Aviseringar
Rensa alla

helt sjuka priser..


Ämnesstartare

Gick för att handla lite idag. Fick lite chock när jag såg Priset som det blev i slutändan.

Jag köpte;

1 pack korv(tio korvar)

1 pack hallon.

1 pack bärmix

2 mango

kiwi

Och ett pack avokado.

Detta gick på 131!) spänn.. Och det för lite frukt,bär och ett pack korv.


Är det bara jag, eller tycker ni också att matvaror börjar bli för dyra?


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

ne tkr inte d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja priserna har gått upp rejält de senaste 8 åren, men priset för det du köpte verkar ändå vara i överkant jämfört med hur priset är i allmänhet, handla på en billigare affär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

priserna stiger, pengarna blir mindre värda, fattiga blir fattigare och rika blir rikare 


   
SvaraCitera

DET beror på vad man prioriterar. Vars man handlar och vad man har för krav på det man köper osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skall handla basvaror i orientaliska livs (kines/turk-affärer i vardagligt språk), men se upp för produkter med palmolja och liknande ekologisk haverism


   
SvaraCitera
time
 time

Frukt och bär är väl alltid dyrare under vinterhalvåret?

F


   
SvaraCitera

time:
Frukt och bär är väl alltid dyrare under vinterhalvåret?F

tänkte skriva en mer ingående förklaring, men faktorerar man in din nya avatar så skulle jag nog inte kunna komma med något mer övertygande. det är en väldigt förtroendeingivande avatar.


   
SvaraCitera
time
 time

player one:

tänkte skriva en mer ingående förklaring, men faktorerar man in din nya avatar så skulle jag nog inte kunna komma med något mer övertygande. det är en väldigt förtroendeingivande avatar.

Tack! Ja, jag känner mig Mycket Viktig med den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ica jag handlar på är fan asdyrt... 

Brukar passa på om man är i närheten av Willy/CooP/o-allt-vad-de-heter ist! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Ica jag handlar på är fan asdyrt... 

Brukar passa på om man är i närheten av Willy/CooP/o-allt-vad-de-heter ist! 

Närmaste nu var ICA, de andra ligger typ tre km från skolan. ICA är svindyrt. När min låtsaspappa såg kvitto så reagerade till och med han..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte extra pris Som på ICA Maxi har olika på frukt och grönt så bli det klart dyrare samt sen beror det lite var man bor i Sverige också 🙂 


   
SvaraCitera
Yaren

färska bär är ju alltid löjligt dyra, och mango och avokado är väl bäst att köpas på extrapris. Korvarna vet jag inte, men om det är bra kött går ju priset upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pack? Köp frysta i PÅSAR istället

Gå igenom butiken eller flera butiker o kolla priser innan du handlar. finns alltid ett billigt märke gömt ngnstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez: Man skall handla basvaror i orientaliska livs

Håller med. Här i Calgary köper vi även alla grönsaker/frukt på en asiatisk matvaruaffär pga: priserna ligger runt en tredjedel i jämförelse med andra butiker. Grönsaker här är dyrtLedsen


   
SvaraCitera