
Stekaren: Okej men asså man ska ju inte köra så lätt att man klarar typ 20 reps och inte ens blir trött efteråt
Nej, men allt under 20 är inte "låga reps".
Man brukar säga att för att få sarkoplasmatisk hypertrofi så ska man ha mellan 8-14 reps per set.
http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2007/2_2007/SVIF%20072%20s10-18%20Wernbom%209.pdf
passaro:
När jag hade Comrade Walter-kontot började du med ditt skitsnack om att man måste träna minst fyra dagar i veckan för resultat. Bland annat jag och Iddqd lade upp forskningsrapporter och dylikt som visade på hur fel du faktiskt har - men du är så korkad att du faktiskt inte ens läste källorna på grund av att du inte ville ha fel.Ingen har sagt att det är enkelt, det beror helt enkelt på VAD och HUR man tränar. Det är otroligt frustrerande att prata med någon som har huvudet upp i sitt eget arsle och bara lallar omkring. Som sagt: skärp dig.
Arnold Schwarznegger tränade t.ex enligt Stronglifst när han blev Mr. Olympia x antal gånger, så jo, det går. Även hans mentor har åstadkommit under med att upplägg bestående av tunga basövningar, baserade på helkroppspass, tre gånger i veckan; NEJ JAG SÄGER INTE ATT TRE GÅNGER ÄR ETT KRAV, MEN DET GÅR ATT TRÄNA SÅ FÖR ATT UPPNÅ RESULTAT - DVS MINST FYRA DAGAR ÄR ABSOLUT INTE ETT JÄVLA KRAV.
Sluta vara korkad, tack.
Jag är inte korkad. Jag är oxe, därför är jag envis. Men jag är inte korkad. Och fyra dagar i veckan funkar alldeles utmärkt för mig. Ibland mer.
superpojken:
Nej, men allt under 20 är inte "låga reps".
Man brukar säga att för att få sarkoplasmatisk hypertrofi så ska man ha mellan 8-14 reps per set.
http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2007/2_2007/SVIF%20072%20s10-18%20Wernbom%209.pdf
Ja, där har du det. Åtta reps.
Barbar:
Troll. Det är absolut inte omöjligt. Känner folk som lyfter 200+ i bänk, marklyft och böj, som har tränat 2 gånger i veckan i flera år.
Fullkomligt omöjligt
Men visst, jag kör er fjollmetod och bögar mig med 2-3 gånger i veckan men då jävlar ska jag se ut som Arnold till min tjugofemårsdag!
Stekaren: ag är inte korkad. Jag är oxe, därför är jag envis. Men jag är inte korkad. Och fyra dagar i veckan funkar alldeles utmärkt för mig. Ibland mer.
Uppenbarligen är du det då du inte inser att jag inte har ifrågasatt att fyra dagar inte skulle fungera för dig eller mig eller för jävla allan, runt hörnet - det jag har ifrågasatt din korkade inställning att det skulle krävas minst fyra dagar i veckan för en progression, rent styrkemässigt och volymmässigt.

Detta är Reg Park, upphovsmannen till 5x5-programmen, som det nu finns olika former av som bygger på träning tre dagar i veckan, fokus på tunga basövningar, med ständig progression. Reg Park är trefaldig vinnare av Mr. Universe, Reg Park är den som Arnold Schwarznegger sett upp till och även tränat efter hans upplägg. Så vad har vi lärt oss av detta? Jo, tre dagar räcker.
Var nu god och dra åt helvete - och sluta sprid missinformation.
passaro:
Uppenbarligen är du det då du inte inser att jag inte har ifrågasatt att fyra dagar inte skulle fungera för dig eller mig eller för jävla allan, runt hörnet - det jag har ifrågasatt din korkade inställning att det skulle krävas minst fyra dagar i veckan för en progression, rent styrkemässigt och volymmässigt.
