Forumet - söker jobb.

söker jobb.

229 2 15
En random person på Facebook som jag inte känner vill ha jobb i mitt country, alltså Sverige då. Detta är något jag funderade över vad som kunde hända om jag hjälper en okänd person att söka/skaffa jobb? Nu är det ju självklart inte mitt problem men hur skulle ni hantera denna situationen? Skulle ni bara neka till att hjälpa eller skulle ni faktiskt hjälpa en sån här person? Vad skulle kunna hända om man hjälper en  okänd person på Facebook som man inte känner med att söka/hitta jobb? Detta är ingenting jag tänkt göra utan frågar bara med nyfikenhet.

Spana också in:

Delar med mig en story, tar det så kortfattat jag kan: 

1. Någon jag känner hade den där situationen och hjälpte personen bara att hon förlorade en vän. 
2. Vännen visste inte om han fick stanna i Sverige eller inte och efter ett bra tag fick han all hjälp. De var rumskamrater men sedan när han visste att han fick stanna så blev det kaos när han skulle gifta sig och rumskamraten jag känner blev sårad för att hon tog med vem som helst hem när han inte visste om det. Så det slutade med att hon lämnade brudparet som också inte visste vad de kände för varandra när deras bästa vän flyttade ut. 

Nu har jag inte hört något om dem alls men han är kvar i Sverige och antagligen jobbar.

SkeletonGirl: Delar med mig en story, tar det så kortfattat jag kan: 

1. Någon jag känner hade den där situationen och hjälpte personen bara att hon förlorade en vän. 
2. Vännen visste inte om han fick stanna i Sverige eller inte och efter ett bra tag fick han all hjälp. De var rumskamrater men sedan när han visste att han fick stanna så blev det kaos när han skulle gifta sig och rumskamraten jag känner blev sårad för att hon tog med vem som helst hem när han inte visste om det. Så det slutade med att hon lämnade brudparet som också inte visste vad de kände för varandra när deras bästa vän flyttade ut. 

Nu har jag inte hört något om dem alls men han är kvar i Sverige och antagligen jobbar.
Hur kom han/hon in till Sverige då? krävdes det ingen legitimation eller?