Aviseringar
Rensa alla

Ångest


Ämnesstartare

Åhhh ångest!!

En telefonsäljare ringde mig och sökte efter min mamma (min lur är inskriven på hennes namn). Sedan började han snacka om att vi blivit utvalda till ett speicalerbjudande inom television. Har nyligen fått en rejäl predikan om att sluta köpa "onödigt" och börja spara av min moder. Och i min familj säger vi alltid nej så fort vi hör ordet telefonförsäljare. Jag har dock svårt att säga nej. Usch, vad det är jobbigt. Så det blir att massor av tid läggs ner på att lyssna på ALLT personen i fråga har att säga, för att till slut tvinga sig själv att tacka nej. 

Snubben jag pratade med var jättetrevlig så givetvis lyssnade jag. Men är medveten om att jag egentligen gjorde honom en otjänst. Hur som helst så var jag tyst mycket under samtalet och sa "jag vet inte". Så han fattade väl att jag inte var intresserad. Men han babblade, babblade och babblade. Och när jag till slut sa "nej" så hörde jag världens suck, och så försökte han övertala mig ändå. Tvång, om inte annat. Och sen ba "nu har jag jobbat övertid och lagt ned 30 minuter av min tid på dig, och är försenad till min kusins födelsedagsfest." Alltså skojar han med mig? Sjukt drygt. 

Jag sa i alla fall att jag inte ville bestämma något utan att ha diskuterat det med min mamma. Och han ba "men när ska du göra det då hade du tänkt?" och så sa han att han kanske ringer imorgon, men att om han ska göra det så måste jag ta det på allvar och verkligen prata med min mamma. Så han kanske ringer imorgon kväll, då jag jobbar. Så jag kommer inte svara. Fel av mig. Men alltså åh.. Ångest. 🙁 


   
Citera

Han snackar skit. Det är han som borde ha ångest, som ringer och förpestar folk med sitt dravel. Om han ringer så svara inte.


   
SvaraCitera

Telefonförsäljare är utbildade idioter som är bra på att babbla och övertala. Blev lurad att köpa strumpor en gång...Och att beställa tidningar och allt möjligt. Allt för att jag har svårt att säga nej. Fast har lärt mig att lägga på nu för tiden innan de hinner börja babbla. 


   
SvaraCitera

han får inte säga så


   
SvaraCitera

Skit i honom, påträngande försäljare förtjänar ingen respekt, lägg bara på när telefonförsäljare ringer i framtiden, det skadar ingen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Han snackar skit. Det är han som borde ha ångest, som ringer och förpestar folk med sitt dravel. Om han ringer så svara inte.

Jo, fast kan ändå förstå att försäljare är på mycket då deras lön baseras på om vi svarar ja eller nej. 

patrick bateman:
Telefonförsäljare är utbildade idioter som är bra på att babbla och övertala. Blev lurad att köpa strumpor en gång...Och att beställa tidningar och allt möjligt. Allt för att jag har svårt att säga nej. Fast har lärt mig att lägga på nu för tiden innan de hinner börja babbla. 

Hahaha åh nej. :/ Alltså jag var sååå nära på att säga ja. Måste också lära mig att säga nej med detsamma!

ditt bästa jag:
han får inte säga så

Det tänkte jag också


   
SvaraCitera

sommargåvan: Hahaha åh nej. :/ Alltså jag var sååå nära på att säga ja. Måste också lära mig att säga nej med detsamma!

Haha ja de försöker bara luras Trött Så få inte ångest för att han var en idiot! Gott att du inte sa det 🙂 Haha vi kan lära oss tillsammans om du vill Rodnar Det är svårt. Jag kör ju fusk taktiken och lägger på omedelbart Mycket glad


   
SvaraCitera

sommargåvan: Jo, fast kan ändå förstå att försäljare är på mycket då deras lön baseras på om vi svarar ja eller nej.

De får lön för att lura och störa folk. Bäst att inte svara alls eller att omedelbart säga nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Haha ja de försöker bara luras Trött Så få inte ångest för att han var en idiot! Gott att du inte sa det 🙂 Haha vi kan lära oss tillsammans om du vill Rodnar Det är svårt. Jag kör ju fusk taktiken och lägger på omedelbart Mycket glad

Haha gör du? Vad otrevligt! Glatt skålandeGlatt skålandeGlatt skålande

Zodd:

De får lön för att lura och störa folk. Bäst att inte svara alls eller att omedelbart säga nej.

Hade jag vetat att det var en telefonförsäljare hade jag inte svarat. Det var dock någon som ringde mig med dolt tidigare idag. Undra om inte det var en telefonförsäljare.. Förut när en telefonförsäljare var på mig, och jag hade sagt nej. Så ringde han sen igen med dolt. Haha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
Skit i honom, påträngande försäljare förtjänar ingen respekt, lägg bara på när telefonförsäljare ringer i framtiden, det skadar ingen

Ja, men har svårt för att vara otrevlig.. Brukar tänka att de bara vill göra ett bra jobb. Tänk om jag hade suttit i andra änden av telefonen, och alla hade lagt på och sagt nej? Fy, hemskt 🙁


   
SvaraCitera

sommargåvan: Haha gör du? Vad otrevligt!

Haha ja jag känner mig alltid elak men måste. Så fort jag hör något misstänksamt vräker jag på luren Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Haha ja jag känner mig alltid elak men måste. Så fort jag hör något misstänksamt vräker jag på luren Skadeglädje

Hahahaha, gosh! Mycket glad Blir partaj om jag lyckas nästa gång. Söt


   
SvaraCitera

sommargåvan: Hahahaha, gosh!  Blir partaj om jag lyckas nästa gång.

Haha få mig inte att känna mig extra ond nu! Rodnar Härligt! Håller tummarna för dig och tror du klarar det galant! Mycket glad


   
SvaraCitera

sommargåvan: Ja, men har svårt för att vara otrevlig.. Brukar tänka att de bara vill göra ett bra jobb. Tänk om jag hade suttit i andra änden av telefonen, och alla hade lagt på och sagt nej? Fy, hemskt 🙁

Tänk på att det är dem som är otrevliga i första taget som ringer och snackar skit, så du har all rätt att vara lite otrevlig tillbaka. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Haha få mig inte att känna mig extra ond nu! Rodnar Härligt! Håller tummarna för dig och tror du klarar det galant! Mycket glad

Hah nej inte alls..Oskyldig Tack PB! PartyParty

Zodd:

Tänk på att det är dem som är otrevliga i första taget som ringer och snackar skit, så du har all rätt att vara lite otrevlig tillbaka. 🙂

Hahaha! Aa tack! Känns lite bättre nu. Glad


   
SvaraCitera