Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Leijonsparf:

grejen är den att om man är monogam så blir ett förhållande i regel ett vägande mellan för- och nackdelar, för i och med att du har det måste du avstå från andra saker. för min del, och mina partners del, kan förhållanden leva på sina egna meriter. du behöver inte sitta och väga för- och nackdelar, för förhållandet tvingar dig inte att avstå från något. så jag ser det scenariot som osannolikt även av den anledningen.

så skrev jag. det var mitt svar. polyrelationer är liksom inte konkurrenskänsliga, så situationen kommer inte uppstå där en partner gör slut med mig för att de hittat någon annan. gör de det så kommer det bero på något annat. yttre faktorer slutar liksom vara en faktor på samma sätt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: så skrev jag. det var mitt svar. polyrelationer är liksom inte konkurrenskänsliga, så situationen kommer inte uppstå där en partner gör slut med mig för att de hittat någon annan. gör de det så kommer det bero på något annat. yttre faktorer slutar liksom vara en faktor på samma sätt.

Nej de kan inte göra slut på traditionellt vis då ni inte är gängade jag förstår det. Men poängen är att om jag är bättre än dig på att tillfredsställa dina kvinnor och dem väljer mig framför dig (jag säger inte ATT det är så, men ponera) då borde du väl bli förbannad eller hur?
Jag menar jag har själv hängt med tjejer som jag umgåtts med, legat med, allt det där utan att ha ett officiellt förhållande. Men sen börjar hon dissa mig för hon har blivit lägrad av nån annan och vi har inte legat sen dess. Sånt gör en lack.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Nej de kan inte göra slut på traditionellt vis då ni inte är gängade jag förstår det. Men poängen är att om jag är bättre än dig på att tillfredsställa dina kvinnor och dem väljer mig framför dig (jag säger inte ATT det är så, men ponera) då borde du väl bli förbannad eller hur?
Jag menar jag har själv hängt med tjejer som jag umgåtts med, legat med, allt det där utan att ha ett officiellt förhållande. Men sen börjar hon dissa mig för hon har blivit lägrad av nån annan och vi har inte legat sen dess. Sånt gör en lack.

klart de kan göra slut? vi har ju förhållande. det är inte bara lösa kontakter.

det skulle göra mig förbryllad. och jag menar, det faktum att de väljer att ligga med dig skulle göra mig förbannad, då jag förväntar mig att de har bättre smak än så. men visst får de om de vill.

men, i slutänden är det en bra grej att de har ett bra sexliv. det är inget jag misstycker till. och det är inget som drabbar relationen negativt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: klart de kan göra slut? vi har ju förhållande. det är inte bara lösa kontakter.

Men för guds skull hur ska du ha det?

Leijonsparf: det skulle göra mig förbryllad. och jag menar, det faktum att de väljer att ligga med dig skulle göra mig förbannad, då jag förväntar mig att de har bättre smak än så. men visst får de om de vill.

Jag är snyggare än dig iallafall. Och ung är jag dessutom. Sluta förolämpa mig nu, du är ingen tiopoängare du heller.

Leijonsparf: men, i slutänden är det en bra grej att de har ett bra sexliv. det är inget jag misstycker till. och det är inget som drabbar relationen negativt.

Vi får väl se om du har samma inställning i praktiken som du har i teorin då.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Böablablqblavalbqlvqkaklalqllqlqlallallalalllalallalallaa

SvaraCitera
Ämnesstartare

SLUTA ME PERSONANGREPP

SLUTA FÖROLÄMPA MIG 

JAG E SNYGGARE ÄN DIG 

JAG E BÄTTRE ÄN DIG

LEGAT MED FLER ÄN DIG

xD

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Men för guds skull hur ska du ha det?
Jag är snyggare än dig iallafall. Och ung är jag dessutom. Sluta förolämpa mig nu, du är ingen tiopoängare du heller.
Vi får väl se om du har samma inställning i praktiken som du har i teorin då.

jag ska ha det som så att det är klart att folk kan göra slut i polyförhållanden. men det brukar vara av vettigare anledningar än i monoförhållanden.

lägg in en jävla stöt då, och förbered dig på besvikelse. i stället för att bara prata om det. så jävla tröttsamt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: lägg in en jävla stöt då, och förbered dig på besvikelse. i stället för att bara prata om det. så jävla tröttsamt.

Har redan gjort det. Men blev inget då hon vet från början att jag är en douchebag. Men hade hon inte vetat det hade jag kunnat göra det bara.....så.....där!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Har redan gjort det. Men blev inget då hon vet från början att jag är en douchebag. Men hade hon inte vetat det hade jag kunnat göra det bara.....så.....där!

eller så är hon smartare än ditt vanliga klientel. så

SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: eller så är hon smartare än ditt vanliga klientel. så

Jag hade lätt fixat det om hon inte visste nånting om mig från början. Spelar ingen roll om hon så vore raketforskare. Jag är mästermanipulatören. Tills dess jag avslöjar det givetvis. Vilket jag nu gjort. Men har inget intresse av att ta någon av dina kvinnor. Så oroa dig inte.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Jag hade lätt fixat det om hon inte visste nånting om mig från början. Spelar ingen roll om hon så vore raketforskare. Jag är mästermanipulatören. Tills dess jag avslöjar det givetvis. Vilket jag nu gjort. Men har inget intresse av att ta någon av dina kvinnor. Så oroa dig inte.

ja, prata är ju billigt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: ja, prata är ju billigt.

Okej, du bad om det!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Först svarar inte Stekaren på mitt inlägg och nu går detta ut över mig (och ev. psychoex)?! Arg

Mvh

Stött pga stött på

SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower: Stött pga stött på

Blink

SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

inte för att vara den som är den, men att byta nummer behöver ju inte betyda något annat. 

Just därför uttryckte jag mig med hjälp av ordet "eventuellt", vilket understryker att jag inte har påstått varken si eller så, utan förklarar rent hypotetiskt vad jag tror kan vara problemet folk upplever, i en given situation. 

SvaraCitera
latest comments older comments