Forumet - politik

politik

1568 0 32

Spana också in:

Dindoonuffin:
Nej. SDs diskriminerande retorik har gjort det svårt för utlänningar att hitta jobb. Brexit, som syftade till att stänga gränsen och begränsa (arbetskrafts)invandring ledde till stor brist på arbetare i många branscher: i sjukvården, lantbruk och transportsektorn. Det är inte bra för Sverige.
Med tanke på att vi nu sitter med facit av vad massinvandringen i mitten av förra årtiondet från arabländerna och Afrika har fört med sig i form av skottlossningar, mord, misshandel, våldtäkter, hedersmord, könsstympning av flickor, snatterier, tafsande på svenska tjejer och allmän otrygghet för det svenska folket mm så hade detta aldrig fått hända om Sverigedemokraterna fått styra Sverige.

Däremot har jag och (sd) olika åsikter om Sveriges utträde ur EU då jag anser att vi OMGÅENDE ska begära utträde. Detta förutsatt naturligtvis att svensk tull verkligen kan hålla stenkoll på vad som förs in- och ut ur Sverige.

Likaså är jag kritisk till att (sd) inte vill gå med i NATO.  Arg

Ja, jag vet att utträde ur EU och medlemskap i NATO kan låta lite märkligt. Rodnar

Make Sweden Great Again:
Med tanke på att vi nu sitter med facit av vad massinvandringen i mitten av förra årtiondet från arabländerna och Afrika har fört med sig i form av skottlossningar, mord, misshandel, våldtäkter, hedersmord, könsstympning av flickor, snatterier, tafsande på svenska tjejer och allmän otrygghet för det svenska folket mm så hade detta aldrig fått hända om Sverigedemokraterna fått styra Sverige.

Däremot har jag och (sd) olika åsikter om Sveriges utträde ur EU då jag anser att vi OMGÅENDE ska begära utträde. Detta förutsatt naturligtvis att svensk tull verkligen kan hålla stenkoll på vad som förs in- och ut ur Sverige.

Likaså är jag kritisk till att (sd) inte vill gå med i NATO.  Arg
Du fattar alltså inte att mycket av kriminaliteten beror på att de inte får jobb. 

Ett utträde ur EU innebär, förutom lägre BNP, att Sverige precis som UK blir ett tredje land och måste följa FLER regler och förbud än medlemmar. Britter nekas uppehållstillstånd och kastas ut ur länder i EU.

Sverige borde gå med i NATO. Bara idioter låter såna som Putin diktera vad vi får och inte får göra

Dindoonuffin: Du fattar alltså inte att mycket av kriminaliteten beror på att de inte får jobb.
Det relativa arbetslöshetstalet för inrikes födda i åldern 20-64 år uppgick till 5,0 procent under första kvartalet 2021. Bland inrikes födda kvinnor motsvarar det 4,6 procent, och för män 5,3 procent. Arbetslösheten bland utrikes födda uppgick till 21,2 procent.
Källa: SCB

Varför är det i så fall bara flyktinginvandrare från arabländerna och Afrika som blir kriminella? Svenskarna blir det ju bevisligen inte!  Arg

Make Sweden Great Again:
Det relativa arbetslöshetstalet för inrikes födda i åldern 20-64 år uppgick till 5,0 procent under första kvartalet 2021. Bland inrikes födda kvinnor motsvarar det 4,6 procent, och för män 5,3 procent. Arbetslösheten bland utrikes födda uppgick till 21,2 procent.
Källa: SCB

Varför är det i så fall bara flyktinginvandrare från arabländerna och Afrika som blir kriminella? Svenskarna blir det ju bevisligen inte!  
Är du trög? Statistiken visar ju att arbetslösheten bland utrikes födda är 4 gånger högre än hos inrikes födda. Dessutom tar utlänningar ofta jobb som svenskar inte vill ha. På det åkeri jag kör för nu är 80 % utrikes födda. 

Dindoonuffin:
Är du trög? Statistiken visar ju att arbetslösheten bland utrikes födda är 4 gånger högre än hos inrikes födda. Dessutom tar utlänningar ofta jobb som svenskar inte vill ha. På det åkeri jag kör för nu är 80 % utrikes födda. 
I så fall borde 1/5 del av alla kriminella vara svenska kriminella om 4/5 av alla kriminella är flyktinginvandrare. Nej du, den teorin håller inte. Och även OM den skulle hålla så anser jag att det är BEDRÖVLIGT, RENT UT FÖR JÄVLIGT, att flyktinginvandrarna anser... Sverige ger oss inga jobb men de ger oss gratis lägenheter i form av gratis boende, gratis möblemang, mat på bordet, kläder, TV och smartphone. Men Sverige har inte lyckats ge mig något jobb så jag blir kriminell och skjuter, bombar, stjäl och våldtar eftersom jag inte har något att göra!!!????? Arg Arg Arg Arg Arg Arg

Make Sweden Great Again:
I så fall borde 1/5 del av alla kriminella vara svenska kriminella om 4/5 av alla kriminella är flyktinginvandrare. Nej du, den teorin håller inte. Och även OM den skulle hålla så anser jag att det är BEDRÖVLIGT, RENT UT FÖR JÄVLIGT, att flyktinginvandrarna anser... Sverige ger oss inga jobb men de ger oss gratis lägenheter i form av gratis boende, gratis möblemang, mat på bordet, kläder, TV och smartphone. Men Sverige har inte lyckats ge mig något jobb så jag blir kriminell och skjuter, bombar, stjäl och våldtar eftersom jag inte har något att göra!!!????? Arg Arg Arg Arg Arg Arg

Du hade inget bra betyg i matte eller hur? Inte läskunnig heller 

Statistiken visar att för lite görs för att integrera flyktingar. Titta på USA. Många kriminella är svarta eller latinos - och med i gäng. Samma utveckling sker här i Sverige.

Dindoonuffin:
Statistiken visar att för lite görs för att integrera flyktingar. Titta på USA. Många kriminella är svarta eller latinos - och med i gäng. Samma utveckling sker här i Sverige.

Det är väl knappast svenska staten och kommunerna resp svenskarna som med skattemedel ska integrera flyktingarna utan självklart är det flyktingarna, om de ska förvänta sig att få bo i Sverige, som ska integrera sig till det svenska samhället. Det är flyktingarnas skyldighet och plikt att självmant både kulturellt, religöst och juridiskt anpassa sig till Sverige och svenskarna. Inte tvärtom så att det är svenskarna som ska anpassa sig till flyktingarna och deras kulturella och religösa avarter.

Är egentligen moderat men på grund av den terror, laglöshet och brottslighet som drabbat Sverige iom flyktinginvandringen så kommer min röst att falla på Sverigedemokraterna i september.

Dindoonuffin:
Du hade inget bra betyg i matte eller hur? Inte läskunnig heller 

”dU hAdE iNgeT bRa bEtYg i MaTte eLLeR hUr” 

Det är ditt mindset som har dragit ner sverige i skiten. Finns inget annat land du kan komma till för att bo gratis och leva på andras pengar eller begå brott utan att behöva stå för det. Å det är alltså för detta som jag ger bort halva min lön. Det tackar jag dig för Tumme upp