isola:
Det psykiska kan som sagt påverka mkt, ja. Men ej bota ngt utan hjälp.
Ingenting är omöjligt.
Ja, kolla in denna video
- Buddah:
Är mer rädd för den panik som medias rapportering orsakar än vad jag är för sjukdomen i sig. SÅ JÄKLA SANT
Sant. Folk skriver utan pålitliga källor... Läs på om sjukdomen innan ni får panik tycker jag. Annars kan man ju bara leva en dag i taget och försöka vara så hälsosam så möjligt.
isola:
Du tänker ju ej längre än nästan räcker. Hur länge ska gränserna vara stängda? För alltid? Detta är ju bara ett ytterligare ett sätt för en diktatur att kontrollera sitt folk. Skickar man inga hjälparbetare eller resurser kommer smittan att stanna kvar och folk kommer att bära den med sig över hela världen. Det enda sättet är att personal och bistånd tas dit för att behandla och isolera de sjuka.
Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Vad beträffar de smittade länderna i Afrika så är det väl bättre att smittan stannar kvar där än att smittan sprids över hela världen. Alla länder i hela världen har ju inte så utvecklad sjukvård som ex Europa och Nordamerika har och ett sätt för att stävja en spridning av smittan över hela världen och i synnerhet för andra u-länder som jag betecknar Nordkorea för är just att stänga gränserna mot övriga världen.
Ej oroad.
vikingen:
Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Vad beträffar de smittade länderna i Afrika så är det väl bättre att smittan stannar kvar där än att smittan sprids över hela världen. Alla länder i hela världen har ju inte så utvecklad sjukvård som ex Europa och Nordamerika har och ett sätt för att stävja en spridning av smittan över hela världen och i synnerhet för andra u-länder som jag betecknar Nordkorea för är just att stänga gränserna mot övriga världen.
Nej det gjorde jag inte pga du skrev i princip exakt samma sak som förra gången.
Hur länge ska gränserna vara stängda, för alltid? Det går sedan inte att garantera att ingen kommer in eller ut så smittan kommer att komma ut förr eller senare. Det bästa (och mest empatiska) är att hjälpa till att utrota den.
isola:
Nej det gjorde jag inte pga du skrev i princip exakt samma sak som förra gången.
Hur länge ska gränserna vara stängda, för alltid? Det går sedan inte att garantera att ingen kommer in eller ut så smittan kommer att komma ut förr eller senare. Det bästa (och mest empatiska) är att hjälpa till att utrota den.
Ja precis
Man borde isolera de drabbade områdena istället för de "friska" länderna, det är enda sättet att utrota smittan nu. Det är så många som är sjuka, man kan inte rädda alla, men man kan förhindra att det sprids och fler blir smittade.
Så folk ska dö i svält för att man isolerar dem?
Zatzumaz:
Ja precisMan borde isolera de drabbade områdena istället för de "friska" länderna, det är enda sättet att utrota smittan nu. Det är så många som är sjuka, man kan inte rädda alla, men man kan förhindra att det sprids och fler blir smittade.Så fo
Exodus:
Så folk ska dö i svält för att man isolerar dem?
nej nej, men just nu finns det hela samhällen som är svårt drabbade, man får självklart isolera hela samhället
Zatzumaz:
nej nej, men just nu finns det hela samhällen som är svårt drabbade, man får självklart isolera hela samhället
Fler kommer dö av ekonomiska orsaker än själva sjukdomen om man gör så
Exodus:
Fler kommer dö av ekonomiska orsaker än själva sjukdomen om man gör så
det tror jag inte, men ja, kanske finns en risk
Exodus:
Du tror helt fel
de har redan isolerat flera områden och jag har hört att de haft det knapert, men ingen har dött eller liknande just av näringsbrist, det är så jag har förstått det iaf
Zatzumaz:
de har redan isolerat flera områden och jag har hört att de haft det knapert, men ingen har dött eller liknande just av näringsbrist, det är så jag har förstått det iaf
inte än