Aviseringar
Rensa alla

Lång som tjej?


Ämnesstartare

Jag är 15 år och 185 cm lång, mår extremt dåligt över min längd och det blir ju inte precis bättre av att alla kommenterar min längd. Jobbigast är det när jag är med killar eftersom 99% av killarna jag känner är kortare än mig. Vara gång jag tänker på min längd blir jag ledsen, det förstör min vardag.  Finns det någon annan lång människa som känner likadant? 


   
Citera

Det är inget att oroa sig över. Du är bra för den du är och det finns miljontals killar där ute som inte änns bryr sig om längden. Jag är en av dom. Så tänk inte mer på det. Glad


   
SvaraCitera

Något du ska komma ihåg är att längden spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

Jag är tycker det är snyggt med långa tjejer jag. Glad


   
SvaraCitera
Kudhos

Många killar växer hela vägen tills de är 22. Du kommer inte vara den enda långa länge till. 

Och långa tjejer är snygga. Du får vänta lite tills killarna kommer ikapp. Tills dess så kan du njuta av det fina vädret där uppe. 


   
SvaraCitera

det är lika jobbigt för korta killar


   
SvaraCitera

Hade gärna tagit 10 cm av dig D;


   
SvaraCitera

adaq:
Det är inget att oroa sig över. Du är bra för den du är och det finns miljontals killar där ute som inte änns bryr sig om längden. Jag är en av dom. Så tänk inte mer på det. Glad

rogernw:
Något du ska komma ihåg är att längden spelar ingen roll.

Jag förstår att ni försöke trösta henne, men det är inte sjysst att ljuga i gott syfte. Klart att längden spelar roll, och det är sällan man ser par där killen är kortare än tjejen. De flesta tjejer föredrar om killen är längre, och de flesta killar föredrar om tjejen är kortare.

Däremot kan man uttrycka sig som så att hon kanske får svårare att hitta pojkvän, men att det absolut inte är omöjligt. Då har man varit mer sanningsenlig, samtidigt som man försöker hjälpa henne!


   
SvaraCitera
Kudhos

rbb:

Jag förstår att ni försöke trösta henne, men det är inte sjysst att ljuga i gott syfte. Klart att längden spelar roll, och det är sällan man ser par där killen är kortare än tjejen. De flesta tjejer föredrar om killen är längre, och de flesta killar föredrar om tjejen är kortare.

Däremot kan man uttrycka sig som så att hon kanske får svårare att hitta pojkvän, men att det absolut inte är omöjligt. Då har man varit mer sanningsenlig, samtidigt som man försöker hjälpa henne!

De flesta betyder inte alla. Tycker inte de ljuger. 


   
SvaraCitera

blev också lång tidigt och tröttnade på att få kommentarer om det, men det finns nog lika många för- och nackdelar med det som att vara kort egentligen. det finns många långa killar ifall det är ett hinder för dig att de är kortare(?), och många av de kortare kommer att växa ikapp. idag bryr jag inte mig något särskilt om det.


   
SvaraCitera

rbb:

Jag förstår att ni försöke trösta henne, men det är inte sjysst att ljuga i gott syfte. Klart att längden spelar roll, och det är sällan man ser par där killen är kortare än tjejen. De flesta tjejer föredrar om killen är längre, och de flesta killar föredrar om tjejen är kortare.

Däremot kan man uttrycka sig som så att hon kanske får svårare att hitta pojkvän, men att det absolut inte är omöjligt. Då har man varit mer sanningsenlig, samtidigt som man försöker hjälpa henne!

Fast jag har inget problem med långa tjejer. Däremot så vill jag inte att de ska vara överviktiga. Jag ljuger inte i gott syfte. 


   
SvaraCitera

Tardig Aldrig brytt mig om längden på en tjej. Gissar att det bara är en deal breaker för korta killar med komplex.


   
SvaraCitera

rbb:

Jag förstår att ni försöke trösta henne, men det är inte sjysst att ljuga i gott syfte. Klart att längden spelar roll, och det är sällan man ser par där killen är kortare än tjejen. De flesta tjejer föredrar om killen är längre, och de flesta killar föredrar om tjejen är kortare.

Däremot kan man uttrycka sig som så att hon kanske får svårare att hitta pojkvän, men att det absolut inte är omöjligt. Då har man varit mer sanningsenlig, samtidigt som man försöker hjälpa henne!

Ljuger inte. Mitt tycke och tänke gör mina svar. Hurvida du tycker är upp till dig. Alla kan inte tycka lika. Men för mig så spelar längd eller vikt inte någon stor roll. 


   
SvaraCitera
b1son

jag tappade mitt längdkomplex när jag började läsa om radikalfeminism o började tycka d känns creepy att man så gärna vill va mindre än nån skabbig snubbe men det funkar nog inte för alla

seriöst dock så tror jag nog mest att man bara får försöka acceptera det. till att börja med kan man ju bara acceptera att man hatar det o så får man hata d tills man tröttnar helt enkelt.

sen så finns ju allt praktiskt typ "vfr vill man ens ha ngn som tkr man e för lång till att börja med" men d kan man ju inte tänka förrän man själv tappat komplexet så att säga


   
SvaraCitera

så länge det inte rör sig inom extremer, dvs dvärg eller en god bit över 2 m så bryr sig ingen


   
SvaraCitera