Aviseringar
Rensa alla

Grilla politiker


Ämnesstartare

NiklasW:

Intressant hur man ser på det. Ofta talas det om att SD är främlingsfientliga på grund av att man vill minska invandringen så kraftigt. Därmed bör man även anse att dåtidens socialdemokrati också var främlingsfientliga med tanke på att man presenterade liknande förslag. 

Sverige var ett ruttet land för, allvarligt talat. Tvångssterilisering av samer, förföljelser av homosexuella och romerna som fortfarande blir diskriminerade av svenska myndigheter.

Jag tycker inte att sossarna har lyckats särskilt bra med sitt välfärdssamhälle, tvärtom har det orsakat mer skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Sverige var ett ruttet land för, allvarligt talat. Tvångssterilisering av samer, förföljelser av homosexuella och romerna som fortfarande blir diskriminerade av svenska myndigheter.

Jag tycker inte att sossarna har lyckats särskilt bra med sitt välfärdssamhälle, tvärtom har det orsakat mer skit.

Förstår inte vad det har med frågeställningen att göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Förstår inte vad det har med frågeställningen att göra. 

Jag svarade, indirekt och otydligt, att även socialdemokraterna har stått för främlingsfientlighet, tror att de flesta partier har förutom typ FP. V har kanske inte heller stått för främlingsfientlighet men mycket annat skit iaf.

Skillnaden mellan SD och de andra riksdagspartierna är att det idag bara är SD som bedriver "främlingsfientlig politik" idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Jag svarade, indirekt och otydligt, att även socialdemokraterna har stått för främlingsfientlighet, tror att de flesta partier har förutom typ FP. V har kanske inte heller stått för främlingsfientlighet men mycket annat skit iaf.

Fortfarande en intressant fråga att ställa. Ifall man anser att den dåvarande statsministern Ingvar Carlsson var främlingsfientlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Fortfarande en intressant fråga att ställa. Ifall man anser att den dåvarande statsministern Ingvar Carlsson var främlingsfientlig.

Jo man skulle nog kunna provocera en inbiten socialdemokrat ganska hårt med den frågeställningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Jo man skulle nog kunna provocera en inbiten socialdemokrat ganska hårt med den frågeställningen.

Precis det jag menar. Glad


   
SvaraCitera
GraGo

Säg vad som helst om bitcoin bara, politiker är rädda för det. För antingen så måste de säga att de kommer tillåta det, i vilket fall de kommer förlora centralbankens monopol på valuta (=de förlorar makt) eller så måste de säga att de kommer förbjuda det, vilket få privatpersoner är för, och därför kommer de också att förlora makt genom sänkt väljarstöd.

Men troligtvis kommer de ge ett undvikande svar som "det kan jag inte svara på i dagsläget" eller något liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: vill bara grilla dem riktigt hårt. Några förslag?

Steg 1:
31986__tandvatska_sh_pet_-_1_l.jpg

Steg 2:
grilla.jpg

Steg 3:
ImageHandler.axd?guid=cadb0d4b-7f5f-44f2

Steg 4:
asado458


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snabbversion:
images?q=tbn:ANd9GcQVpGgHVJdmBkbiC8y5X4h


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

(långt citat)

Hahhah alltså du är sick xD

GraGo:
Säg vad som helst om bitcoin bara, politiker är rädda för det. För antingen så måste de säga att de kommer tillåta det, i vilket fall de kommer förlora centralbankens monopol på valuta (=de förlorar makt) eller så måste de säga att de kommer förbjuda det, vilket få privatpersoner är för, och därför kommer de också att förlora makt genom sänkt väljarstöd.

Men troligtvis kommer de ge ett undvikande svar som "det kan jag inte svara på i dagsläget" eller något liknande.

Jag tvivlar på att många i Sverige har någon större koll på bitcoin och penningpolitik. Jag tror att politikerna ganska lätt kan ställa sig på centralbankernas sida. Även jag är rädd för att inte ställa mig på centralbankernas sida därför att jag är inte säker på att en omställning går att genomföra utan att det riskerar att leda till en omfattande finanskrasch och vad som händer då går inte att kontrollera eller förutse annat än att det kan ge förödande konsekvenser. Jag hoppas dock att systemet går att fasa ut på nåt sätt men jag är inte tillräckligt medveten för hur en sådan process skulle se ut för att kunna argumentera för den. Intressant diskussion dock.


   
SvaraCitera

Fråga varför miljöpartiet har slutat klä sig i helskägg och ylletröjor


   
SvaraCitera