Detta är Reg Park, upphovsmannen till 5x5-programmen, som det nu finns olika former av som bygger på träning tre dagar i veckan, fokus på tunga basövningar, med ständig progression. Reg Park är trefaldig vinnare av Mr. Universe, Reg Park är den som Arnold Schwarznegger sett upp till och även tränat efter hans upplägg. Så vad har vi lärt oss av detta? Jo, tre dagar räcker.
Var nu god och dra åt helvete - och sluta sprid missinformation.
Och förresten, jag ser att du skriver i träningsdagboken nästan varje dag, inte kör du bara 2-3 dar i veckan. Arnold fuskade dessutom en hel del. Han fick inte den där fysiken genom enbart träning, det finns steroider inblandade. Om inte annat så märker man det på den fysik han har idag. Hans muskler har omvandlats till fett men storleken har han behållt en hel del av. Visst han är inte 25 längre men om vi då tar som exempel Stallone, inget fusk från hans sida vad jag vet och han har ändå en fysik som många människor som är hälften så gamla som han drömmer om.
Slutsats: Du behöver inte träna lika ofta om du tar steroider men det är inget som håller i längden.
Stekaren:
Och förresten, jag ser att du skriver i träningsdagboken nästan varje dag, inte kör du bara 2-3 dar i veckan. Arnold fuskade dessutom en hel del. Han fick inte den där fysiken genom enbart träning, det finns steroider inblandade. Om inte annat så märker man det på den fysik han har idag. Hans muskler har omvandlats till fett men storleken har han behållt en hel del av. Visst han är inte 25 längre men om vi då tar som exempel Stallone, inget fusk från hans sida vad jag vet och han har ändå en fysik som många människor som är hälften så gamla som han drömmer om.
Slutsats: Du behöver inte träna lika ofta om du tar steroider men det är inget som håller i längden.
du är för dum för att förolämpa, så jag stannar där - men det jag hela tiden har sagt är att det finns kringomliggande faktorer som har en avgörande faktor på träningen ifråga - och därför kan man inte ha den utgångspunkt du har.
sluta famla efter halmstrån nu och inse att du har fel. jag orkar inte med din ignorans mer. faktum är att det går att träna 3 gånger i veckan och blir stor och stark, med eller utan steroider (jag har inte ens nämnt steroider, vet inte varför du tar upp dem, men du har väl inget annat att luta dig på, för att inse att du har fel).
det finns ingen generell, magisk modell att utgå från. du har din, jag har min osv - men att det inte skulle gå att bli stor och stark med träning, tre dagar i veckan är trams, vilket även är bevisat.
citera mig inte mer om du inte har något vettigt att säga. man får ju cancer i ögonen av dina resonemang.
passaro:
du är för dum för att förolämpa, så jag stannar där - men det jag hela tiden har sagt är att det finns kringomliggande faktorer som har en avgörande faktor på träningen ifråga - och därför kan man inte ha den utgångspunkt du har.sluta famla efter halmstrån nu och inse att du har fel. jag orkar inte med din ignorans mer. faktum är att det går att träna 3 gånger i veckan och blir stor och stark, med eller utan steroider (jag har inte ens nämnt steroider, vet inte varför du tar upp dem, men du har väl inget annat att luta dig på, för att inse att du har fel).
det finns ingen generell, magisk modell att utgå från. du har din, jag har min osv - men att det inte skulle gå att bli stor och stark med träning, tre dagar i veckan är trams, vilket även är bevisat.
citera mig inte mer om du inte har något vettigt att säga. man får ju cancer i ögonen av dina resonemang.
Du tog upp Arnold, Arnold har fuskat under åren som byggare, han har tillochmed erkänt det. Tar man steroider tränar man inte lika ofta för man tror att man inte behöver det. Det finns inga genvägar, hårt jobb är vad som krävs och jag tänker göra precis vad som krävs UTAN fusk!
Barbar:
Bästa förolämpningen.
Ingen har bett om din åsikt. Vem är du ens? Kommer in här och leker alfa, är du en gammal UMare i ny skepnad?