Aviseringar
Rensa alla

Sverige, fyrverkeri & 2009


Ämnesstartare

Vad är det för svaga människor, som kan lägga hundratals - ja till och med tusentals - kronor på fyrverkeripjäser till nyår, bara för att få se lite färg i himlen? Har de kontrollbehov? Är de medvetna om att det finns billigare, miljövänligare och mot andra organismer vänligare metoder att få 'fyrverkeri' framför ögonen (inget nämnt)?
Nedskräpningen som följer uppskjuta pjäser är kanske inte det största problemet, fast det än är ett problem. Det är som att slänga det direkt på marken och ingen plockar upp det i första hand.
Katter, hundar, känsliga och ängsliga personer. Alla blir de skrämda och får en härlig rusch av dödsångest. Bra sätt att inviga ett nytt år på, va?
När raketerna är slut, går herr svensson in i stugan med cigarr och champagne i handen. "Jaha, det var det." Den trångsynta majoritet som nonchalerar bort hela livet, förenklar skönheten och komplexiteten i livet... denna majoritet, är vad nästintill hela Sverige är uppbyggd av.
Sverige är inte romantiskt.
Varför skjuta upp raketer i himlen mot allas välmående, när du själv kan fantisera om att vara en kaskad av färg i himlen?


   
Citera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera

Keft din moralkärring, det är tradition

Ni har redan förbjudit smällare, thunderkings och nu snart 4tums bomber, nu får det räcka

om alla hundjävlar kunde sluta skälla och yla i tid och otid året om så kanske jag hade brytt mig om dom kräken. Och ska du hacka på något som är skrämmande i nyår så kan du ju börja med alkoholen, alla som bråkar och alla barn som får men för livet därför att deras föräldrar super och grälar

förbjud bilar också förresten, där kan vi ju snacka om nedskräpning och dödsfall


   
SvaraCitera

ja, börja gnälla på alkoholen istl för några futtiga raketer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idioter. Vi har inte skjutit upp några rakter de senaste åren. Men grannarna lägger.. ja jag vill inte veta hur mkt på det. Förra året hade de hyrt in en helikopter också. Man bara wtf, överdriva [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Idioter. Vi har inte skjutit upp några rakter de senaste åren. Men grannarna lägger.. ja jag vill inte veta hur mkt på det. Förra året hade de hyrt in en helikopter också. Man bara wtf, överdriva

Bor du i Beverly Hills eller? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du menar alltså att man skall knarka istället?. Ja ja, det är ju inte jag som klär mig i kvinnokläder [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

Keft din moralkärring, det är tradition

Tradition brukar sällan betyda att det är något bra

mastodontfilmsMats:

Ni har redan förbjudit smällare, thunderkings och nu snart 4tums bomber, nu får det räcka

Vill man bomber så kan man tillverka dem själv, att det blivit förbjudet är knappast något hinder om man verkligen vill, fast självklart så rekommenderar jag det inte.

mastodontfilmsMats:

alla barn som får men för livet därför att deras föräldrar super och grälar

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska vi börja göra egna bomber istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ska vi börja göra egna bomber istället?

Ja, en slurk nitrometan blandat med lite torrt ammoniumnitrat fixar alla explosioner du någonsin kan önska dig, utan att du betalar överdrivna summor pengar för flygande blyspridare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Ja, en slurk nitrometan blandat med lite torrt ammoniumnitrat fixar alla explosioner du någonsin kan önska dig, utan att du betalar överdrivna summor pengar för flygande blyspridare

Mjo sant. Dags att ta fram anarkistens kokbok och se vad jag kan få till för roligt! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med dig Infraröd.

fruitpunch:

Så du menar alltså att man skall knarka istället?

Mycket vettigare ja.

fruitpunch:

Ja ja, det är ju inte jag som klär mig i kvinnokläder [smile]

Så onödigt. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cry me a river va?


   
SvaraCitera