Bombay:
vilken dos på zoloft har du? 50? 100? 150?bra om du slipper biverkningar. står att det kan förekomma starka såna 4-8 veckor. zoloft är ganska känt för att skapa typ likgiltighet, darrningar och att sexlusten försvinner. funkar det direkt så är det bra om det får dig att känna att du mår bättre.
det du kommer ha är en kurator? ingen mer läkare? får se om kuratorn är bra då.
tror alla undrar hur det är med dig. hur tänker du om närmaste framtiden nu då? vad ska du göra?
50. Man börjar alltid med lägsta dosen när man påbörjar medicinering.
Äh dom kom tillbaka. Det varierar lite nu. Ibland känner jag mig magsjuk och ibland känns det som att jag druckit starköl. Men det är de mildaste biverkningarna så jag klagar inte.
Läkaren är bara min medicin-kontakt. Kuratorn hanterar resten. Lyckligtvis är det en jättetrevlig kvinna så vi ska nog komma överens.
Jag ser inte att jag har en framtid. Det är vad jag tänker. Vet inte vad jag ska göra.
Söndagsångeest. Har det rätt bra just nu egentligen, men är mycket frågor och gamla (jobbiga) minnen som cirkulerar i huvudet. Sen blev jag otroligt sällskapssjuk plötsligt och känner mig lite ensam? Vet att jag har kompisar osv men vill ha de här nu
Ska träffa en kurator på ungdomsrådgivningen imorgon också för att prata och resonera kring plugg. Känns dock som att det inte kommer leda ngn vart? Har träffat många samtalskontakter för att prata om sådant utan resultat så är tveksam
Har vad jag förmodar ömsesidiga känslor med en person. Dock fett krånglig situation som jag inte vet hur den ska lösa sig utan att det gör jävligt ont
Är jävligt trött då jag satt uppe till 00:40 och såg på Harry Potter och Pheonix ordern igår. Sen så skrev jag med min kompis till 2 och sedan vaknade jag vid ca 10 imorse. Yayyyyyyyyyyyy..
Känner mig något orolig. Har ett ex i hälarna som är psykiskt instabil. Han hotar mig att han ska slå mig stup i kvarten och det gör mig rädd. Så blir ofta rädd när jag ska åka eller gå hem efter skolan då han går i en skola inte så långt ifrån mig.
Vet inte hur jag mår. känns mest bara... slut.
Håller på att bli sjuk igen. hoppas det bara är halsfluss. hoppas det går över av sig själv. vet inte vafan jag ska ta mig till om jag måste ligga hemma flera veckor igen 🙁 då finns det ingen som helst chans att jag kommer i fas med skolan den här terminen.
Bombay:
här får du en kommentar. det är synd om dig att du känner dig så dålig. det är svårt om man är sjuk och har smärtor som du skriver om. när man kanske haft otur i livet och blivit utan vänner och liknande. men du ska inte ge upp. du ska inte känna så. det finns ett sammanhang även för dig. sök upp sammanhang där du tror att folk har förståelse, där du tror att andra i svåra situationer finns. det är inte det yttre som räknas alltid eller om man haft en dålig bakgrund. det finns folk för dig också, du måste hitta rätt bara.är du kille eller tjej?
kille
vilken människa accepterar en kille med psykiska besvär som varit ensam så här länge? folk är rädda för sådana som mig, tyvärr. stigmatisering mot psykiskt sjuka och ensamma killar är enorm i samhället.
Jag är inte älskad.
fick flashback till när pappa bröt sig in i badrummet för att skälla på mig pga att han tyckte att jag duschade för länge. låg och grät i flera timmar efteråt på golvet i duschen helt naken
han är den hemskaste människan jag vet
019linnea:
fick flashback till när pappa bröt sig in i badrummet för att skälla på mig pga att han tyckte att jag duschade för länge. låg och grät i flera timmar efteråt på golvet i duschen helt nakenhan är den hemskaste människan jag vet
men va!?
hjärtat då.. kramar.
har också fått jobbiga flashbacks.. och gråtit pga de nyligen. tänker på tillfällen då folk skällt ut mig och skrikit, det är det jobbigaste jag vet typ. kommer aldrig över det.
Hjärtlös:
men va!?hjärtat då.. kramar.
har också fått jobbiga flashbacks.. och gråtit pga de nyligen. tänker på tillfällen då folk skällt ut mig och skrikit, det är det jobbigaste jag vet typ. kommer aldrig över det.
många kramar
usch. det är fruktansvärt ibland när allt verkar bra, så bryter man ut i tårar pga ngt påminner en om det som hände.. men vi är fortfarande asbra människor trots detta. du är en asbra människa
Är jättetrött. Tänker på alla offer och närstående. har aldrig sett så mycket poliser. har aldrig sett så många människor gå hem. Åkte bil och ville bara att alla skulle få plats, även om bilen gick långsammare än fotgängarna. undrar om det är okej att inte känna mig okej. vill sova i 10 dygn.
019linnea: usch. det är fruktansvärt ibland när allt verkar bra, så bryter man ut i tårar pga ngt påminner en om det som hände.. men vi är fortfarande asbra människor trots detta. du är en asbra människa
ja, tror man blir känsligare när man tror att allt är bra.. tack för de orden, du är asbra. <3
önskar att jag kunde vara gladare. Att det typ kändes ok att vara människa.