Aviseringar
Rensa alla

Är Chromebook en dator för en katt som mig?


Ämnesstartare

homepage-promo.jpg

Mjau! Mjau mjau? Rodnar


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chromebook-pixel.jpg

Mjau? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
lol

Mjauuuuu rrrwr Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leksak, inte säkrslift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en Macbook Air istället. Föredrar du Windows installera det på den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig:
Köp en Macbook Air istället. Föredrar du Windows installera det på den. 

Oki, det har jag övervägt. Fast, den har inte lika bra skärm som pixel ju. Fast iof så har den bättre batteritid. Rodnar Och jag gillar bra batteritid. Rodnar Vilken katt gillar inte bra battertid. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig:
Köp en Macbook Air istället. Föredrar du Windows installera det på den. 

Kommer typ inte 12 tum Macbook Air om typ ... eh ett halvår ? Ledsen Katt ej gilla detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har funderat på en chromebook själv, gör typ inget som kräver mer än en webbläsare, så konceptet känns ju vettigt. behöver du göra grejer som kräver mer än en webbläsare så är det ju en annan femma, dock.

Odräglig:
Köp en Macbook Air istället. Föredrar du Windows installera det på den. 

hur fan kan du jämföra en chromebook med en macbook air? det är ju helt olika maskiner med helt olika användningsområden. det är som om någon skulle fråga om de borde skaffa katt, och du i stället rekommenderar en diskmaskin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: har funderat på en chromebook själv, gör typ inget som kräver mer än en webbläsare, så konceptet känns ju vettigt. behöver du göra grejer som kräver mer än en webbläsare så är det ju en annan femma, dock.

Nä använder bara Google Chrome hela dagarna. Rodnar

Leijonsparf: hur fan kan du jämföra en chromebook med en macbook air? det är ju helt olika maskiner med helt olika användningsområden. det är som om någon skulle fråga om de borde skaffa katt, och du i stället rekommenderar en diskmaskin.

HjärtaCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig: Föredrar du Windows

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nä använder bara Google Chrome hela dagarna. Rodnar

fast varför just pixel? nog för att jag gillar googlebrandade produkter på ren princip, men den är ju helvetiskt dyr. när behöver man egentligen sån prestanda i en chromebook?
den är ju snygg, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill nog helst slippa Apple och Microsofts ekosystem. Har iPad nu och även om iOS 7 är gratis så känns det foratfarande inte värt. Gillar inte Android ekosystem heller, jag tycker iOS är bättre än det. Men Chrome är ju en annan grej, för en katt som mej. mmm Rodnar NETOCRACY Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:
Jag vill nog helst slippa Apple och Microsofts ekosystem. Har iPad nu och även om iOS 7 är gratis så känns det foratfarande inte värt. Gillar inte Android ekosystem heller, jag tycker iOS är bättre än det. Men Chrome är ju en annan grej, för en katt som mej. mmm Rodnar NETOCRACY Cool

det är ju argument för en chromebook, men det är i sig inte argument för just en pixel. vad är det med den som gör det värt priset? visst är den sjukt snygg och har sjukt bra skärm, men det känns som att man ska vara rätt jävla rik innan det skulle motivera den över en billigare chromebook för typ ett par tusen, när de i grunden gör exakt samma sak. prestandan kan väl knappast göra så mycket i en chromebook?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast varför just pixel? nog för att jag gillar googlebrandade produkter på ren princip, men den är ju helvetiskt dyr. när behöver man egentligen sån prestanda i en chromebook?
den är ju snygg, dock.

Den är inte ens googlebrandad visste du det? Rodnar (det står bara "chrome" på den som med HP chromebook 11) Den har bra byggkvalite också... mm. Problemet är ju att den inte säljer i Sverige, så man kan inte får 1TB google drive i 3 år , som är möjligt i USA när man köper den, utan man får 15 GB ist. Vilket är ganska stor skillnad hehe... 
Såhär skriver Linux Torvalds om den: 
"Hey, I've joined all the cool kids in having one of the new Google "Pixel" laptops (aka Chromebooks).  And it is a beautifulscreen, to the point where I suspect I'll make this my primary laptop. I tend to like my laptops slightly smaller, but I think I can lug around this 1.5kg monster despite feeling fairly strongly that a laptop should weigh 1kg or less.Because the screen really is thatnice.
And I really appreciate not just the pixels, but the form factor. I despise widescreen displays, but I had gotten resigned to them. Until now. 3:2, baby!I don't understand why people complain about "black bars", when I can't see why it would be any different to have "no pixels at all", which is what the silly widescreen displays do.
I'm still running ChromeOS on this thing, which is good enough for testing out some of my normal work habits (ie reading and writing email), but I expect to install a real distro on this soon enough. For a laptop to be useful to me, I need to not just read and write email, I need to be able to do compiles, have my own git repositories etc..
Side note: I also have the Nexus 10, which also has tons of pixels, but on that one I didn't get the feeling that I could usethe pixels very well... Sure, I could run a web browser and make the text smaller, but without a keyboard I can't reasonably write anything, and without the option of installing a full Linux distro I couldn't see it replacing my laptop anyway, so getting a BT keyboard didn't seem all that relevant either. 
One thing that the Chromebook Pixel really brings home is how crapnormal laptops have become. Why do PC manufacturers even bother any more? No wonder the PC business isn't doing well, when they stick to just churning out more crappy stuff and think that "full HD" (aka 1080p) is somehow the epitome of greatness."
Jag skulle dock inte installera linux nu då men ändå. 


   
SvaraCitera