tjaba tjaba
"jag bor i mitt eget rövhål, därifrån får jag också alla mina tankar"
det är du som bara argumenterar genom personangrepp just nu......
UM's egna tumblr det här.
mm d är ett personangrepp att säga att en del här har idiotiska uppfattningar om saker
e d personangrepp att säga att man inte gillar äpplen när man vet att andra gör d?
ja, det är argumentationstekniskt ett personangrepp (och därför helt värdelöst). tar dock inte åt mig över huvud taget.
kan du inte bemöta mitt inlägg istället? tycker att jag har en poäng men blir gärna motbevisad.
.jpg)
har knappast påstått att det har ett värde, tycker inte att någonting har ett värde. bra att du inte tar åt dig för d var inte menat till dig.
jo, jag kan bemöta ditt inlägg och förstår vad du menar, men det är inte ansiktet som objektifieras i hög grad även om d görs, utan det är kroppen till störst del, det är inte ansikten som visas upp i bikinibilder och skapar ideal som en mycket liten del kan leva upp till, det är kroppen som står i fokus
och om du vill att jag ska utveckla så be specifikt om vad, är inte på topp
den sekundära pycnoharkessiska teorin:
har knappast påstått att det har ett värde, tycker inte att någonting har ett värde. bra att du inte tar åt dig för d var inte menat till dig.
det var uppenbarligen menat till flera personer. jag, Zodd och krrröt är de enda som uttryckt åsikter i tråden. jag tror inte du riktade det till krrröt. 1+1=???????????????? liksom
jo, jag kan bemöta ditt inlägg och förstår vad du menar, men det är inte ansiktet som objektifieras i hög grad även om d görs, utan det är kroppen till störst del, det är inte ansikten som visas upp i bikinibilder och skapar ideal som en mycket liten del kan leva upp till, det är kroppen som står i fokus
ansikten representerar potentiellt också onåbara ideal.
jag tycker sicces bilder visar kroppar med stolthet, värdighet och integritet. dessutom är hennes ideal väldigt hälsosamt, vilket i min mening gör det bättre. kanske vore det ännu bättre om vi helt slapp kroppsliga och livsstilsmässiga ideal som skapar mindervärdeskomplex, men det allra bästa vore om vi kunde uppskatta fina och bra grejer hos andra med bibehållen självrespekt.
det var uppenbarligen menat till flera personer. jag, Zodd och krrröt är de enda som uttryckt åsikter i tråden. jag tror inte du riktade det till krrröt. 1+1=???????????????? liksom
ansikten representerar potentiellt också onåbara ideal.
jag tycker sicces bilder visar kroppar med stolthet, värdighet och integritet. dessutom är hennes ideal väldigt hälsosamt, vilket i min mening gör det bättre. kanske vore det ännu bättre om vi slapp ideal som skapar mindervärdeskomplex, men det allra bästa vore om vi kunde uppskatta fina och bra grejer hos andra med bibehållen självrespekt.
nä till zodd men skriver ni för att förmildra
ja, men inte på samma vis, då d är större press på kroppen eftersom det är lättare att ändra på den utan operationer
det är inte enbart kropparna i sig utan vinklar, poser
vad har detta med att inte uppskatta bra grejer med andra att göra?
skriver ni för att förmildra
hörru det där tror jag så mkt jag vill på
ja, men inte på samma vis, då d är större press på kroppen eftersom det är lättare att ändra på den utan operationer
lite dubbelt. om idealet i sin helhet (och då räknar jag in metoder att nå det) är hälsosamt vore det en fördel ifall människor eftersträvade det, eller hur?
det är inte enbart kropparna i sig utan vinklar, poser
tycker dessa i merparten av sicces bilder framhäver kroppslig medvetenhet och stolthet etc. (det jag skrev ovan) snarare än objektifiering ärligt talat. i synnerhet om man beaktar kontexten här. men kan mkt väl ha fel i det.
vad har detta med att inte uppskatta bra grejer med andra att göra?
du verkar mena att ideal är dåliga för att de får människor som i dagsläget inte lever upp till dem att känna sig sämre. jag tror inte att problemet här är att vi har något ideal över huvud taget, utan hur vi förhåller oss till dem.
tkr det är fina bilder men i ansiktsbilder ser man mer känslor och hur personerna mår, det är viktigare att må bra psykiskt än att ha en snygg kropp, och man borde få vara nöjd med sigsjälv hur man än ser ut
mpt:hv:
hörru det där tror jag så mkt jag vill pålite dubbelt. om idealet i sin helhet (och då räknar jag in metoder att nå det) är hälsosamt vore det en fördel ifall människor eftersträvade det, eller hur?
tycker dessa i merparten av sicces bilder framhäver kroppslig medvetenhet och stolthet etc. (det jag skrev ovan) snarare än objektifiering ärligt talat. men kan mkt väl ha fel där.
du verkar mena att ideal är dåliga för att det får människor som i dagsläget inte lever upp till dem att känna sig sämre. jag tror inte att problemet här är att vi har något ideal över huvud taget, utan hur vi förhåller oss till dem.
ja d är upp till dig
ja, men det är det ju inte. hade det bara varit ett ideal och inte en hets hade d varit bättre, men nu är det inte så
jag tycker inte det. känns skitdumt när folk lägger upp sådant och jag inte vet om personen är medveten om vilka bakomliggande strukturer d finns, men d kan ju vara lättare som ätstörd kvinna. vet också att sicce skrivit en massa om saker hon inte gillar på sin kropp, och att hon skulle vilja ha person x midja osv, vilket inte ens går pga benstruktur, därför blir jag ledsen när jag inte vet riktigt vad hon menar.
hetsen och strävan efter något alla inte kan uppnå, trots att man "ska" göra det är d jag tkr är fel