sies: Majoriteten av kvinnor i dagens samhälle, iallafall i USA och UK, ser inte sig själva som feminister. Just för att det inte längre står för jämställdhet.
lol what, som att feminism har monopol på jämställdhet. Feminism är emot jämställdhet, men jag skulle vilja hävda att en majoritet av människor i västvärlden är för det
major: Ändå är nära 100% av terrorister och masskjutare män.
Det ger ett väldigt bra underlag att profilera massskjutare och terrorister men ett väldigt dåligt underlag att profilera män, då någon bråkdels promille av män är massskjutare eller terrorister.
major:
Jag erkänner* att samhället har satt kön på allt. För att man negligerar sexismen som resulterar i att kvinnor respekteras mindre. Jag skriven hen ibland. Kvinnor ber om att inte bli trakasserade eller våldtagna, är det för mycket begärt?
Och du är del av problemet.
major: Haha, va? Nu försvarar du alltså ojämställdheten. Se över ditt eget hyckleri innan du försöker peka på andras.
Nej. Jämställdhet mellan könen innebär en jämn fördelning av inflytande, villkor och makt mellan könen. Om en man har jobbat i 50 år och tjänat 20 miljoner så ska inte en kvinna som jobbat 0 år få 20 miljoner för att skapa "jämställdhet". Kvinnor och män ska har rätt till samma chans att ta studier och jobb som kan leda till dessa inkomster och förmåner.
major: Nej, man bekämpar varken rasism eller sexism genom att stoppa huvudet i sanden.
Duktigt att du delar upp stycket jag skrev för att stärka ditt argument. Läs om mitt inlägg och läs hela stycket istället för att dela upp min första mening från den andra. 🙂
major: Man kan tyvärr inte låtsas att det är en slump att ca 98% av våldtäkter begås av män.
Skillnaden blir då troligtvis att det sanna blir falskt. Det är stor skillnad på sant och falskt.
Ändå är nära 100% av terrorister och masskjutare män.
Har du testat sätta procent på hur många män som begår våldtäkter mot män som inte begått våldtäkt?
Under år 2015 gjordes 20 300 anmälningar om våldtäkt där män varit gärningsmannen. Det finns 4 930 966 män i Sverige. Det är alltså 0.41%
Bara för att 0.41% av män har betett sig som ett svin så ska alla män stå inför rätta? Nej, är svaret.
major:
Ja, och jag undrade vilka muslimska kvinnor som begått terrorbrott eftersom muslimska kvinnor ingår i den muslimska folkgruppen. Religion och kön är inte jämförbart i denna fråga.
Varför är det inte jämförbart? För att det inte passar din feministiska agenda? Det är tydligen helt ok att generalisera och prata om hela gruppen när det gäller män, men inte när det gäller någon annan grupp.
sies: Och du är del av problemet.
Om jag erkänner ett problem så är jag en del av det? Starkt resonerat.
sies: Nej. Jämställdhet mellan könen innebär en jämn fördelning av inflytande, villkor och makt mellan könen. Om en man har jobbat i 50 år och tjänat 20 miljoner så ska inte en kvinna som jobbat 0 år få 20 miljoner för att skapa "jämställdhet". Kvinnor och män ska har rätt till samma chans att ta studier och jobb som kan leda till dessa inkomster och förmåner.
Nu har män alltid haft störst inflytande och makt, så vad svamlar du om egentligen? Det är ingen slump att vi aldrig haft en kvinnlig statsminister, exempelvis. Du är i akut behov av att läsa på om könsmaktsordning.
sies: Duktigt att du delar upp stycket jag skrev för att stärka ditt argument. Läs om mitt inlägg och läs hela stycket istället för att dela upp min första mening från den andra. 🙂
Jag delade upp din text eftersom dina argument var så otroligt svaga att jag enkelt kunde svara på dem var för sig. Du har uppenbarligen inga motargument eller tillägg så jag tolkar det som att jag vunnit genom att dina argument tagit slut.
sies: Har du testat sätta procent på hur många män som begår våldtäkter mot män som inte begått våldtäkt?
Under år 2015 gjordes
20 300 anmälningar om våldtäkt där män varit gärningsmannen. Det finns 4 930 966 män i Sverige. Det är alltså 0.41%
Har du testat att sätta procent på hur många män respektive kvinnor som begår våldtäkt? Könsskillnaden gör det fortfarande till ett mansproblem.
