Nachac:
Överklassen är ju särskilt svår att nå vad gäller "snobbism" (kulturellt kapital) men att göra en klassresa upp till medelklass behöver inte vara så knepigt. Att sätta sig in i den lokala jargongen är inte omöjligt, att byta hudfärg är.
Okej. Det är möjligt. Jag vet inte riktigt hur man bör definiera skillnaden mellan medelklass och arbetarklass.
kakakaka:
mhm länka lite mer länkar och fler wwe-bilder pls så dina argument blir tydligare.
Hållkäften köksslyna!
mynona: Vad som spelar roll är att slöjan i sig bygger på en struktur där könen ska behandlas olika. Att behandla könen olika är fel.
I kontexten rörande islam stämmer det inte
http://abcnews.go.com/GMA/story?id=126666
Sägmig: I kontexten rörande islam stämmer det inte
Jag bryr mig inte om huruvida det hör till islam eller inte. Jag har talat om slöjbärandet, inte om islam.
mynona:
Jag bryr mig inte om huruvida det hör till islam eller inte. Jag har talat om slöjbärandet, inte om islam.
I den kontexten håller jag med dig.
Sägmig:
I den kontexten håller jag med dig.
Då förstår jag inte varför du över huvud taget protesterade från början.
mynona:
Då förstår jag inte varför du över huvud taget protesterade från början.
Det beror på om man tar det ur sin kontext eller inte. Men att säga att det står i koranen att kvinnor ska klä sig anständigt men inte nämna att det står att männen också skall göra det är felaktigt vilket jag redan har länkat. Men som sagt i sammanhanget så är det fel att ett lands regering och olika normer bestämmer vad som är anständigt och att kvinnan får skylla sig själv om inte.
Sägmig:
Det stämmer inte
http://abcnews.go.com/GMA/story?id=126666Varför ska de som inte bär hijab tala för dem som bär Hijabs? Låt dem med Hijabs tala för sig själva. Fast dock tror jag jag vet svaret, de svarar helt enkelt det svaret de inte vill höra.
men herregud du skämmer ju bara ut dig..
isola:
men herregud du skämmer ju bara ut dig..
Jag skämmer ut mig? är du säker på att du inte trollar? Verkar i alla fall som det.
Känner dock att det är rätt typiskt för en misogyn person att inte inse (om det i detta fall beror på låg intelligens eller fanatism kan man ju diskutera) hur detta segregerar och förtrycker kvinnor - både medvetet och omedvetet, och genom att kalla en kvinna för köksslyna (!!!) tankar att ej förstå detta. Dock borde du vara läskunnig och kunna läsa igenom tråden och ta till dig vad andra skriver.
Ok var lite elak där (måste ju ändå leva upp till min roll här på um kanske) men ogillar både personangrepp på kaka och misogyni så ah
Hahah vad skrev hen? Det är dock kul att du argumenterar för hijab och kvinnorättigheter genom att uttala dig sexistiskt samtidigt.

Hej allihopa! Håll en trevlig ton när ni argumenterar och ge sjutton i personangrepp. Detta gäller även gensvar till regelbrott och otrevligheter - anmäl istället för att ge tillbaka med samma visa.
Sägmig:
Det beror på om man tar det ur sin kontext eller inte. Men att säga att det står i koranen att kvinnor ska klä sig anständigt men inte nämna att det står att männen också skall göra det är felaktigt vilket jag redan har länkat. Men som sagt i sammanhanget så är det fel att ett lands regering och olika normer bestämmer vad som är anständigt och att kvinnan får skylla sig själv om inte.
Mhm länka gärna pls. Och inga tramstolkningar från någon icke-
arabisk isisblogg. Det finns en hel sura som riktar sig åt kvinnor och hur de bör klä sig och bete sig för att slippa attrahera mannen eller få uppmärksamhet på något sätt. (Detta är dock inte konstigt med tanke på vilka strukturer som styrde det arabiska samhället när koranen skrevs, de där reglerna ansågs vara t.om kvinnovänliga eftersom nu kan männen inte te sig på vilken kvinna som helst längre, utan bara dessa som inte lyder reglerna)
jag tycker människor generellt är på tok för strikta/ tramsiga när det gäller detta. loosen upp lite för fan. det är inte ett problem att salming är indian på en bild.