Aviseringar
Rensa alla

Psykolog


Ämnesstartare

Alla psykologer på internet erbjuder hjälp men man måste logga in med bank id för att dem är skyldiga att anteckna i din journal. Vet någon av er någon sida där man kan vara anonym, helst för att jag inte vågar berätta om mina besvär och att något och annat kan vara olagligt. 


   
Citera

Jag brukar ringa Vårdguiden 1177 där antecknar de också. Sedan brukar jag säga under hela samtalet "mitt besvär är att jag är konstant kuksugen och kan inte sluta tänka på stora långa kukar" de antecknar allt. Sedan när man drar in på psyket så läser de i ens journal och man kan se deras ansiktsuttryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daygamer:
Jag brukar ringa Vårdguiden 1177 där antecknar de också. Sedan brukar jag säga under hela samtalet "mitt besvär är att jag är konstant kuksugen och kan inte sluta tänka på stora långa kukar" de antecknar allt. Sedan när man drar in på psyket så läser de i ens journal och man kan se deras ansiktsuttryck

Ja grejen är att jag lider av psykisk ohälsa och vågar alltså inte säga de akter jag begått, utan jag vill vara anonym. 


   
SvaraCitera

Vad jag känner till så måste du på något sätt identifiera dig annars går det inte att få kontakt  varken hos sådana privata sidor eller 1177.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Vad jag känner till så måste du på något sätt identifiera dig annars går det inte att få kontakt  varken hos sådana privata sidor eller 1177.

Vet du om det finns någon privat psykolog som man kan kontakta via Skype eller något?? 


   
SvaraCitera
time
 time

Malonexd:

Vet du om det finns någon privat psykolog som man kan kontakta via Skype eller något?? 

Det finns, men privatpsykologer är väldigt dyra, runt 850 kr per session. Psykologer har tystnadsplikt och det är ovanligt att de bryter den, såvida du inte begått ett brott som exempelvis att du försökt skada en människa fysiskt, exempelvis mordförsök och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det finns, men privatpsykologer är väldigt dyra, runt 850 kr per session. Psykologer har tystnadsplikt och det är ovanligt att de bryter den, såvida du inte begått ett brott som exempelvis att du försökt skada en människa fysiskt, exempelvis mordförsök och dylikt.

Nej så extremt är det inte. Jag skiter i pengarna just nu då jag mår skit


   
SvaraCitera

Går du i någon form utav skola så finns det kuratorer att gå till. Vissa företag har även det med. Om du arbetar på ett sådant.
Jag kan ställa upp om du behöver prata med någon anonymt. På Skype isf.


   
SvaraCitera

Kuratorer suuuuger (av mina erfarenheter) går privat just nu o hon har hjälp mig ur min depression så testa psykologTumme upp


   
SvaraCitera

Jag har testat psykolog, och det fungerar inte!


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):
Kuratorer suuuuger (av mina erfarenheter) går privat just nu o hon har hjälp mig ur min depression så testa psykologTumme upp

Håller med delvis. Problemet med många kuratorer(som jag ser det) är att de berättar för dig vad du ska göra... En bra kurator tar fram det du vill/behöver göra för att må bra. De flesta är bara samtalsstöd, få är människokännare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tai Lung:
Går du i någon form utav skola så finns det kuratorer att gå till. Vissa företag har även det med. Om du arbetar på ett sådant.
Jag kan ställa upp om du behöver prata med någon anonymt. På Skype isf.

Ja, jag klarar inte av att prata öga mot öga och helst inte identifiera mig heller utan jag är då anonym till att börja med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):
Kuratorer suuuuger (av mina erfarenheter) går privat just nu o hon har hjälp mig ur min depression så testa psykologTumme upp

Ja men dem skriver ju för fan ner allting i min journal. Jag pratade med en psykolog men sedan skrev hen upp allt som jag sagt vilket jag verkligen inte ville. Har blivit ännu mer paranoid nu


   
SvaraCitera

123fendas:
Jag har testat psykolog, och det fungerar inte!

Häng med mig. Vi kan fixa brudar åt dig så mår du genast bättre


   
SvaraCitera

daygamer:

Häng med mig. Vi kan fixa brudar åt dig så mår du genast bättre

Tumme upp


   
SvaraCitera