Har någon av er antifeminister funderat på hur det kommer sig att alla tycks känna en kvinna som blivit ofredad trots att ingen känner en förövare? Funderat på det här med mörkertal någon gång?

major:
Om jag erkänner ett problem så är jag en del av det? Starkt resonerat.Nu har män alltid haft störst inflytande och makt, så vad svamlar du om egentligen? Det är ingen slump att vi aldrig haft en kvinnlig statsminister, exempelvis. Du är i akut behov av att läsa på om könsmaktsordning.
Jag delade upp din text eftersom dina argument var så otroligt svaga att jag enkelt kunde svara på dem var för sig. Du har uppenbarligen inga motargument eller tillägg så jag tolkar det som att jag vunnit genom att dina argument tagit slut.
Har du testat att sätta procent på hur många män respektive kvinnor som begår våldtäkt? Könsskillnaden gör det fortfarande till ett mansproblem.
Har någon av er antifeminister förresten funderat på hur det kommer sig att alla tycks känna en kvinna som blivit ofredad trots att ingen känner en förövare? Funderat på det här med mörkertal någon gång?
Nej, du tycker det är ett mansproblem för att du hatar män. 🙂 Du verkar inte vilja svara på det konkreta jag ger dig, du tar bara delar av det jag skriver för att stärka dina argument.
Jag är medveten om att fler män begår sådana brott än kvinnor enligt statistik. Men det är fortfarande 0.41% av män som begår dessa brott. Det är en jätte låg siffra.
Anledningen till varför våldtäktsmän och andra förövare går fria är pga. det inte gått att bevisa. Det finns flera kvinnor som ljugit om att de blivit våldtagna och fått män fängslade just för det vilket har försvårat för riktiga offer att kunna bevisa.
Jag tycker att du borde gå med i armén, det är ju trotts allt bara 16% kvinnor där. Gå med och gör en skillnad. 🙂
sies: Nej, du tycker det är ett mansproblem för att du hatar män. 🙂
Det är en fråga om fakta, inte om åsikter. 🙂
sies: Du verkar inte vilja svara på det konkreta jag ger dig, du tar bara delar av det jag skriver för att stärka dina argument.
Du har inte gett något konkret ännu, utan du bara gnäller med påståenden om att jag inte har argument när det uppenbarligen är du som saknar argument.
sies: Jag är medveten om att fler män begår sådana brott än kvinnor enligt statistik. Men det är fortfarande 0.41% av män som begår dessa brott. Det är en jätte låg siffra.
Som blir anmälda*. Ja, det är en jävligt låg siffra.
sies: Anledningen till varför våldtäktsmän och andra förövare går fria är pga. det inte gått att bevisa. Det finns flera kvinnor som ljugit om att de blivit våldtagna och fått män fängslade just för det vilket har försvårat för riktiga offer att kunna bevisa.
Enligt statistiken är ca 1-3% av våldtäktsanklagelser falska. Sannolikheten är du någonsin ska bli oskyldigt anklagad för våldtäkt i ditt liv är extremt låg. Däremot är det en stor chans att du som kvinna ska bli ofredad, trakasserad eller våldtagen, det är t.o.m. vardagsmat för många.
sies: Jag tycker att du borde gå med i armén, det är ju trotts allt bara 16% kvinnor där. Gå med och gör en skillnad. 🙂
Säker på att jag är kvinna? 🙂
Yasss håller med <3
Inte varje våldtäktsman begår endast 1 våldtäkt dock. Stort, felaktigt antagande. På x antal våldtäkter kan det finnas 1-oändligt många perpetrators, så mm..
Det är så himla många otroligt märkliga ickeargument överallt. Fattar att det är fett obekvämt att inse att man är ett as men man kan väl knipa igen i så fall istället för att gorma om ngt töntigt och för stunden irrelevant.
sies:
Ska vi också börja kalla alla muslimer för terrorister? Eller kalla alla svarta män för mördare? Bara för statistiken visar något behöver man inte dra alla av den folkgruppen till svars.Unga killar idag lär sig att de inte kan bli våldtagna, bara att de kan våldta. Att de är till svars för andras brottslighet, bara för de föddes med det manliga könet. Låter det rätt tycker du?
När en man går ut att de blivit sexuellt trakasserad eller våldtagen skrattar folk åt den. Dehär kommentarerna lades ut på Twitter efter det kom ut på nyheterna att en man i Toronto, Kanada hade blivit våldtagen. De säger ”Kul att HAN blev våldtagen.”, ”Han borde vara glad att han fick ligga”, ”Män kan inte bli våldtagna”, ”Han är man, han får skylla sig själv.”. Och flera liknande kommentarer.
