Aviseringar
Rensa alla

Astronomi-tråd

Plejadisk Panda:

Du tror vi får internet genom nåt star wars laserprojekt? Så är nämligen inte fallet, vilket jag också enkelt kan bevisa för dig om du har lust.

Hahah, bara acceptera när du har fel!!

SvaraCitera

Rebecca00:

Hahah, bara acceptera när du har fel!!

Du tror också vi får internet genom lasrar?

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Du tror också vi får internet genom lasrar?

Jag tror på att vi har satelliter i rymden och därför kan man absolut säga att vi får WIFI från rymden.

Såhär går det till:
Satelliten plockar upp en signal, och med hjälp av el från stora solpaneler förstärker den signalen och skickar ned den igen. Det tar ändå inte längre tid för en signal från start till slut än att den kan användas för telefoni, datakommunikation och direktsända tv-evenemang. Satelliten förstärker signalen så att man får en perfekt mottagning i hela täckningsområdet. Det gör att man kan använda ganska små paraboler som kan sättas upp på ett vanligt tak för att ta emot signaler. Det är det som kallas DTH eller direktöverföring till hemmen.

SvaraCitera

Rebecca00:

Jag tror på att vi har satelliter i rymden och därför kan man absolut säga att vi får WIFI från rymden.

Såhär går det till:
Satelliten plockar upp en signal, och med hjälp av el från stora solpaneler förstärker den signalen och skickar ned den igen. Det tar ändå inte längre tid för en signal från start till slut än att den kan användas för telefoni, datakommunikation och direktsända tv-evenemang. Satelliten förstärker signalen så att man får en perfekt mottagning i hela täckningsområdet. Det gör att man kan använda ganska små paraboler som kan sättas upp på ett vanligt tak för att ta emot signaler. Det är det som kallas DTH eller direktöverföring till hemmen.

Du har inte dth internet. Du är uppkopplat på ett markliggande nätverk ägt av en ISP. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_backbone#Infrastructure

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Du har inte dth internet. Du är uppkopplat på ett markliggande nätverk ägt av en ISP. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_backbone#Infrastructure

Tycker min källa är mer trovärdig än din #Host# wikipedia# Men nu var inte frågan vilket WIFI jag har utan huruvida vi får tag på internet/ hur det kommer till oss.

SvaraCitera

Rebecca00:

Tycker min källa är mer trovärdig än din #Host# wikipedia# Men nu var inte frågan vilket WIFI jag har utan huruvida vi får tag på internet/ hur det kommer till oss.

Du tror alltså det som står här är ljug?

Du har inte dth-internet eftersom ingen har dth-internet. Hade du fått internet genom en satellit så hade du haft täckning överallt. Nu har du bara täckning antingen där du är direkt uppkopplad med kabel, eller där det finns en mast som kan sända ut signalen. Varför? Jo, för att internet självklart kommer från ett markliggande nätverk och inte från laserstrålar i rymden. Är det klart?

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Du har inte dth-internet eftersom ingen har dth-internet. Hade du fått internet genom en satellit så hade du haft täckning överallt. Nu har du bara täckning antingen där du är direkt uppkopplad med kabel, eller där det finns en mast som kan sända ut signalen. Varför? Jo, för att internet självklart kommer från ett markliggande nätverk och inte från laserstrålar i rymden. Är det klart?

Du kan inte utesluta det faktum att satelliterna  finns där uppe och de är inte direkt bara skräp. Som sagt så plockar satelliten upp en signal därefter går den tillbaka till Jorden men det är först då som får vi internet.

SvaraCitera

Rebecca00:

Du kan inte utesluta det faktum att satelliterna  finns där uppe och de är inte direkt bara skräp. Som sagt så plockar satelliten upp en signal därefter går den tillbaka till Jorden men det är först då som får vi internet.

Satelliter har som sagt absolut inget att göra med internet. Utan levereras uteslutande av ett markbaserat stamnät. 

Skräp är precis vad satelliter är. De finns inte på riktigt. Alla uppskjutningar du sett är fejk.
Jag har varit inne på Esrange, Sveriges topphemliga raketbas. Där staten påstår att man skjuter upp satelliter. Men det är bara lögn.
lwmRxYB.jpg
aTfcXSt.jpg
2 av mina smygfoton.

Här är era satelliter. Bokstavligt talat skräp, lagt på hög efter fejkade uppskjutningar. Notera Fotografi-förbjudet-skylten, eftersom de såklart inte vill att detta ska läcka ut.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Du tror vi får internet genom nåt star wars laserprojekt? Så är nämligen inte fallet, vilket jag också enkelt kan bevisa för dig om du har lust.

Tror vad fan, du tror att Jorden är platt som om du levde för 500 år sedan, inser inte du sanningen att ni har bevisad vetenskap emot er medan ni varken har bild eller förklaringar på hur fysikens lagar skulle fungera. Jag fattar inte ens hur jag kan lägga min tid på att argumentera med er om ett ämne ni inte alls är pålästa om. Ni är hjärntvättade av förklaringar som inte säger någonting eftersom att detta inte skulle fungera.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Satelliter har som sagt absolut inget att göra med internet. Utan levereras uteslutande av ett markbaserat stamnät. 

Skräp är precis vad satelliter är. De finns inte på riktigt. Alla uppskjutningar du sett är fejk.
Jag har varit inne på Esrange, Sveriges topphemliga raketbas. Där staten påstår att man skjuter upp satelliter. Men det är bara lögn.
lwmRxYB.jpg
aTfcXSt.jpg
2 av mina smygfoton.

Här är era satelliter. Bokstavligt talat skräp, lagt på hög efter fejkade uppskjutningar. Notera Fotografi-förbjudet-skylten, eftersom de såklart inte vill att detta ska läcka ut.

Så jävla topphemligt är inte esrange, de får ju besök hela tiden. Dessutom behövs det inte världens största raketbana för att skjuta upp en satellit.
Förresten, fina bilder på exakt ingenting. Det där är inte hela Esrange.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är äckligt feg, ge dig, det enda som egentigen behövs till bevis här är gravitation. Gravitation påverkad av massa. Jorden skulle aldrig kunna vara platt. 

Plejadisk Panda:

Ugh, orkade inte titta längre än till första s.k. "beviset". Har man de mest grundläggande kunskaper om fundamental växelverkan, så vet man att gravitation inte alls är så uppenbart och enkelt som pop-science-tjejen påstår. Tramsvideo för småbarn och globhuvuden.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Surf ursäkta mig?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Du påstod precis att internet kommer från rymden. Tror du det är aliens som ger internet åt oss? kanske lite ödmjukhet vore att tillämpa? Erkänna att du faktiskt inte förstår så mycket som du tror?

Omg, säger den som inte har några logiska bevis.
Du har ALLT emot dig, inser inte du det?

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

lwmRxYB.jpg
aTfcXSt.jpg
2 av mina smygfoton.

AuriSacraFames:

Omg, säger den som inte har några logiska bevis.
Du har ALLT emot dig, inser inte du det?

Hahaha, det här var ju precis vad jag tänkte när jag läste kommentaren med fotografierna!!

SvaraCitera
Hando

Oh yes. Min typ av tråd. 

Tycker detta är lite läskigt. När man tänker på Universum tänker man knappast på att det har ett bäst före datum. Även om människan skulle lyckas överleva flera miljarder år kommer vi ändå förmodligen aldrig kunna stoppa Universums undergång. Även om den är en bra bit in i framtiden så finns den ändå där, och tanken på det är lite skrämmande.

Postar Kurzgesagt då det är lätt att hänga med när de förklarar. Söt

SvaraCitera