Forumet - Polisen

Polisen

560 1 24
Jag är naturligtvis fullt medveten om att polisen har ett tufft jobb att bekämpa allt ifrån tjuvar, våldsverkare, bedragare till mördare. Men jag tycker rent allmänt att svensk polis är urusla på att utföra det jobb de är satta på att utföra. BEDRÖVLIGA helt enkelt. Vilket iof sig kan bero på den svenska tungrodda byråkratin.  Tumme ned ... Arg

Rent allmänt vill jag inte ha något samröre med någon som är tungt beväpnad.

Spana också in:

politisk realist: Och VAD GÖR POLISEN?????
Förklara för mig hur polisen kan göra mer än de redan gör när kriminella släpps ut lika fort som de kommer in för att de inte häktas?
När samma person(er) om och om och om igen tas av polisen för nya brott men man inte häktar eller åtalar dem för någonting så är det inget mer som polisen kan göra. Där vilar ansvaret på rättssystemet som tyvärr inte hängt med i svängarna för vad som hänt i samhället.

Ta t.ex 20åringen som nyligen körde ihjäl en annan bilist när de krockade där denna 20åringen sedan tonåren varit i klammer med polisen och varit inne på ungdomsanstalt eller vad det var men ändå kommit ut och gjort samma brott om och om igen.

Dessutom finns det alldeles för få poliser idag. Tyvärr växer inte nya på träd så det tar en stund innan blivande poliser examineras.