Aviseringar
Rensa alla

Är vi för unga?


Ämnesstartare

Vi är för små för att förstå kärlek, för små för att diskutera politik, ha en vanlig konversation med andra äldre individer och mm. Bara för att vi föddes några år senare så betyder det väl ändå inte att vi har lägre IQ och inte borde vara delaktiga i något alls tills vi har fyllt 18. Hur mogen och intelligent man är borde avgöra hur man behandlas och inte åldern. Jag tycker att vuxna som behandlar unga på detta vis är barnsliga och rätt så korkade för den delen också om jag ska va ärlig.
Här om dagen diskuterades det politik och då fick jag inte yttra mig utan att bli skrattad åt p.g.a. jag var ''för liten'' för att förstå sådant här, ''NEJ NI ÄR FÖR DUMMA FÖR ATT FÖRSTÅ ATT ÅLDER INTE SPELAR NÅGON ROLL'' tänkte jag men sket i att säga det för det kändes som om att det inte hade haft spelat någon roll ändå då de inte ens lyssnade på mig. Känner ni andra också så eller är det bara jag? Borde inte vi tas på allvar?


   
Citera

Ja ni är för unga för att tas på allvar


   
SvaraCitera

Visserligen har vi kanske inte lika mycket kunskap eller erfarenhet, men åldern i sig ska aldrig vara något argument. Om man nu är så korkad som de påstår borde det väl ändå inte vara några problem att bemöta argumenten direkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:
Ja ni är för unga för att tas på allvar

Frågan var mer riktad mot unga inte gamlingar och va gör du i en sida för ungdomar är inte du "för gammal"


   
SvaraCitera
Exner

StanAs313:

Frågan var mer riktad mot unga inte gamlingar och va gör du i en sida för ungdomar är inte du "för gammal"

Var inte oförskämd när du ber om hjälp. Du får bättre hjälp då.


   
SvaraCitera

StanAs313: ''NEJ NI ÄR FÖR DUMMA FÖR ATT FÖRSTÅ ATT ÅLDER INTE SPELAR NÅGON ROLL''

Galen


   
SvaraCitera

kommer inte ihåg vad jag tyckte i din ålder. men har för mig att jag även då förstod att ålder är mer än en siffra.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Visserligen har vi kanske inte lika mycket kunskap eller erfarenhet, men åldern i sig ska aldrig vara något argument. Om man nu är så korkad som de påstår borde det väl ändå inte vara några problem att bemöta argumenten direkt?

skaru köpa sprit på systembolaget för att du verkar mer mogen än alla andra tex 18 åringar??


   
SvaraCitera

MEN HERRE GUD alla är ju olika vissa är mer mogna andra mindre vissa 13 åringar är som 20 vissa 20 åringar är som 13 alla utvecklas olika snabbt och i olika riktningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Var inte oförskämd när du ber om hjälp. Du får bättre hjälp då.

Hjälp? Han uttrycker sig på ett sätt som får det att kännas mer som än diss än snarare hjälp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
kommer inte ihåg vad jag tyckte i din ålder. men har för mig att jag även då förstod att ålder är mer än en siffra.

Men kände du aldrig att du faktiskt var mognare än andra vuxna? För isf borde du ha förstått att din IQ inte är bunden med din ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:
MEN HERRE GUD alla är ju olika vissa är mer mogna andra mindre vissa 13 åringar är som 20 vissa 20 åringar är som 13 alla utvecklas olika snabbt och i olika riktningar

Håller med dig till 100%.


   
SvaraCitera

StanAs313: Hjälp? Han uttrycker sig på ett sätt som får det att kännas mer som än diss än snarare hjälp.

Inte så mycket diss som att konstatera hur det är, men det är lugnt, någon gång i framtiden kommer ni föräras med möjligheten att folk lyssnar på er, när ni hunnit polera era tankar och åsikter till något användbart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Inte så mycket diss som att konstatera hur det är, men det är lugnt, någon gång i framtiden kommer ni föräras med möjligheten att folk lyssnar på er, när ni hunnit polera era tankar och åsikter till något användbart

Om du tror att ungdomar inte än är "användbara" så är du helt ute och cyklar. Det är sant att vi inte är "användbara" men det är bara för att ni inte lyssnar på oss. Gör det så kommer du komma långt. Vi lär oss ifrån varandra genom att lyssna på varandra, vi har massa idéer och tankar som samhället hade fått en stor nytta av.


   
SvaraCitera

StanAs313: Om du tror att ungdomar inte än är "användbara" så är du helt ute och cyklar. Det är sant att vi inte är "användbara" men det är bara för att ni inte lyssnar på oss.

Jag var också ung en gång i tiden och jag rekommenderar inte någon att lyssna på något jag tyckte eller tänkte när jag var tonåring


   
SvaraCitera