Aviseringar
Rensa alla

Gymnastik


Ämnesstartare

Hej. Jag är snart 18 år gammal och väldigt intresserad av att börja med gymnastik.

1. Är det försent att börja om nybörjare när man är snart 18 år gammal?

2. Vet ni någon bra gymnastikförening i Göteborg?


   
Citera
Ämnesstartare

Haha jag vill också göra det, men hittar ingen med nybörjare på schemat. D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill också börja på gymnastik, jag är 15. vill börja på rytmisk gymnastik men jag vet inte vart det finns i dalarna ://


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså det är ganska sent att träna upp sig när man är 18 men det finns ju även sånna smålag som bara tränar för det är kul så typ i en gympasal på en skola, men jag vet inte hur det är med de stora tävlingslagen.
(jag har hållt på med truppgymnastik i 9 år och ja som sagt jag började när jag var liten i örestads truppgymnastik och slutade nyligen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Asså det är ganska sent att träna upp sig när man är 18 men det finns ju även sånna

Är det svårare när man är äldre eller är det för att man blir för gammal sen när man är på topp nivå och ska va me i Olympics?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Är det svårare när man är äldre eller är det för att man blir för gammal sen när man är på topp nivå och ska va me i Olympics?

Det är ju svårare att träna upp en gammal kropp än en liten vig kropp. Men om du bara vill och tränar varje dag så går det ju (asså kanske inte går på träning varje dag men olika övning krävs ju dagsträning).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Det är ju svårare att träna upp en gammal kropp än en liten vig kropp.

Aa de va det jag undrade, fast uttryckte mig på fel sätt [zzz].. ok tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

ok tack

Luugnt ,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmmaL90:

1. Är det försent att börja om nybörjare när man är snart 18 år gammal?

EmmaL90:

intresserad av att börja med gymnastik.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är överrörlig, 16 år, vill oxå börja typ på gymnastik för nybörjare [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du ska börja!
Man är aldrig för gammal för att börja på någon sport. Om du sen har intresse i att vara med i OS och liknande saker så kommer du få jobba hårt 🙂


   
SvaraCitera

Det finns säkert! Jag började när jag var kanske 15-16 men slutade efter nått år, funderar på att börja igen och jag fyller 20 år. Roligt och bra träning, ser ingen nackdel.


   
SvaraCitera

Känslan i magen då man gör första dubbelvolten, första gången man klarade rondat salto etc, underbart! Better than sex!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var lite minder (typ 10) gick jag i truppgymnastik i 2 år. vill gärna börja igen. Men är rädd att jag är lite för gammal... (jag är 14) sen vet jag ju inte hur det går pga att jag ska steloperera min rygg i jan/feb...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myrel:

Men är rädd att jag är lite för gammal... (jag är 14)

Så länge som du inte tänker börja tävla på elitnivå så ska det nog inte vara några problem. Förutom

myrel:

jag ska steloperera min rygg

möjligtvis.


   
SvaraCitera