Aviseringar
Rensa alla

Alkolistfassa


SimonSven: Ja det gör jag, redan som 13 år satt jag hemma och var orolig när han var ute. Men egentligen är det han som ska sitta hemma och vara orolig när jag var ute och festade. Man kan väl säga att vi har bytt lite roller, jag och min pappa.

Du är mycket mer vis än din pappa verkar vara. Låt inte honom dra ner dig i hans helvete. Tänk på dina bröder och prioritera att skydda de. Du kan stödja din far, men i övrigt tycker jag att du inte så ska låta honom förstöra ditt liv.

SimonSven: Tro mig när jag säger att man har fått kämpa på med skola och allt annat samtidigt som man har en pappa som alkis

Jag tror dig, och jag kan bara tänka mig hur mycket energi det tar från dig att oroa dig för honom, dig själv och dina bröder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Du är mycket mer vis än din pappa verkar vara. Låt inte honom dra ner dig i hans helvete. Tänk på dina bröder och prioritera att skydda de. Du kan stödja din far, men i övrigt tycker jag att du inte så ska låta honom förstöra ditt liv.

Jag tänker inte låta han förstöra något i mitt liv men samtidigt var det svårt att liksom inte "bryr" sig om honom när han har försökt att vara en så bra pappa och mamma som möjligt till oss i 5-6 år. Jag tycker ju så synd om honom för jag vet att han har haft det så jädra jobbigt..
Jag får väl se vad som händer, hoppas han har insett nu att det inte funkar längre och tar tag i saker.
Jag tackar för alla stöttande ord!


   
SvaraCitera

Har det likadant fast med min mamma. Min mamma dricker och min pappa är död så jag ver hur det känns, kämpa på och ge inte upp.


   
SvaraCitera

SimonSven: Jag tänker inte låta han förstöra något i mitt liv men samtidigt var det svårt att liksom inte "bryr" sig om honom när han har försökt att vara en så bra pappa och mamma som möjligt till oss i 5-6 år. Jag tycker ju så synd om honom för jag vet att han har haft det så jädra jobbigt..
Jag får väl se vad som händer, hoppas han har insett nu att det inte funkar längre och tar tag i saker.
Jag tackar för alla stöttande ord!

Jag förstår, det är inte lätt att låta bli att bry sig mycket om de man älskar.

Fortsätt gärna skriva i den här tråden hur det går. En styrkekram till dig Hjärta, fortsätt kampen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flygandeko:
Har det likadant fast med min mamma. Min mamma dricker och min pappa är död så jag ver hur det känns, kämpa på och ge inte upp.

Tråkigt att höra! Du får också kämpa på! Hur svårt det än blir så ge aldrig upp. Livet blir vad man gör det till! Glöm inte det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag förstår, det är inte lätt att låta bli att bry sig mycket om de man älskar.

Fortsätt gärna skriva i den här tråden hur det går. En styrkekram till dig Hjärta, fortsätt kampen!!

Nej det är inte så lätt :/

Jag ska försöka hålla mig uppdaterad. Tack så mycket! Det lovar jag! Jag ger aldrig upp Hjärta


   
SvaraCitera

SimonSven: Min fråga till er, vad hade ni gjort och vad tycker ni jag ska göra?

Har han varit inne på behandlingshem för sitt missbruk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Har han varit inne på behandlingshem för sitt missbruk?

Nej det har han inte, som sagt han har bara gått och prata med en psykolog.


   
SvaraCitera