Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

Ämnesstartare

- Razorblade -:

Ledsen Varför inte?

Ska träffa min vapendragare i Rålis om en timme! Hooka upp?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Ska träffa min vapendragare i Rålis om en timme! Hooka upp?

Jag har inte träffat någon från UM än, håller det så ett tag till men tack ändå!

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Fuck samhället Ennie! Man lever för sin egen skull och det är den enda meningen med ens liv.

Har du avslutat gymnasiet?

kanske

japp

isola: varför kan du ej ändra på detta? du gick väl någon uniutbildning innan?

visste inte att det var därför jag mår dåligt. ja, men var för dum och lat.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: kanske

Du kommer må bättre när detta "kanske" byts ut mot "Ja!!"

ennie: japp

Har du några planer för hösten? Vad gör du just nu?

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Du kommer må bättre när detta "kanske" byts ut mot "Ja!!"

har just börjat gilla samhället igen. förstör inte det nu.

- Razorblade -: Har du några planer för hösten? Vad gör du just nu?

vet inte.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: har just börjat gilla samhället igen. förstör inte det nu.

Inget fel i det, men du bör aldrig ha samhället som högre prio än ditt eget liv.

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Går du i någon terapi, tar medicin? Jag har varit i ett sådant läge i runt 3 år, har sökt mig själv med alla verktyg jag har tillgängliga och det är först nu jag börjar inse vad som är den rätta vägen. Den som söker skall finna sägs det så fortsätt kämpa!

Tagit medicin i åtta månader och varit på högsta dosen i fyra av dessa - det har inte gjort något för mig. Jag kan inte säga att jag kan relatera till din positiva attityd. Efter 6-7 år av detta kan jag nog mer än väl säga att jag är rätt väldigt trött på det hela.

- Razorblade -: Att dölja måendet är tyvärr ett steg i fel riktning. Man kommer längre ifrån sig själv när man ignorerar sina känslor, har varit där och gjort precis så. Till slut blev jag trött på att låtsas. Mår jag dåligt ska ingen banne mig få stoppa mig från att uttrycka det! Mår du dåligt, låt dig själv få känna måendet, agera ut det. Du kommer annars aldrig kunna komma i kontakt med din egen livskraft som finns i djupet av ditt väsen, och det är just den som är det enda som kan lyfta en ur mörkret. Det jag skriver kan låta flummigt men det är inte bara teori, det är empiriskt undersökt av mig själv och det otaliga gånger.

Jag ignorerar inte mina känslor - jag är extremt medveten om dom. Jag låtsas inte, utan jag känner flera saker parallellt då jag har uppdelade emotionella system. Alltså vanligtvis är den emotionella delen av personligheten integrerad i resterande del, men hos mig har den dissocierat, dvs brutit ut. Som olja på vatten. Sedan har den delat sig i flera delar. Så jag har ca tre-5 olika mentala "fack" som är helt oberoende av varandra, där jag kan känna helt olika saker på samma gång. Jag har till exempel andra diagnoser än depression som ligger i andra fack än det fack depressionen ligger i.

Så det fungerar inte riktigt så för mig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Tagit medicin i åtta månader och varit på högsta dosen i fyra av dessa - det har inte gjort något för mig. Jag kan inte säga att jag kan relatera till din positiva attityd. Efter 6-7 år av detta kan jag nog mer än väl säga att jag är rätt väldigt trött på det hela.

Okej. Är det en kronisk sjukdom?

Chibibbi: Jag ignorerar inte mina känslor - jag är extremt medveten om dom. Jag låtsas inte, utan jag känner flera saker parallellt då jag har uppdelade emotionella system. Alltså vanligtvis är den emotionella delen av personligheten integrerad i resterande del, men hos mig har den dissocierat, dvs brutit ut. Som olja på vatten. Sedan har den delat sig i flera delar. Så jag har ca tre-5 olika mentala "fack" som är helt oberoende av varandra, där jag kan känna helt olika saker på samma gång. Jag har till exempel andra diagnoser än depression som ligger i andra fack än det fack depressionen ligger i. Så det fungerar inte riktigt så för mig.

Jag vet inte om jag förstår det där men det låter allvarligt. Är den förklaringen en sån som psykiatrin har framlagt eller är den din egen tolkning av upplevelserna?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hann läsa vad du skrev Chibibbi, men sen såg jag att allt annat blev raderat så jag tog bort mitt svar också.

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: du bör aldrig ha samhället som högre prio än ditt eget liv.

Tumme upp

SvaraCitera
Ämnesstartare

En klump i hjärtat. Den bara dök upp från ingenstans Ledsen

SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kropp och mitt psyke är tunga

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Jag hann läsa vad du skrev Chibibbi, men sen såg jag att allt annat blev raderat så jag tog bort mitt svar också.

Tack för det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

uttråkad

SvaraCitera

Förvirrad.. Killen jag skriver med har antingen svårt att öppna sej för folk eller spelar svår som fan.. Lite blyg kanske?

SvaraCitera