Aviseringar
Rensa alla

Fågelbröst


Ämnesstartare

Jag har något som kallas för fågel bröst och det är när revbenen sticker ut på bröstet och jag håller på att behandla det men ifall det är någon annan som har det och undrar något om det så är det bara att fråga Glad


   
Citera

Pectus carinatum? 


   
SvaraCitera
keynan

Vilken förm av behandling? 


   
SvaraCitera

Han där killen i Dumbass productions på yt har det Söt


   
SvaraCitera

Hm.. Tror jag kan ha liknande då mina revben sticker ut lite


   
SvaraCitera

Har du inga tuttar?


   
SvaraCitera

Har pectus excavatum, men det ger mig inga besvär så länge jag inte drar på mig lunginflammation eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:
Vilken förm av behandling? 

Jag har som en "korset" som formar om revbenen långsamt för jag ville inte operera mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Har du inga tuttar?

Nej och varför skulle jag ha det? 


   
SvaraCitera

Erico02:

Jag har som en "korset" som formar om revbenen långsamt för jag ville inte operera mig 

klokt av dig! hur lång tid kommer det ta ungefär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den glad gopnik:

klokt av dig! hur lång tid kommer det ta ungefär?

Den behandlingen tar ungefär 2-3 år men det kan komma tillbaka sedan. 


   
SvaraCitera

Erico02:

Den behandlingen tar ungefär 2-3 år men det kan komma tillbaka sedan. 

hm finns det träning som kan hålla det i schack sen då? tänker om man typ..får starkare muskelatur så "stannar det på plats" bättre, vad har läkarna sagt?


   
SvaraCitera
keynan

Erico02:

Jag har som en "korset" som formar om revbenen långsamt för jag ville inte operera mig 

Gör det ont att ha "korset"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:

Gör det ont att ha "korset"

Nej det är lite småjobbit att ha den i början men efter ungefär en vecka så känns det som vanligt, det är också lite olika för jag sover med den p.g.a att jag inte klarar att stå upp med den för då mår jag illa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den glad gopnik:

hm finns det träning som kan hålla det i schack sen då? tänker om man typ..får starkare muskelatur så "stannar det på plats" bättre, vad har läkarna sagt?

Antingen så kan man träna magmusklerna så att dom "drar" i den eller så tränar man "bröst" musklerna. Jag är 13 år så mina axlar kommer att bli bredare och då så kommer bucklan in automatiskt.  


   
SvaraCitera