Bööööörg:
Ekologiskt är väl dyrare
men aslkd
asså
du får läsa om texten & om det är ngt fel jag skrivit får du vara tydligare med vadd et är för fel jag skrivit.
ja, ekologiskt är dyrare
x120981
Bööööörg:
Ekologiskt är väl dyrare
aldrig fattat grejen med att köpa ngt oekologiskt som kostar 10kr mer per kg på ena stället än andra stället.
LÄS OM, LÄS RÄTT
så förstår du(y)
finmatta:
men aslkd
assådu får läsa om texten & om det är ngt fel jag skrivit får du vara tydligare med vadd et är för fel jag skrivit.
ja, ekologiskt är dyrarex120981
Menade du typ att det är dumt att köpa oekologiskt för 20 kr på konsum när samma men ekologisk kostar 15 spänn på ica?
Bööööörg:
Menade du typ att det är dumt att köpa oekologiskt för 20 kr på konsum när samma men ekologisk kostar 15 spänn på ica?
spelar ingen roll om jag menar det eller det jag menade:
att köpa ngt som INTE är EKOlogiskt men DYRT istället för att köpa det billigt.
onödigt att köpa ngt dyrt.
typ folk som köper lök från ica (ej ica maxi) för 14-15/kg när det finns för <10kr per kg (ex willys, lidl)
och här, där jag bor, ligger willys och lidl 5-20 min från stan, där ica är.
kanske drf allt är så djävla ruttet i närbutiker som säljer dyr frukt & dylikt. ingen köper
lr ok, inte lagt märke till allt men deras lökar & potatisar är lika mjuka som mina fingrar
finmatta:
spelar ingen roll om jag menar det eller det jag menade:
att köpa ngt som INTE är EKOlogiskt men DYRT istället för att köpa det billigt.onödigt att köpa ngt dyrt.
typ folk som köper lök från ica (ej ica maxi) för 14-15/kg när det finns för <10kr per kg (ex willys, lidl)och här, där jag bor, ligger willys och lidl 5-20 min från stan, där ica är.
kanske drf allt är så djävla ruttet i närbutiker som säljer dyr frukt & dylikt. ingen köper
Ok fattar...
Bööööörg:
Ok fattar...
bra, kände mig tvungen att förklara som för ett småbarn
var jju riktigt tydlig först
uh, att man ens ska behöva förklara basic facts
finmatta:
bra, kände mig tvungen att förklara som för ett småbarnvar jju riktigt tydlig först
uh, att man ens ska behöva förklara basic facts

Hallå hur går det med boendet?
Z0dd: tonfisk
tonfisk är väl relativt dyrt per burk? har förvisso dålig koll på energiinnehållet men.
ont tror ingen har skrivit rotfrukter än, så det är ett tips. mjölk innehåller ju i princip alla vitaminer man behöver också, så det är ju en bra grej. sen baka eget bröd om du äter bröd, köpt bröd är både dyrt och inte särskilt gott.
öb borde ha en del torrvaror, kan vara värt att kolla upp om det krisar
Blivande_japan:
tonfisk är väl relativt dyrt per burk? har förvisso dålig koll på energiinnehållet men.ont tror ingen har skrivit rotfrukter än, så det är ett tips. mjölk innehåller ju i princip alla vitaminer man behöver också, så det är ju en bra grej. sen baka eget bröd om du äter bröd, köpt bröd är både dyrt och inte särskilt gott.
Mm funderade på att baka bröd idag... köpte ett bröd för 24 spänn så tog den slut på 2 dagar... 🙁
Bööööörg:
Mm funderade på att baka bröd idag... köpte ett bröd för 24 spänn så tog den slut på 2 dagar... 🙁
låter som du äter rätt mycket bröd då, så det är det helt klart värt att baka!
Blivande_japan:
låter som du äter rätt mycket bröd då, så det är det helt klart värt att baka!
Äter mkt pga tränar... köpte 1 kg köttfärs på lördag och har typ ätit upp allt redan