Aviseringar
Rensa alla

Buggrapporteringstråden

nykterist:

loggades ut helt random precis, att stanna inloggad så länge man är kvar på sidan vore trevligt. 

händer mig med särskilt om man klickar på en länk innom um

SvaraCitera

funkar just nu för mig inte att klicka på taggar. taggar som är "nya" alltså som inte fördes över vid lansering från gamla um står det att det inte finns några trådar i.

SvaraCitera

jag kan inte citera. alls. förut kunde jag ibland. jag kan iofs inte göra radbyten alls längre heller.
¨tror d1a är 1 konspiration från 8 pga jag kritiserade alla överflödiga radbyten

SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:
jag kan inte citera. alls. förut kunde jag ibland. jag kan iofs inte göra radbyten alls längre heller. 

Utveckla. Vad exakt gör du och vad händer när du gör det? Vad använder du för webbläsare? 

qazedctgb:

funkar just nu för mig inte att klicka på taggar. taggar som är "nya" alltså som inte fördes över vid lansering från gamla um står det att det inte finns några trådar i.

Det är något knas med vår sökmotor. Jag trodde att vi fixade det för någon timme sedan, men det verkar inte så. Ska försöka åtgärda saken imorgon.

SvaraCitera

använder opera. gör inget, det går bara inte. förut hade jag "menyn" vid textfältet där ibland, nu är den aldrig där, det är bara en blå ram runt textrutan

SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:
använder opera. 

Aha! Det förklarar saken. Vi har en hel del problem med Javascript i Opera. För att citera mina kollegor för några timmar sedan:

[kl. 18:27:05] Syn Vas: good evening Lenny:) you just found me dying with Opera...
[kl. 18:28:31] Lennaert: Well I'm happy you share your last words with me then 🙂
[kl. 18:30:18] Syn Vas: 🙂 y, I'm happy I can share the sadness
[kl. 18:40:06] Syn Vas: I'll leave it and go outside cry in public 🙂

SvaraCitera

känner mig lite ond nu. känns bra

SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni makthavare testar att pm:a, särskilt långa konv, så märker ni att
det inte går så smidigt. Sidan hoppar och meddelanden hamnar i oordning. 

varsego

SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

En liten uppmaning till er som skriver i tråden. Om det inte är superduperuppenbart vad som är fel, skriv gärna vad du gör, vad som händer och vad du vill ska hända. Ibland är det inte helt enkelt att förstå om något är en bugg eller bara ett missförstånd.

Är det meningen när man taggar att det ska kommit till en extra tagg när man trycker Enter?

Låt oss säga att jag skriver taggar och lägger till Xisco och sen vill ha UM.
När jag skriver UM så dyker det upp alternativ som är använda taggar. Trycker jag då på ENter så kommer både UM och UM-träff med som tagg, fast jag inte vill ha UM-träff med (så jag tyrcker på x).

SvaraCitera
Åtta

Xisco:

Är det meningen när man taggar att det ska kommit till en extra tagg när man trycker Enter?

Låt oss säga att jag skriver taggar och lägger till Xisco och sen vill ha UM.
När jag skriver UM så dyker det upp alternativ som är använda taggar. Trycker jag då på ENter så kommer både UM och UM-träff med som tagg, fast jag inte vill ha UM-träff med (så jag tyrcker på x).

Nej, det var skumt. När du trycker på enter så ska bara den tagg du markerat läggas till.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej, det var skumt. När du trycker på enter så ska bara den tagg du markerat läggas till.

Hos mig kommer både det jag skrivit samt det som är med bland alternativen i alla fall. Använder Firefox om det är till någon nytta.

SvaraCitera
Åtta

Xisco:

Hos mig kommer både det jag skrivit samt det som är med bland alternativen i alla fall. Använder Firefox om det är till någon nytta.

Absolut. Version skulle också hjälpa.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:
Absolut. Version skulle också hjälpa.

20.0 🙂
Uppdaterade precis efter mitt inlägg så var samma på förra versionen.

varför loggas man ut ur UM efter en stund på datorn?

SvaraCitera
Åtta

Xisco:

varför loggas man ut ur UM efter en stund på datorn?

Det är något jag tänkte undersöka så snart jag hinner. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om ni makthavare testar att pm:a, särskilt långa konv, så märker ni att
det inte går så smidigt. Sidan hoppar och meddelanden hamnar i oordning. 

varsego

LedsenLedsen

SvaraCitera