Eller ska vi prata om fysiskt och psykiskt våld mot män? När en tjej slår en kille så får inte han slå tillbaka. Det är något till och med småbarn lär sig just nu. Det finns flera experiment där en kvinna använder våld mot en man offentligt. Människor runt om kring bara står och stirrar. Medans om en man va våldsam mot en kvinna så skulle både män och kvinnor lägga sig i direkt.
Modern feminism är inte jämställd längre. Om dagens feminism var jämställd, varför ser man ALDRIG en feminist ställa upp för män? Varför har man ALDRIG fått se FI(Feministiska Initiativ) ta fram en fråga som skulle gynna män? Därför att deras syn på ”jämställdhet” är att trycka ner män. Det är exakt samma sak man säger om mobbare i skolan, att de trycker ner en annan för att själv känna bättre. Med andra ord, feminister är mobbare.
Majoriteten av kvinnor i dagens samhälle, iallafall i USA och UK, ser inte sig själva som feminister. Just för att det inte längre står för jämställdhet.
Vet du vad jag tycker samhället och sig själv borde göra?
Att alla tänker för sig själva, oavsett kön. Informera om att man kan få hjälp om man blivit sexuellt trakasserad/våldtagen, speciellt i miljöer som i skolan, på arbetsplats, hemmet eller andra platser.
Nu skrev ju jag att MAJORITETEN av ALLA som misstänks för sexualbrott ÄR MÄN, INTE att majoriteten av alla män är misstänkta för sexualbrott. Och nej, majoriteten av alla svarta är inte mördare och majoriteten av alla muslimer är inte terrorister. Läs minst två gånger innan du svarar tack.
Jag förstår inte alls vad du menar, om de växer upp OCH VÅLDTAR är de våldtäktsmän och ska så dömmas, om de däremot växer upp men INTE VÅLDTAR så är de inte våldtäktsmän och ska därför inte dömmas. Det är ju trots allt individen som våldtar och inte normen.
Jaha, och? Det förändrar inte faktumet om att vi argumenter om statistik på att det är flest kvinnor som blir våldtagna/sexuellt trakasserade av män i rapporter om ämnet.
Kvinnan ses än som det svagare könet och om hon slår så ser folk oftast det som något starkt med tanke på debatten "mäns våld mot kvinnor", och där kan vi prata om fysiskt våld mot kvinnor där majoriteten av misstänkta återigen är män. Det har med patriarkatet och dess historia att göra och det borde absolut inte vara så, åt något håll, för våld är inte okej.
Apropå vad en kvinna eller man kan göra, med koppling till sexualisering, är att om en man kommer fram med en ballong för könet och visar baken så tycker folk det är kul, skulle en kvinna göra samma sak vore det inte lika uppskattat.
Nej, nej, nej, inte trycka ner män, utan att höja kvinnor. För att, trots att män också har problem, så lever vi i ett patriarkat. Feminister vill ha jämställdhet men för att nå dit måste vi ta upp kvinnofrågor och lösa dem, få männen att acceptera kvinnorna till samma plats som dem, för, som du tycker, man ska ju inte trycka ner männen, istället ska vi höja kvinnorna.
Om du har, som det låter, frågor om män som bör tas upp så är du absolut välkommen, men du behöver inte såga kvinnofrågor för det. Om du vill prata om normer så står du på samma sida som oss, vi vill också ha jämställdhet för ALLA.
Snarare för att många idag inte förstår innebörden av feminism, du behöver inte vara än av dem.
Det är inte så enkelt. Om vi kollar på våldtäktsrättegångar (dvs de som blivit av) så blir kvinnan frågad om vad hon haft på sig för kläder och om hon varit full, liksom och? En våldtäkt är en våldtäkt. Jag är för en ny samtyckeslag där allt utom ett tydligt JA är ett NEJ.
Och apropå feminism är det sjukt att en man som är full inte alls verkar få ta ansvar för sina egna handlingar, medans en kvinna som är full måste ta ansvar för allas handlingar.
AuriSacraFames: majoriteten av alla muslimer är inte terrorister.
Majoriteten av alla terrorister är muslimer dock.
major: Om ca 98% bör rimligtvis ca 2% vara kvinnor va? Hur är det med matematikkunskaperna?
Tycker du det låter rimligt med hur många kvinnor som faktiskt begår våldtäkter?