Aviseringar
Rensa alla

Mobilt bredband kopplar ner direkt i xubuntu 9.04


Ämnesstartare

I xubuntu så försöker jag använda mobilt bredband från telenor och jag har satt upp en anslutning men så fort jag ansluter så kopplar det ner direkt. Jag har flyttat modemet mellan olika usbportar men inget händer. Någon som vet vad felet är och hur jag fixar det?


   
Citera
Ämnesstartare

Har du tagit bort pinkoden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Har du tagit bort pinkoden?

Yes gjorde de i windows så det är ingen pin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bump funkar fortfarande inte


   
SvaraCitera
Åtta

Använder XFCE sig av Network Manager? Om inte så kan du ju testa att avinstallera vad nu Xubuntu använder sig av, och istället installera network manager. Då är det skitenkelt att koppla upp sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Använder XFCE sig av Network Manager? Om inte så kan du ju testa att avinstallera vad nu Xubuntu använder sig av, och istället installera network manager. Då är det skitenkelt att koppla upp sig.

Jo network manager är installerad och jag har gjort en anslutning men den kopplar bara ner direkt


   
SvaraCitera
Åtta

kaboom_hihi:

network manager är installerad och jag har gjort en anslutning men den kopplar bara ner direkt

[shake] Du har ingen annan anslutning som "tar över" då? Så har det blivit någon gång för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du har ingen annan anslutning som "tar över" då? Så har det blivit någon gång för mig.

Nej jag har bara använt mitt mobila bredband på den datorn[cry] Det kopplar ner på några sekunder och det står något med gsm nätet


   
SvaraCitera

kaboom_hihi:

Det kopplar ner på några sekunder och det står något med gsm nätet

Skulle du kunna ta reda på vad det står?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Skulle du kunna ta reda på vad det står?

Det står

Gsm network

Disconnected you are now offline


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera